Even voorstellen, Ad928

amukar

Lid
De 1-fase oplossing die ik momenteel heb gebruikt wel alvast zo'n vette dikke kabel. Maar ik heb geen UTP-kabel(s) vanaf de controller (voor load balancing) naar de wall box. Dat is wat ik hier zie.

Ad928

Lid
Is het installeren van een wallcharger zoveel ingewikkelder dan het aanleggen van een WCD? Kan t me haast niet voorstellen...
Het moeilijkste zal zijn dat er vaak een uitbreiding van de meterkast nodig is om multifase te laden.
Verder kost een 11 kW wall charger zelf als ik even snel op internet zo'n €500, overige materialen misschien nog €100-150 (afh van wat er moet gebeuren). Als je handig genoeg bent kan je dus een hoop geld besparen.
Ja maar als het 3 fasen betreft dan moet het door een erkend installateur worden gedaan. Ik wil maar 1 keer geld uitgeven

Tees

Donateur
Van wie moet dat? Tis geen rocket science hoor, met een beetje verstand en handigheid kom je heel ver.
Tis net een auto: je móét niet naar de garage voor t jaarlijkse onderhoud, met een beetje verstand en handigheid kom je heel ver. Het enige dat moet is een jaarlijkse APK.

EdK

Forumguru
dan moet het door een erkend installateur worden gedaan.
Niets moet zoals @Tees al zegt !
Als jij een monteur (E) kent en die wil het doen dan bespaar je al !
Maar ook met een erkent bedrijf kun je een afspraak maken dat hij opgeeft welke kabel je nodig hebt.
Die bestel je zelf bij bv Sander en vunderink de kabel en leg vanuit meterkast naar lokatie waar deze moet komen.
Dan hoeven zijn alleen nog maar te plaatsen en aan te sluiten en eventueel je kast uit te breiden.
Dat zal je al aanmerkelijk schelen aan kosten...

Bovenaan Onderaan