Het lange wachten gaat beginnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
Zoals sommige weten heb ik aardig lopen wikken en wegen tussen de RR en de Yeti.
Zelfs na een proefrit met een Yeti om de 1,2 Tsi motor te leren kennen was ik er nog niet uit.
Maar 2 weken geleden was ik er dan min of meer uit dat het de Yeti ging worden.
Dus verder onderhandelen en was me oog gevallen op een voorraadwagen die ik gezien had op de website van skoda.
Dus aan de hand van die gegevens met de dealer weer gesproken en hij ging ze best doen om deze voor mij te pakken te krijgen
Helaas was er al een ander mij voor en had een bedenktijd, en helaas voor mij heeft deze persoon deze voorraadwagen weggekaapt voor mijn neus. ( snik )

Dus vandaag weer naar de dealer toe om verder te praten, en ondanks de tegenvaller had hij ook weer een meevaller te melden.
Er komt een actie van 250 Yeti's 1,4 TSI voor de prijs van de 1,2 TSI
En van deze actie ga ik dus gebruik maken, dus het wordt een Yeti 1,4TSI ambition in de koffiekleur zoals mijn RR nu ook is.

En hoop ergens volgende week te horen wat de afleverdatum gaat worden.
Maar er werd verteld dat deze half november ergens zal wezen, dus daar komen we wel overheen.

Dus nu kan ik me gaan orriënteren op het navigatiesysteem wat ik er wil gaan inbouwen.
Zit momenteel sterk te denken aan de Kenwood systemen, dit vanwege de Garmin kaarten die hier op staan en mij beter bevallen dan die van teleatlas.

CaseyBasey

Actief lid
Dat is een mooie deal! Gefeliciteerd.
Als de 1.4 ook met DSG te krijgen was, had ik er waarschijnlijk ook voor gekozen.

FredV

Banned
Sterkte met het wachten, jammer van je keuze :):) geintje, nee hoor, Ging eigenlijk ook voor de Yeti, maar t werd de F GL.
En die wachttijd, ach, die schiet voorbij.......hoop ik voor je..

Wimus

Actief lid
Cool, Proficiat met je prima keuze ! :super:
Je hebt in ieder geval nu een keuze gemaakt welke auto het gaat worden, dan zal de keuze van de navi ook wel lukken.
Ik heb persoonlijk voor een los navi systeem gekozen omdat de updates voor kaarten daar sneller komen en goedkoper zijn, en de in mijn Yeti standaard ingebouwde radio Swing, is prima voor mij.

EdK

Forumguru
Wat betreft die update's Wimus, de Kenwoods 9260 (ff uit hoofd ) hebben dus de garmin software en de update's verlopen via Garmin.
En Garmin is redelijk snel ook met update's voor de Nuvi's etc en dus ook voor die van Kenwood.
En afneembaar venster net als met JVC zoals ik nu heb, alleen zijn dat kaarten van teleatlas maar kaartupdate's zijn tergend langzaam verkrijgbaar
En op zich ben ik best tevreden over die JVC maar op verzoek in wagen gelaten en goede prijs ervoor gevangen.

Wimus

Actief lid
dat is dan prima toch, ik dacht alleen dat het langer duurt een CD uit te brengen, dan een update op internet te zetten.
Mijn laatste 'vaste' navi (Becker) was 4 jaar geleden, en ik ergerde me altijd dat het zolang duurde voordat er een update kwam, die niet alleen hartstikke duur was, maar ook nog eens verouderd op het moment dat ie uitkwam.......

Gieliovd

Forumguru
Goed man Ed!

Gefeliciteerd! Een nieuwe wagen.... wordt ook hoog tijd voor mij! Maar nu ik zo dicht bij het werk woon zit ik weer te twijfelen of het wel zo'n luxe bak hoeft te zijn of een goedkoop wagentje die ik zonder angst parkeer in hartje Den Haag...

Klinkt goed! 1.4TSI is een fijne motor als je eraan gewend bent denk ik. Ik moest even wennen in de Touran waarin ik ermee reed haha.

Succes met je navi!

Fabia

† In Memoriam
Dat is geen slechte actie een 1.4 voor de prijs van een 1.2. En je hebt ons om het wachten te veraangenamen.

EdK

Forumguru
Voor degene die er aan zitten te denken om een yeti te nemen op zeer korte termijn.
Er blijkt dus een actie te zijn of komen (zeer binnenkort) van 250 Yeti's die verkocht worden voor de prijs van de 1,2 in de uitvoering zoals je hem wilt.
Kreeg wel de indruk dat het op = op actie was.
Had het ook nog met dealer erover of het opging voor een model dat nu al in de voorraad stond, maar bij navraag bleek dit niet het geval te zijn.

Dacht namelijk heb ik hem goedkoper en morgen al vooraan de stoep staan.

Reden schijnt toch te zijn dat de 1,2 motoren een langere levertijd hebben door hun populariteit
Want blijkt dat als je een 1,2 motor hebt dat de levertijd met 2 weken verlengt wordt.

Dan heb je echt geluk, eerst al een 1.4 voor de prijs van een 1.2 en dan ook nog eens
profiel.

je Nickname is zeker Guus Geluk?

EdK

Forumguru
:ot: nee helaas niet, maar als klein kind heb ik met de paashaastijd eens het gouden EI gevonden.
Daarna ging het mbt geluk in loterijen en meedoen in kleurwedstrijden flink bergafwaards.
En nu heb ik dus blijkbaar volgens jouw inzicht weer eens geluk ! :)

Ik zelf hou het niet op geluk, zal wel te maken hebben omdat ik het juiste aantal euro's betaald heb en dat dat de reden is dat ik nu die wagen met zwarte banden geleverd krijg !!??

nu alleen nog even afwachten tot er een winterbanden actie komt over een paar maanden en dan me slag slaan voor stalen velgen met wintersloffen.

Wasmachineman

Forumguru
Zo, nu ben ik thuis en alles even goed doorgelezen. Het lijkt mij een erg mooie auto met een leuke deal m.b.t. de motor! Tijd vliegt hoor, voor je het weet mag je hem ophalen!! Komt uit Purmerend zeker? Jouw vaste dealer!! Nou, heel veel voorplezier vast en nog even je slag slaan met de navi en winterbanden en dan genieten! Nogmaals gefeliciteerd!

EdK

Forumguru
Ha WMM bedankt , en de tijd vliegt inderdaad.
Eerst maar even het mailtje of belletje maandag afwachten van de dealer als hij de bestelling heeft kunnen doorzetten en wat dan de productie week wordt
Zover hij nu kon zien is het 2 weken na productieweek plus 1 week dat hij dan kon gaan leveren, dus zal mij benieuwen
En vanwege die actie die gaat lopen met die Yeti 1,4 schijnt men productietijd al ingepland / gereserveerd te hebben hiervoor.
Dus hoop op relatief snelle levering hierdoor.

Ach dat met die winterbanden dat gaat zeker goed komen als het zover is.
En mbt de Navi / carkit / stereo, we gaan eens mailen met de toko bij jouw plaats in de buurt wat hij kan leveren en voor welke prijs.
Met die JVC was hij toen ook één van de goedkoopste van Nederland, alleen heeft hij de gewenste modellen niet op zijn site staan momenteel.

Maar goed het voorgenieten kan beginnen, en alleen één ding hoop ik niet. en dat is dat ik niet van die rare dromen zoals jij had ga krijgen. (lol)

Bothje

Heel gewoon lid
Mooi dat je er uit bent gekomen voor wat de vervanging van je RoomsteR gaat worden....
Het wachten zal waarschijnlijk korter duren als de tijd van het dubben over wat het moest gaan worden :winkie:

EdK

Forumguru
Wel bothje ik denk dat de tijd van het dubben en overdenken hetzelfde zal zijn of misschien wel iets langer dan de levertijd uiteindelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan