@EdK
Proficiat met je keuze.
Ik zie dat je een zwart-grijs dashboard hebt besteld. Bedoel je hiermee Onyx-Silver? Indien dit het geval is zou ik mogelijk even opletten en ckecken. Wat is n.l het geval:
Ik heb 4.5 maanden geleden een Yeti 1.2TSI Amition DSG / cappuccino beige / dashboard onyx-silver / geen reserveband / etc besteld. En oh wat was ik blij dat mijn Yeti eindelijk in de garage was aangekomen. Ik gaan kijken en inderdaad daar stond ie al te glimmen. Na enige tijd gekletst te hebben over de Yeti, geweldige wegligging, mooi, lekker hoog, koffer groot genoeg, veel ruimte op achterbank, veel licht rondom, etc etc, moest de dealer iets eerlijk tegen mij zeggen. Kom maar eens kijken zei hij. Ik dacht meteen oei, een kras of een deuk(je). Dit was het gelukkig niet, maar ik moest in de auto kijken en vertellen of ik iets zag. Ik ging in de auto zitten, had ik al eerder gedaan, maar ik zag niet direct iets. Een fractie later zag ik het, het dasboard en de deurpanelen waren niet Onyx-Silver meer geheel zwart. Dit was wel even schrikken. Kortom dit is niet de auto die ik besteld heb!!
Dit is wel de auto die besteld is voor mij, volgende de dealer maar er is onderweg, bestelling tot levering, ergens iets fout gegaan. Wiens fout? Wat nu? Opnieuw bestellen met weer een levertijd van 5 maanden? Te corrigeren? Allerlei vragen!
Ik voel me nu voor het blok gezet. Ik zit met een dilemma. Wat te doen?! In onze huidige auto hebben we ook een lichte grijze onderste deel van het dashboard en grijze deurpanelen, hetgeen we prettig vinden. Vandaar nu ook Onyx-Silver besteld. Volgens de dealer wordt deze optie bijna niet gevraagd cq verkocht.
Kortom: let op dat voorgaande ook niet bij jou fout gaat.
Wij gaan morgen nog eens kijken en e.v.t. even rijden in de Yeti met het donkere interieur. Daarna gaan we besluiten of we onze bestelde Yeti wel of niet nemen.
Oh ja, t.a.v. wel/niet een reserveband, heb ik exact dezelfde redenering. Dus geen reserveband en indien nodig de winterband gebruiken. Ik ga wel een krik en wielsleutel bij Skoda bestellen om zeker te zijn dat deze passen.