Het lange wachten gaat beginnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
ach appart volkje ??
Als skodarijders zijn we het al , en de RR rijders was al helemaal een appart volkje binnen de skodagroep.
Toch ???

EdK

Forumguru
Goed man Ed!

Maar nu ik zo dicht bij het werk woon zit ik weer te twijfelen of het wel zo'n luxe bak hoeft te zijn of een goedkoop wagentje die ik zonder angst parkeer in hartje Den Haag...

!

Woon je op het binnenhof ? dan heb je zat parkeerplek !
enne via de zaak kunnen regelen ?
zou een wagentje kopen met veel deuken, en dan een vlag van ajax erin leggen
Krijg je gratis een uitgedeukt karretje terug ! :uitlachen:

Maar jij gefeliciteerd met je woning cq kamer.

EdK

Forumguru
Nee, uiteindelijk niet besteld ondanks me uitspraken die ik op forum onlangs heb gedaan.
Heb zitten discuseren met de dealer hierover.
Op moment dat je een vast reservewiel neemt gaat dit ten kosten van je kofferbakruimte kwam mij ter oren.
En omdat ik toch een set winterbanden erbij wil kopen voordat de aankomende winter begint, kwam de dealer met de opmerking om dan één van de winterbanden dan mee te nemen als reservewiel als ik met vakantie zou gaan.
In nederland heb je het minder nodig omdat je bijna op elke hoek wel een bandenboer hebt zitten.
Nadenkend hierover over zijn opmerking en de ruimte die je gaat inleveren in je kofferbak heb ik uiteindelijk besloten om de reserveband te laten voor wat het is.

Zo zie je maar weer hoe veranderlijk een mens kan wezen !

Sant

Lid
@EdK
Proficiat met je keuze.
Ik zie dat je een zwart-grijs dashboard hebt besteld. Bedoel je hiermee Onyx-Silver? Indien dit het geval is zou ik mogelijk even opletten en ckecken. Wat is n.l het geval:
Ik heb 4.5 maanden geleden een Yeti 1.2TSI Amition DSG / cappuccino beige / dashboard onyx-silver / geen reserveband / etc besteld. En oh wat was ik blij dat mijn Yeti eindelijk in de garage was aangekomen. Ik gaan kijken en inderdaad daar stond ie al te glimmen. Na enige tijd gekletst te hebben over de Yeti, geweldige wegligging, mooi, lekker hoog, koffer groot genoeg, veel ruimte op achterbank, veel licht rondom, etc etc, moest de dealer iets eerlijk tegen mij zeggen. Kom maar eens kijken zei hij. Ik dacht meteen oei, een kras of een deuk(je). Dit was het gelukkig niet, maar ik moest in de auto kijken en vertellen of ik iets zag. Ik ging in de auto zitten, had ik al eerder gedaan, maar ik zag niet direct iets. Een fractie later zag ik het, het dasboard en de deurpanelen waren niet Onyx-Silver meer geheel zwart. Dit was wel even schrikken. Kortom dit is niet de auto die ik besteld heb!!
Dit is wel de auto die besteld is voor mij, volgende de dealer maar er is onderweg, bestelling tot levering, ergens iets fout gegaan. Wiens fout? Wat nu? Opnieuw bestellen met weer een levertijd van 5 maanden? Te corrigeren? Allerlei vragen!
Ik voel me nu voor het blok gezet. Ik zit met een dilemma. Wat te doen?! In onze huidige auto hebben we ook een lichte grijze onderste deel van het dashboard en grijze deurpanelen, hetgeen we prettig vinden. Vandaar nu ook Onyx-Silver besteld. Volgens de dealer wordt deze optie bijna niet gevraagd cq verkocht.

Kortom: let op dat voorgaande ook niet bij jou fout gaat.

Wij gaan morgen nog eens kijken en e.v.t. even rijden in de Yeti met het donkere interieur. Daarna gaan we besluiten of we onze bestelde Yeti wel of niet nemen.

Oh ja, t.a.v. wel/niet een reserveband, heb ik exact dezelfde redenering. Dus geen reserveband en indien nodig de winterband gebruiken. Ik ga wel een krik en wielsleutel bij Skoda bestellen om zeker te zijn dat deze passen.

corsaar

Senior Member
Dit is een heel moeilijke keuze ik heb een Onyx-Silver interieur en
zou hem voor geen goud willen ruilen voor een zwart interieur, maar
als je niet beter weet went zwart ook snel.

EdK

Forumguru
Wel ik ga er van uit dat het goed gaat !! cross my fingers !
Want bij dealer heb ik dit 3 of 4 keer herhaalt en hij gecheckt.
Bij me RR die ik nu rij heb ik ook de onderkant in lichte kleur (creme wit ) en daar zeer content mee.
En vond het al jammer dat deze combinatie nu niet leverbaar meer is !
Maar als hij in ergste geval in zwart / zwart zou binnenkomen dan mag hij met een tegoedkoming komen.
Alleen mocht de sierlijst van Aluminium kleur in notenhout uitvoering binnenkomen dan kan hij hem houden
Als ik dat notenhout alleen al zie krijg ik braakneigingen echt kits vind ik dat !

Maar goed laat die Yeti maar komen , duurt me nu al te lang

pen

Lid
Nou , het is misschien even wennen, mijn Yeti is ook in oyx-silver uitgerust, en dat is wel bewust gekozen omdat die zwarte (sombere) panelen ook verkleinend werken, i.c.m mijn panorama(schuifdak) oogt het licht!!

Rosinfield

† In Memoriam
Dat is nou het mooie als je een simpele uitvoering neemt, dan hoef je je daar helemaal niet druk over te maken!

Sant

Lid
Wennen aan een donker interieur zal best wel lukken, maar dat is niet wat we bij de bestelling voor ogen hadden. In de door ons gewenste Yeti rijden maar wel bv 5 jaren tegen een niet gewenst donker interieur aankijken zal niet altijd even leuk zijn. Althans zo denk ik nu.

EdK

Forumguru
Ik begrijp je dilema, maar waar praten we over ?
Het zijn wat kunstof panelen, en als die defect zijn zijn ze bestelbaar vanaf fabriek
Dus als dealer wil laat hij je nu met auto rijden en besteld de desbetreffende panelen bij fabriek zodat deze later omgezet kunnen worden.
Waar het fout is gegaan is in principe jouw probleem niet, jij hebt een overeenkomst met de dealer en dat staat goed op papier.
Ergens is het verder fout gegaan en het is aan de dea;ler om dit dan recht te zetten zodat hij jouw overeenkomst nakomt.

Zo is het met het consumentenrecht wat we hebben.

Maar zoals ik zei, ik ga er vanuit dat het goed gaat ! En zo niet dan zie ik wel hoe ik er op dat moment uitkom met de dealer.
Maar toegeven zal hij in dat geval !
En hoe ?? Ach er zijn genoeg extra's om de wagen op te fleuren !

Sant

Lid
Volgens de dealer zijn de kosten per deurpaneel Euro400 en voor het dashboard meer dan Euro500. Dus een schadepost voor de garage van Euro2100?!
Met mijn garage heb ik een hele goede relatie en dus wil ik er op een goede manier uitkomen. Ook al is dit lastig, moeilijk etc. Ik weet dat ik in mijn gelijk sta.
Verder ben ik bang dat vervangen van dashboard en deurpanelen niet het eindresultaat biedt dat wel door fabriek bereikt wordt.

EdK

Forumguru
€ 2100 voor de consument ja, maar vergeet niet dat hij ook weer € 2100 aan zwarte panelen terug heeft. Dus als die verkocht zijn is kostenpost alleen nog het arbeidsloon voor de dealer.
En het vervangen van de panelen zal mijn inziens net zo netjes zijn als dat ze bij de fabriek doen. Of het moeten knoeiers zijn bij de dealer !?

Dus laat de dealer maar uitzoeken waar het fout is gegaan, en dar zijn verhaal laten doen.
Die 2100 euro komt hij wel weer overheen hoor !! En misschien hebben ze nog wel iets bij PON liggen

Heb zelf zwart gekozen omdat een lichte kleur eerder vuil wordt.
Maar het blijft dus een persoonlijke keuze, en aangezien je
oxyx/silver hebt uitgezocht, moet de auto ook in deze configuratie
worden afgeleverd.
De dealer zal in dit geval moeten zorgdragen dat de zwarte delen
vervangen worden.
Zou me dus niet laten ompraten door de dealer om voor zwart te gaan
als Oxyx/Silver je voorkeur geniet.
Hoop voor je dat dit snel wordt omgelost en je niet onnodig lang
moet wachten alvorens je kunt genieten van de nieuwe auto.

Sant

Lid
Wij hebben nu ook besloten voor het door ons gewenste onyx-silver interieur overeenkomstig de bestelling. De dealer werkt nu aan een oplossing. Hopenlijk komt ie zeer binnenkort met een goede oplossing. Hij geeft aan dat er bijna geen Onyx-Silver besteld zijn/worden in NL. Maakt ons allemaal niet uit, het moet opgelost worden. Wij willen onze Yeti z.s.m. rijden en ervan genieten.

EdK

Forumguru
Heren Yeti rijders of aankomend
Zoals al eerder vermeld (maar weet niet waar) hadden we een tsjechische site met vermeldingen naar Manuals
Nu was de manual van de Yeti in het nederlands een foute manual want ging voor 80 a 90 procent over de SuperB

Na gemaild te hebben begin van de week met Skodainfo is het probleem nu verholpen

Zie onderliggen copie's van de mails die ik heb ontvangen
Dus mocht je hem nu nog in het engels hebben enje wil hem ook nog in het nederlands dan is dit nu mogelijk om te downen

Dear Mr. EdK

thank you for your feedback and your message we will forward to proper department.

Best regards

Irena Kohoutová
info@skoda-info.cz
Škoda Info-Line 800 600 000

Dear Mr. EdK,

our collegaues all repaired and you can download requested manual on this web link

https://mediaportal.skoda-auto.com/resource/documentation/manuals/nl/Yeti/06-2010/Manual/A-SUV_Yeti_OwnersManual.pdf

With kind regards

Irena Kohoutová
info@skoda-info.cz
Škoda Info-Line 800 600 000

Indien de link niet werkt dan even deze gebruiken en dan op het NL vlaggetje klikken
http://new.skoda-auto.com/com/service/documentation/yeti/pages/06-2010.aspx

Tevens heb ik irena namens alle Yeti rijders van skodaforum bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan