Maar 1 sleutel met afstandsbediening bij aflevering

om1

Senior Member
Ik vond dat jammer.... Zeker omdat het niet in de prijslijst vermeld wordt. Maar ik kom er wel overheen hoor ;)

Michel

Forumguru
Een beetje rare bezuiniging van Skoda. Bij mijn relatief simpele eerste Fabia 1.4 uit 2002 werden gewoon twee sleutels met afstandsbediening meegeleverd. Weliswaar geen klapsleutels, maar toch.

skodaboy

Forumguru
bij m'n 1e 01 destijds,had ik twee 'gewone' sleutels,dus geen AB of klapsleutels.
bij m'n 2e 01 werden er twee klapsleutels met AB meegeleverd.
en bij de 02 was dit ook zo twee klapsleutels met AB meegeleverd.

of het een soort van 'besparing' van Skoda uit is durf ik niet direct zeggen.
ik denk dat we het eerder in de richting van een 'bepaalde' uitvoering of type moeten zoeken..

de Rapid is zo wie zo al een beetje anders dan de andere Skoda-modellen,
bv:bij de Rapid heb je "ook" maar 3 parkeersensoren achteraan,bij de andere modellen weer 4 stuks..:pieker:

TimT

Forumguru
Verkeerde zuinigheid vind ik. Vriend van me heeft een Seat Leon 1.6 TDI van 2012 in een zakelijke Copa uitvoering en heeft ook maar één klapsleutel met ab en 1 normale sleutel. Het komt een beetje karig over..

Menno.

Actief lid
Seat heeft altijd standaard maar 1 AB sleutel mee geleverd. Skoda sinds 2004 (ongeveer) standaard 2, wist de dealer mij destijds te vertellen.

Nog z'n apart iets op de rapid, de elektrische ramen, knopjes voor de achter portieren ontbreken op de bestuurders deur.

om1

Senior Member
Seat heeft altijd standaard maar 1 AB sleutel mee geleverd. Skoda sinds 2004 (ongeveer) standaard 2, wist de dealer mij destijds te vertellen.

Nog z'n apart iets op de rapid, de elektrische ramen, knopjes voor de achter portieren ontbreken op de bestuurders deur.

Af fabriek iets standaard meeleveren is denk ik een stuk goedkoper dan als accessoire. Maar je hebt wel een beetje een punt, vandaar mijn opmerking dat zoiets in de folder hoort te staan.

Maar dat laatste is op de rapid sb opgelost, er zitten netjes 4 knopjes.

Noord26

Forumguru
Goede zuinigheid. Die reservesleutel wordt door het gros van de mensen nooit gebruikt. Dus waarom zou je dan 2 dure sleutels bijleveren.

Wij gebruiken juist aparte sleutels omdat dan meteen de stoelen en spiegels op de juiste stand gezet worden bij het openen van de auto.

hpolie

Senior Member
Bij mijn Fabia Combi zijn er ook 2 AB sleutels geleverd, ik zou het ook niet accepteren met 1 sleutel! Maar dat moet een ieder voor zich weten.

Joske

Forumguru
Is te zien van hoe de wagen gebruikt wordt denk ik, als enige wagen of als tweede wagen.. In het eerste geval is er in mijn ogen ook beter een 2e AB met klapsleutel, in het tweede geval is ie overbodig. (mijn 2 reserve sleutels van beide auto's liggen gewoon in de schuif)

Dus indien als enige wagen: misschien wel te overwegen van deze 'optie' te nemen.

Maar bij mijn Fabia 1 2005 zaten er ook gewoon standaard 2 klapsleutels bij, oogt wat luxueuzer bij aflevering alleszins ;)

ertromp

Forumguru
Dit is voor het eerst dat ik het hoor. Apart dat je voor extra sleutels met AB moet bijbetalen. Zal wel met de kosten te maken hebben

hpolie

Senior Member
Waarom niet?, om dat geheel vanzelfsprekend is dat je een reserve sleutel er bij koop bij een nieuwe auto! En als dat niet zo is dan is het de hoogste tijd, dat dit vermeld word bij de aankoop van je auto.

om1

Senior Member
Er zit wel een reserversleutel bij, maar dat is een gewone. En aangezien contract en bijbehorende prijslijst niet vermelden dat je twee sleutels met AB krijgt (ze vermelden niet eens dat je twee sleutels krijgt), heb je weinig grond om de oplevering te weigeren denk ik.

hpolie

Senior Member
Tja nu komt de aap uit de mouw! Als het wat duidelijker omschreven was geweest dan had ik hier ook niet op gereageerd. Op de manier waar op je het nu zegt heb je inderdaad geen recht van spreken.

Bovenaan Onderaan