Maar 1 sleutel met afstandsbediening bij aflevering

CDK

Forumguru
Ik heb zelf in het verleden bij mijn nieuw aangeschafte VW Transporter ook maar 1 sleutel met AB gekregen, de andere was zo'n plat exemplaar wat je in je portemonnee kon bewaren, mijn vrouw heeft met haar Polo overigens ook maar 1 AB en sleutel 2 is alleen maar met startonderbreker transponder en ze heeft een Highline uitvoering, dus ook daar kan het niet aan liggen....

Cordoba

Forumguru
Reservesleutel die normaal nooit gebruikt wordt, dan is AB een beetje onzin (en groter/kwetsbaarder om te bewaren). Als je instellingen aan de sleutel gekoppeld zijn, is bij meerdere gebruikers een 2e sleutel met AB wel handig/nuttig.

Overigens de 100 euro die ik eerder in dit topic heb gelezen voor 2e sleutel met AB: is dat een prijs voor een extra sleutel (dan krijg je dus 2 sleutels met AB en een simpele vaste sleutel), of is dit de prijs om de simpele sleutel om te ruilen voor één met AB?

Skoda_Fan

Actief lid
Onze ex-Altea XL Sport (2009) had ook maar één klapsleutel met ab en 1 normale sleutel. Destijd siddels onderhandelen een tweede klapsleutel erbij gekregen (inderdaad ter waarde van ca. 100,- (sleutel + inleren)).
O3 gelukkig 2 klapsleutel+ab. Ook onze Polo 1.2TSI Highline 2011 heeft 2x klapsleutel+ab.

Voor een fabrikant telt elke euro, dus zo ook de sleutels. Kijk maar eens bij een GOlf 7 GTI: Daar zit wel een soort afdekkap op de motor inlaat en rode TSI letters. Bij RS gewoon zwarte letters en geen afdekkap (ca 30,-). Scheelt toch weer....

CDK

Forumguru
@ap.kuiper van die afdekkap van mijn 6 pitter word ik ook niet echt blij hoor, pik zwart zelfs het Skoda logo, bij VW en Audi is dat tenminste nog met een alu/chroom logo, maar ja...., behalve bij het autowassen zit mijn kap meestal dicht en zie je het niet ;)

Desperado

Forumguru
Bij VW en Audi betaal je ook nog meer, daar moet je ook wat voor terugkrijgen. Al zou ik bij jou SuperBee toch verwachten dat ze nergens meer op bezuinigen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
als er iemand tips heeft voor een ander passend deksel, van Carbon ofzo dan hoor ik het graag :D:jaja:

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben in inmiddels aan mijn vierde Skoda - en in totaal aan de 9e VAG-auto op rij - bezig en heb nog nooit anders gehad dan twee identieke sleutels (incl. AB, sinds dat in de mode is).
Moet ook wel want hoewel het niet de enige auto is, wordt deze wel het meeste gebruikt. Mijn vrouw en ik hebben dus elk onze "eigen" sleutel.

Overigens: van één van mijn Audi 80's uit een ver verleden herinner ik me een derde sleutel: een zg. "garagesleutel" zonder plastic, die makkelijk in je portemonnee past en waarmee de centrale vergrendeling wel kon worden ontsloten (niet op afstand) en de auto gestart, maar die geen toegang gaf tot het dashboardkastje (als je dat had afgesloten). Vond ik wel bijzonder - tenslotte bewaren de meeste mensen juist dáár het onderhoudsboekje dus moet de monteur daar ook wel bij kunnen...

turboturbo

Forumguru
Is dat echt zo verrekte handig dan, ieder z'n eigen sleutel?

Hier hangt de enige klapsleutel met Ab in z'n eentje aan een haakje tussen alle andere sleutelbossen; zou de Mrs. de auto nodig hebben is één sleutel in ons geval geen enkel probleem; ze kan m zo pakken. Hangt ie er niet, heb ik 'm mee (de auto, dus) :)

Ik (en zij ook niet) hoef buiten de momenten dat ik de auto gebruik, niet (een eigen) autosleutel bij me te hebben.....? :arghh:

Op vakantie nemen we de reserve sleutel ook mee, die houdt de Mrs. de hele tijd zich mocht ik tijdens vakantie de klapsleutel kwijtraken (wat niet ondenkbaar is - dus er zit een labeltje op met m'n telefoonnummer (idd met '+316...' beginnend :jaja:))

Laatst bewerkt:

van_der_P

Senior Member
In alle 4 de Skoda's die ik gereden heb, kreeg we 2 klapsleutels met AB. Nu hoor ik dat het maar een geworden is. Dat is bij Mitsubishi ook zo.
Het bij bestellen van een klapsleutel voor € 100,-- vind ik best mee vallen. Meestal kosten die toch echt meer dan het dubbelen.

MarcoO2

Forumguru

Ik gebruik de 2e sleutel ook nooit, die heeft echt de functie van reservesleutel. Ook bij ons plukt degene die de auto gebruikt, de sleutel van een haakje.

Alleen als je electrisch verstelbare stoelen hebt, kan ik me voorstellen dat het echt een meerwaarde biedt om beide sleutels te gebruiken ivm de geheugenfunctie.

om1

Senior Member
Ik denk dat bij ons thuis 1 sleutel niet zou werken, we zijn al te lang gewend om ieder een eigen sleutel te hebben. Maar de kogel is door de kerk, ik heb een 2e sleutel met AB besteld.

Noord26

Forumguru
Tja nu komt de aap uit de mouw! Als het wat duidelijker omschreven was geweest dan had ik hier ook niet op gereageerd. Op de manier waar op je het nu zegt heb je inderdaad geen recht van spreken.

Denk dat je de enige bent die het zo interpreteerd, de titel is behoorlijk duidelijk?

"Maar 1 sleutel met afstandsbediening bij aflevering"?

om1

Senior Member
@hpolie strikt genomen kan je niets over een 2e sleutel zeggen als je mijn eerste post leest, het zouden er zelfs 1 met AB en 100 zonder AB kunnen zijn geweest ;). Ik had het idd eenduidiger kunnen formuleren....

hpolie

Senior Member
@om1 wat maakt het nu nog uit?, je heb nu een extra AB besteld. En verder wens ik je heel veel rijplezier met je nieuwe Škoda :D

Canon-Eye

Forumguru
Het antwoord op deze vraag is - wat ons betreft - JA; wij willen gewoon altijd twee volledig uitgeruste sleutels ter beschikking hebben.

Ik heb "mijn" sleutel (met een speciale deelbare sleutelhanger waar nog andere sleutels aan hangen) standaard in mijn broekzak zitten. Bij onderhoud deel ik die sleutelhanger in tweeën zodat de werkplaats alleen de autosleutel krijgt.

Mijn vrouw daarentegen heeft haar sleutel het liefst in zo'n étuitje in haar tas, óf (thuis) met étui en al op een vaste plek opgeborgen.

Doen we samen boodschappen, dan gebeurt het nogal eens dat de auto op een centrale plek staat en we elk los van elkaar diverse winkels aan doen - en dan is het gewoon handig om allebei de auto in te kunnen.
Zodoende dus... :jaja:

CDK

Forumguru
Ik heb "mijn" sleutel (met een speciale deelbare sleutelhanger waar nog andere sleutels aan hangen) standaard in mijn broekzak zitten. Bij onderhoud deel ik die sleutelhanger in tweeën zodat de werkplaats alleen de autosleutel krijgt
Heb je een foto van je deelbare sleutelhanger misschien?

Noord26

Forumguru
@Noord26 Is dat dan niet duidelijk genoeg, als er staat maar 1 sleutel?, ik kan daar echt niet uit op maken dat hij er dan 2 heeft!!

Motorvoertuig fabrikanten zijn verplicht om een 2e sleutel mee te leveren waarmee je minimaal het voertuig vanaf het slot kunt halen (kunnen starten met 2e sleutel is geen verplichting.) Anders had de TS het afstandbediening verhaal ook niet expliciet vermeld in de titel natuurlijk.

;)

Bovenaan Onderaan