Chromen strip in de grill bobbelt op onder het chroom

Jannes

Lid
Vandaag de auto weer gewassen en met de zeem nagelopen.
Kom ik op de chromen strip in de grill een vreemde bobbel partij tegen.
Het lijkt wel of het chroom los komt van het kunststof.
Auto is vier weken oud, dus wel erg snel.
Wat is de beste oplossing
.

Cordoba

Forumguru
@Renzo4000 +1
Oorzaak is waarschijnlijk niet goed reinigen/ontvetten vóór het chroom er op is gezet, of iemand die de strip met een paar smerige tengels heeft beetgepakt.

Overigens raad ik je aan om geen zeem te gebruiken, zeker niet voor de lak, maar een droogdoek: dan blijft je waxlaag langer zitten, en minder kans op swirls (kleine krasjes) in je lak. Voor meer uitleg en details: kijk eens in het detailing deel van het forum.

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
zou je er ook een foto van willen/kunnen maken @Jannes ? :)

retourtje dealer is de enige en beste oplossing in dit geval trouwens

huso

Lid
bij mij exact hetzelfde probleem... kwam er 2 dagen na de aflevering al achter en direct de dealer gebeld. Binnenkort komt er een nieuwe strip op. Zal wel een slechte serie zijn misschien...

Jannes

Lid
Vandaag bij de dealer geweest met de chromen grill strip.
En was al een stuk chroom los van circa 1,5cm en daar zag je het plastic met groene ondergrond.
Ze hebben er foto,s van gemaakt, en zou vandaag of morgen terug gebeld worden.
Vandaag niets gehoord, dus wachten we morgen af.
Zij dat het wel garantie zou worden, maar dat het via de fabrikant loopt bij Skoda.
Even afwachten dus.

Cordoba

Forumguru
...Vandaag niets gehoord, dus wachten we morgen af.
Zij dat het wel garantie zou worden, maar dat het via de fabrikant loopt bij Skoda.
Even afwachten dus.

Slordig van de dealer, en het verwijzen naar Skoda is een beetje triest: jij hebt als koper een overeenkomst met de verkopende partij (de dealer dus), dat de dealer garantie weer op de importeur/fabrikant kan verhalen is leuk voor de dealer, maar daar heb je eigenlijk niets mee te maken. Hou dat in elk geval in gedachten voor het geval je voor belangrijker/prijziger zaken in de toekomst een beroep op de garantie wil doen.

huso

Lid
Je mag aannemen van je dealer dat hij dit oplost. Bij mij zit het chroom er nog op maar zoals je kunt zien ligt het al een heel eind los. 6 feb. Een afspraak voor vervangen van de strip. 20150123_203433.jpg

Jannes

Lid
Had een telefoontje gemist, en op de voicemail stond de dealer.
Met de mededeling of ik een afspraak wilde maken om hem te vervangen.
Dus denk dat het wel goed gaat komen.
Hou jullie op de hoogte.

Cordoba

Forumguru
@Jannes Ik had niet anders verwacht dan dat dit netjes opgelost gaan worden: het is overduidelijk, je bent niet de enige met dit probleem, en de kosten voor vervanging zijn minimaal. Bij onkosten van 1000 euro, wil een dealer nog wel eens moeilijk doen, maar door een strip van een paar tientjes wil ie geen slechte naam krijgen. Mijn eerdere reactie was vooral gebaseerd op het feit dat de dealer aangaf dat de garantie via Skoda loopt, dat is namelijk onjuist.

Jannes

Lid
Gisteren bij garage de Waal in Tiel geweest om de chromen strip te laten vervangen.
Bleek nog een hele klus, omdat de bumper er af moest om erbij te kunnen om hem te demonteren.
Maar is vervangen, en ziet er weer top uit.
De Waal Autogroep bedankt voor de goede service.
Is top voor elkaar.

Bovenaan Onderaan