Delphi ds150e

Beste forumleden,

Ik ben eens aan het rondkijken om zelfstandig in mijn software te kunnen.
Laatst moest ik terug naar de garage om de "coming home" functie aan te laten passen: de eerste garage kreeg dat niet voor elkaar, uiteindelijk de dealer wel en die heeft het nu aangepast.
Echter is het daarna testen of ik hiermee tevreden ben, zo niet, dan moet ik nogmaals terug, etc etc.

Om dit nu achter me te laten, ben ik eens aan het rondkijken hoe ik dit kan oplossen. Daarmee kom ik direct op het volgende: ik wil dat graag zelf kunnen en niet afhankelijk zijn van een ander.
Hierdoor ben ik op de Delphi ds150e gestuit. Kosten tussen de 35 en 50 euro.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Zo ja, hoe bevalt dit en kan ik hiermee alle instellingen aanpassen die er zijn?
Of kan ik dan beter voor een andere gaan? Zo ja, welke dan en wat kost die?

Ik hoor graag van jullie.

Groet,
Micha

hemi24

Forumguru
Instellingen ZIEN is één ding; zaken kunnen AANPASSEN is weer iets heel anders...

Voor wat jij wilt zul je meer in de richting van VCDS (Vag-com) of VAG CAN Pro moeten gaan kijken!

kansberg

Forumguru
Met de Delphi kun je prima uitlezen en resetten, maar aanpassingen als coming home etc. gaat hier niet mee. Dit is puur een OBD II tool en zoals @hemi24 ook al aangeeft kom je bij VCDS of Vag Can uit. Dit werkt prima voor dergelijke instellingen. Wel even een goede studie maken van de how to op http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

Bedankt voor alle reacties.
Dan heb ik de functionaliteit van de Delphi goed onderschat, goed dat ik het vooraf nog even navraag, dan :D

De aangevoerde apparaten zijn alleen een stuk duurder dan de Delphi: 350,- tot 600,- euro ten opzichte van 35,- tot 50,- euro voor de Delphi...
Daarvoor vraag ik me af of het loont om zoiets aan te schaffen om sporadisch wat aanpassingen te gaan doen aan mijn auto.
Zijn deze er ook tweede- of derdehands verkrijgbaar? Of voor een "schappelijke" prijs?

Mvg, Micha

edero

Forumguru
Gewoon iemand hier op het forum vragen (die eventueel bij je in de buurt woont) om dit soort aanpassingen te doen.
Ik heb intussen wel gemerkt dat ze dit 'met liefde' (:bloemen:) willen doen.

Er is vast iemand in jou regio.
Dat valt vies tegen: op Walcheren, Zeeland zijn niet veel mensen die dat doen. Zeker niet gratis.
En voor 20-25 euro kan ik ook naar de dealer of een ander garagebedrijf.

En ik ben het type "ikke groot, ikke zelf doen!"
Maar niet voor 350-600 euro :tongue:
Dillema, dus ;)

Marcooctavia

Forumguru
Dat valt vies tegen: op Walcheren, Zeeland zijn niet veel mensen die dat doen. Zeker niet gratis.
En voor 20-25 euro kan ik ook naar de dealer of een ander garagebedrijf.

En ik ben het type "ikke groot, ikke zelf doen!"
Maar niet voor 350-600 euro :tongue:
Dillema, dus ;)

Een dealer die de auto kan progameren met opties zoals met bv Vcds Vagcom.
En voor 20-25 euro. Oké weer wat nieuws :sterretjes:

Een dealer die de auto kan progameren met opties zoals met bv Vcds Vagcom.
En voor 20-25 euro. Oké weer wat nieuws :sterretjes:
Of ik moet het volkomen verkeerd begrepen of opgevat hebben, maar dat heb ik destijds volgens mij wel eens begrepen toen ik problemen had met een later bevestigde trekhaak die aangemeld moest worden.
Om de computer er aan te hangen en dit soort dingen te programmeren/ aanmelden, vroegen ze 25,- euro.

CDK

Forumguru
Of ik moet het volkomen verkeerd begrepen of opgevat hebben, maar dat heb ik destijds volgens mij wel eens begrepen toen ik problemen had met een later bevestigde trekhaak die aangemeld moest worden.
Om de computer er aan te hangen en dit soort dingen te programmeren/ aanmelden, vroegen ze 25,- euro.

voor niets gaat de zon op :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead: wat denk je dat zo'n programma kost? een echte Zeeuw zeker? Ons ben zuunig :deuk:

voor niets gaat de zon op :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead: wat denk je dat zo'n programma kost? een echte Zeeuw zeker? Ons ben zuunig :deuk:
Sorry @Corné de Kluijver , ben inderdaad een Zeeuw en ja, ik let ook op m'n centen, dat klopt.
Als er wordt gezegd dat er mensen zijn die het "met liefde" doen: mijn liefde is gratis, ik weet niet wat jij daarvoor vraagt? :pieker:
Er is ook eens gezegd dat er mensen zijn die dat, bij bijeenkomsten, ook gratis zouden doen.
Dus ja, dan ben ik daarnaar "op zoek".

Als ik voor hetzelfde geld bij een dealer of erkende garage terecht kan, die mijn wensen wilt instellen, dan ga ik daar eerder naar toe dan naar een voor mij onbekend iemand die het op hobby-matige basis doet, bij geen of nauwelijks prijsverschil.
Is dat zo gek?
Zeker als ik denk dat ik niet met 1x klaar ga zijn?

Canon-Eye

Forumguru
Als ik voor hetzelfde geld bij een dealer of erkende garage terecht kan, die mijn wensen wilt instellen, dan ga ik daar eerder naar toe dan naar een voor mij onbekend iemand die het op hobby-matige basis doet, bij geen of nauwelijks prijsverschil.
Is dat zo gek?
Klinkt doordacht - maar je gaat voorbij aan het feit dat veel van die "hobbyisten" inmiddels een véél bredere én diepere kennis op dit gebied hebben opgebouwd dan (de meeste) professionele medewerkers van dealers ooit bij elkaar zullen harken. Nog los van het feit dat zij beschikken over tools die de dealer officieel niet eens mág gebruiken.
Kijk nog maar eens rond op dit forum, dan komen er vanzelf wel een paar bovendrijven waar je beter af bent dan bij de dealer, voor hetzelfde of minder geld.
En je hoeft er niet eens héél ver voor weg - Breda bv. moet te doen zijn, toch? :pardon:

• Leuk
Waarderingen: CDK

Skoda-MAN

Forumguru
Dealers mogen volgens hun contract heel veel dingen niet en de apparatuur die ze moeten gebruiken kunnen heel veel dingen niet omdat die niet vrijgegeven zijn door VAG.
Bijvoorbeeld achterlichten aan bij DRL zonder kentekenverlichting is slechts 1 voorbeeld.

Bovenaan Onderaan