Leuk, ik sta er ook bij en niet eens bij de top 3 met meeste verbruik
Ik ben wel nieuwsgierig naar het olie verbruik en de brandbare sappen ook natuurlijk, gewoon uit nieuwsgierigheid.olie verbruik of benzine verbruik ?
Ik heb een test op Autoweek gelezen en daar bleek dat de Yeti gewoon gemiddeld 1 op 9 rijdt. En dat vind ik toch wel echt aan de hoge kant voor niet denegerend bedoeld een 1.8 motor. Dat vind ik toch echt wel buitensporig qua verbruik, nu is het relatief best een zware auto en de 4 WD zal ook niet meehelpen.
Ik wil juist weer een motor met wat meer cilinderinhoud. Ik kijk niet echt naar zuinig want dan moet je idd de 1.0 TSI kopen. Maar ik vind onder de 1 op 10 voor een 1.8 te duur. Kan ik net zo goed voor een R32 gaan, dan weet je dat zo’n dikke 6 cilinder aardig wat liters verbruikt.Tests van Autoweek slaan qua verbruik over het algemeen nergens op. In de praktijk zul je rond de 1:11 (oftewel 9 liter / 100 km) uitkomen. Maar de Yeti 1.8 4x4 heeft van een aantal dingen last:
In een 2WD Superb is dezelfde motor een stuk zuiniger, en ook daar zijn er maar weinig die onder de 7 liter duiken.
- De 1.4 motor is vooral bij koude starts en in de BBK zuiniger dan de 1.8. Bij 120 km/h is het verschil nihil, maar dat rij je echt niet altijd.
- Het 4x4 systeem voegt 100 kg aan gewicht toe, en ca 1 liter per 100 km aan wrijving.
- Zowel de CW-waarde (veel te vierkant) als het frontaal oppervlak (te hoog) zorgen voor een hoog verbruik op snelheid.
Als je een echt zuinige auto wilt en toch veel mee wilt nemen moet je een O3 1.0 TSI kopen, korte stukjes (< 15 km) vermijden en niet boven de 100 km/h komen. Dan kun je zelfs gemiddeld 1:20 halen.
Zit je snelheidsmeter aan de rechterkant?volgens mijn vrouw, altijd veel te hard.![]()
Nee @Skotavia3, maar heb meestal dan Flitsmeister aan staan en die zit in het midden op mijn telefoon.Zit je snelheidsmeter aan de rechterkant?