VW passat W8 binnenlicht.

___JC___

Forumguru
Van sommige dingen kan ik het nut gewoon echt niet inzien. En dit is zo een ding. Lekker boeien rood licht ipv wit. :confused:

Desperado

Forumguru
Ik kan van veel dingen het nut niet inzien.
Zoals lichtmetalen wielen, verlagingsveren, sportluchtfilters enz.
Maar ik heb ze allemaal wel omdat ik het mooi vind.
Ik denk dat ik een blauw lampje in het interieur ga zeten, lekker rustgevend.

___JC___

Forumguru
Ik kan van veel dingen het nut niet inzien.
Zoals lichtmetalen wielen, verlagingsveren, sportluchtfilters enz.
Maar ik heb ze allemaal wel omdat ik het mooi vind.
Ik denk dat ik een blauw lampje in het interieur ga zeten, lekker rustgevend.

Grappig dat je in een zin jezelf tegenspreekt.

Je kan het nut niet inzien -> je vind het zelf mooi.
VOILA!
:tongue:

Fabia

† In Memoriam
En anders werd het wel heel erg saai als we alleen maar dingen doen die nut hebben.

Desperado

Forumguru
Nee, dat is niet tegenspreken.
Nuttig en mooi is niet hetzelfde.
Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat niet alles nuttig hoeft te zijn :D

octaviabas

Senior Member
het hoeft ook niet altijd nut hebben :1761:

zal binnenkort ook eens op de sloop gaan kijken , mis het achter-aan-het-plafon-lampje best wel in de skoda

Desperado

Forumguru
Ik kan voorbeelden genoeg bedenken van mooie dingen die ik niet nuttig vind.
Dus dat gaat voor mij niet op.
Zinloze discussie vrees ik :winkie:

___JC___

Forumguru
Ik kan voorbeelden genoeg bedenken van mooie dingen die ik niet nuttig vind.
Dus dat gaat voor mij niet op.
Zinloze discussie vrees ik :winkie:

De defenitie van 'nut' volgens de van Dale:
'omstandigheid of eigenschap waardoor iets tot een doel kan dienen of voordeel kan opleveren'

Dus iets mooier maken valt onder nut, ergo is nuttig.
Einde discussie lijkt me..
:regels:

cvegreen

Forumguru
Had dus een blauw led lampje gekocht en vond het jammer om een nieuw led lampje in de vuilbak te gooien omdat het een miskoop was. Heb het anders opgelost.Nu zitten er 2 lampjes in . tegen de houder(plastiek) bovenaan heb ik dat led lampje geklemd en op de plaats waar het lampje eigenlijk moet zitten het gewone gloeilampje . heb nu veel licht (gelijk het was) van het gloeilampje en een licht blauwe schijn van het ledlampje die er pal boven zit. Heb er foto's van genomen . Sorry voor de slechte kwaliteit maar het fototoestel vond zijn juiste instelling niet en ik kan dat niet zelf instellen(mijn vrouw is hier de fotograaf , amateurfotografie) .

dit is het ledlampje brandend zonder dat kapje.
100_7320.jpg

dit is het ledlampje brandend met dat kapje.
100_7321.jpg

Dit zijn de twee lampjes boven elkaar , jammer dat het niet heel duidelijk te zien is op de foto.
100_7324.jpg

dit is dan het eindresultaat , veel licht met een lichtblauwe schijn , op de foto zie je eigenlijk maar aan 1 kant die schijn maar die zit eigenlijk mooi verdeeld .
100_7326.jpg

Sorry dat het lang geduurd heeft , maar vond de tijd (lees zin) niet om het eens allemaal te posten .

Sportline

Senior Member
To ___JC___ en Felicia-Peter: rustig aan jongens, het is maar een lampje.

To cvegreen: ziet er wel mooi uit. Zelf heb ik een groene LED er in zitten en daar komt wel genoeg licht af. En het geeft ook nog een mooi effect, binnenkort zal ik foto's maken.

Gieliovd

Forumguru
Rustig aan jongens, jullie begrijpen elkaar niet goed. Jullie zeggen beide hetzelfde. Nut is niet altijd gelijk aan een "praktisch" doel toekomen.

Grappig hoe weinig knopjes er op jouw hemelverlichting zitten!!!!

Ik heb naast de grote lamp ook nog 2 leeslampjes, er zit een grote draaiknop op voor mijn dakraam, nog wat druk en schuifknoppen..

Lijkt veel op die foto welke ik eerder heb gepost, bij nader inzien!

cvegreen

Forumguru
Grappig hoe weinig knopjes er op jouw hemelverlichting zitten!!!!

Je hebt het al vaak aangegeven dat mijn wagen vrij kaal is . Ik heb mijn CV met afstandsbediening , electrische ramen voor en manuele airco en meer moest ik niet hebben . Maar inderdaad als hij wat voller had geweest met snufjes zou het wel leuker zijn . Nog leuker dan nu ? Is dat nog mogelijk ? Het ziet er inderdaad wel leuker uit zo'n hemelverlichting met leeslampjes en die ledjes , maar ach ik amuseer me in mijn fabia en dat vind ik het belangrijkste.

Gieliovd

Forumguru
Ik probeer je niet bewust met de neus op de feiten te drukken dat de jouwe kaler is dan een Elegance hoor.... ik vind het gewoon grappig.

Mijn auto is niet beter dan de jouwe, zo bedoel ik het niet.

Edit: Excusus voor offtopic geblaat. Ik heb reeds PM van Cvegreen ontvangen!

higgy

Forumguru
MOD: draadje even opgeschoond. On-topic graag, en anders pb'tjes of in het off-topic gedeelte verder gaan.

joergarms

Senior Member
weet iemand nog een W8 verlichtings-unit te koop?
Ik wil er toch wel eentje gaan inbouwen, heb nu dezelfde verlichting als Gieliovd, maar wil gewoon wat anders.
IK heb er nu ook ledjes inzitten, blauwe stadslichtledjes in de leeslampjes en gewoon de buislamp als hoofdverlichting.
Maar die W8 verlichting vind ik er wel iets luxer uitzien, dus als iemand iets weet, tell me!

Bovenaan Onderaan