Enerzijds vind ik het altijd jammer als er weer een A-segmenter gaat verdwijnen, maar anderzijds vond ik de elektrische Citigo toch al niet echt passen bij Skoda als zijnde de enige uitvoering. Hij is/was veel te duur als instapmodel van een merk zoals Skoda. Bij Skoda verwacht je VW-kwaliteit voor minder geld. Zoals je bij een Dacia een budget-Renault komt kopen, of in ieder geval een voertuig met een betere prijs/kwaliteit verhouding dan bij Renault.
Het was naar mijn idee veel passender geweest als in tegenstelling tot de VW Up! juist de Citigo als enige van de drieling nog als benzine (/CNG) gestookt wagentje leverbaar was geweest en dat enkel VW en eventueel SEAT de duurdere elektrische variant zouden voeren. Net zoals bij de eerste generatie van de E-Up!
Maargoed, bye bye Citigo dus ... jammer. Het A-segment biedt steeds minder keuze.

Dan kan het maar zo eens wezen dat m'n Citigo m'n eerste en laatste Skoda gaat worden.
Slechts Kia en Hyundai durven het nog aan, Fiat nog net de Panda en dan is het klaar.
Zo erg is het gelukkig ook nog weer niet helemaal. Mitsubishi heeft de SpaceStar nog (jaja, is ook A-segment) en wat mij betreft de leukste die straks overblijft in het A-segment; de Suzuki Ignis. Al is de Kia Picanto ook best een geinig ding.
Verder zijn er natuurlijk nog wel uitlopende modellen van PSA/Toyota, maar die vind ik qua interieur ondermaats afgewerkt. De Twingo kun je voor zover ik weet nog benzine-gestookt bestellen, maar die heeft een vreselijke zitpositie. Fiat 500 *kuch*

Daarvan is weliswaar een nieuwe elektrische op komst, maar voorlopig blijven ze de oude ook nog een tijdje bouwen met benzinemotor.