Gordel LV Fabia 2 blokkeerd

Mijn gordel blokkeerd veel te snel.
Telkens als ik 'm om wil doen moet ik dat super langzaam doen want op de normale manier blokkeert je meteen.
Ik heb 'm al gedemonteerd en schoongemaakt, helaas zonder resultaat.
Ik zie dat er een stekkertje aan de gordelspanner zit. Waar is dat voor?

SuperBeeb

Forumguru
Dat zal voor de gordelverklikker zijn. Geen gordel om -> waarschuwingslampje op dashboard.
Of de aansturing van de gordelspanners.

Tees

Donateur
Doe je voorzichtig met gordels? De gordelspanner werkt, net als de airbag, met explosieven. Als die onbedoeld afgaan (en dat kan soms door iets heel simpels en schijnbaar onschuldigs gebeuren), dan heb je kans dat je er niet ongeschonden uit komt.

Zeer waarschijnlijk zitten de explosieven bij VAG onder de roller en niet in de gordelvanger, maar zekerheid daarover heb ik hier nog niet gehoord. En dan geldt: better safe then sorry. Dus accu los als je bezig bent ermee.

Chrisjemol

Forumguru
ik lees ff mee
heb exact hetzelfde, gordel is niet normaal uit te nemen
heel langzaam en beetje op en neer

is echter stukken beter als het koud is. als het warm is niet te doen, met koud weer zo normaal uit te nemen

hoor graag je oplossing!

Ronnie

Forumguru
Een rolautomaat op de B stijl moet in exact verticale positie gemonteerd worden, anders blokkeert hij snel.
Dit heeft te maken met de positie van de auto, ietsje scheef wegdek en de automaat blokkeert.
Dus misschien is de automaat iets verschoven. Probeer dan eens met een iets andere positie van de automaat.

Inderdaad bij mij is het euvel ook temperatuur afhankelijk.
Nu het kouder word is het minder erg.
De positie van de spanner kun je volgens mij niet veranderen omdat er een soort sleuf bij de bevestigingsbout zit.
Past maar op 1 manier.

Canon-Eye

Forumguru
Een rolautomaat op de B stijl moet in exact verticale positie gemonteerd worden, anders blokkeert hij snel.
Dit heeft te maken met de positie van de auto, ietsje scheef wegdek en de automaat blokkeert.
:pieker: Lijkt me érg lastig voor wie (bv. in bergachtig gebied, of gewoon vanwege een wat aflopende oprit) de auto niet waterpas kan parkeren...

Bovenaan Onderaan