Ik zal hier ook mijn ervaring even delen met MySkoda en Skoda Connect.
Toen ik mijn auto (Scala) bestelde in de Sport Business uitvoering eind 2019 was Skoda Connect - Proactive services onderdeel van de standaarduitrusting. De overige services, Skoda Connect - Remote Access en Skoda Connect - Infotainment Online niet. .......
Dit heb ik een hele tijd laten rusten, totdat een paar weken terug de shop in de web portal in een keer wel de mogelijkheid gaf om een product te plaatsen: Remote Access. Gelijk maar de proef op de som genomen, het bedrag overgemaakt en een dag of twee later kreeg ik de melding dat de licentie was geactiveerd. En ja hoor, in de auto staan de diensten van Remote Access nu allemaal op beschikbaar (behalve knipperen & claxonneren). Heeft het een hele grote meerwaarde? Nee, dat niet per se. Maar even controleren of de auto wel op slot staat (en zo nee, vergrendelen) of vòòr een langere rit je actieradius checken om te zien of je nog wat tijd moet in calculeren voor het tanken, is toch wel prettig. Daarnaast vind ik het ook wel weer gaaf dat je dit allemaal vanaf je Apple Watch kan uitlezen en zelfs de auto kunt vergrendelen/ontgrendelen vanaf je pols. Dit heeft wel een erg hoog gadget gehalte
.
....
Mocht je een always-connected auto hebben aangeschaft en deze services zijn nog niet geactiveerd (bv. Scala/Kamiq), moet je dit dan direct aanschaffen? Nee, dat niet. Maar het is wel leuk dat het mogelijk is en dat het verder ook prima werkt.