De Stip
Forumguru
Mijn 1.8 TSI blok (in een Octavia EBL station van productie jaar 2010) begint helaas sinds enige tijd ook meer olie te verbruiken. Ik probeer het netjes bij te houden en zal eens kijken om de hoeveel km er 1 litertje bij moet en het dan bij dit artikel vermelden. Soms word ik verrast door een grote oranje oliekan op het display en dan zorg ik asap voor bijvullen van de motorolie.
Voor de rest is het een heerlijke auto en als je het peil gewoon in de gaten houdt, moet je er mijns inziens nog wel even mee kunnen blijven rijden en het olieverbruik, hoe lastig ook, op de koop toe nemen.
Overigens had ik verwacht dat je een blauwe walm of vette uitlaat (achterkamer) zou aantreffen met dit verbruik. Maar niets van dat al.
Voor de rest is het een heerlijke auto en als je het peil gewoon in de gaten houdt, moet je er mijns inziens nog wel even mee kunnen blijven rijden en het olieverbruik, hoe lastig ook, op de koop toe nemen.
Overigens had ik verwacht dat je een blauwe walm of vette uitlaat (achterkamer) zou aantreffen met dit verbruik. Maar niets van dat al.