Cordoba
Forumguru
90k km lijkt me veel te lang voor bougies vervangen, ik dacht eerder 45 of 60k, maar zie soms ook dat er net na de 40k al problemen ontstaan met bougies die op het einde van hun levensduur zitten.
Overigens als er echt iets aan een bougie mankeert (niet gewoon elektrode slijtage, maar bijvoorbeeld kleine schade aan de isolatie), heb je kans dat hierdoor ook de bijbehorende bobine zwaar wordt belast, en kapot gaat. Omgekeerd komt het ook voor dat een kapotte bobine ook de bijbehorende bougie sloopt, dus als één van de twee kapot is, ook de ander controleren, om te voorkomen dat je nieuwe bougie/bobine snel weer kapot gaat door oude beschadigde bobine/bougie.
Overigens als er echt iets aan een bougie mankeert (niet gewoon elektrode slijtage, maar bijvoorbeeld kleine schade aan de isolatie), heb je kans dat hierdoor ook de bijbehorende bobine zwaar wordt belast, en kapot gaat. Omgekeerd komt het ook voor dat een kapotte bobine ook de bijbehorende bougie sloopt, dus als één van de twee kapot is, ook de ander controleren, om te voorkomen dat je nieuwe bougie/bobine snel weer kapot gaat door oude beschadigde bobine/bougie.