1.2 dgs of 1.4 zonder dsg

lock

Actief lid
Heb vandaag ff met de golf variant 1.2 tsi dsg een rondje gereden. Moet zeggen ben best te spreken. Echt totaal niet langzaam. Vond alleen dat die wat meer schokte dan de 1.4 dsg, Van 2 naar 3 voornamelijk, Motor maakt iets meer herrie maar dat is logisch. Vraag me af wat er gebeurt als je hem chipt. Iemand hier al ervaring mee?

cvegreen

Forumguru
Wat het chipen betreft denk ik niet dat er al mensen zijn die hun 1.2 TSI al gechipt hebben . Ze zijn nog niet lang genoeg verkrijgbaar denk ik .

lock

Actief lid
Nee dat is waar. En denk dat he tniet echt hoeft. Je wnet er vanzelf aan dat het net iets minder is dan de 1.4.
MAar het scheelt je wel een hoop geld. vroeger had je met een 1.6 ook 100pk en nu is dit met een 1.2 en de turbo grijpt goed aan dus dat scheelt ook.

maar is afwachten wat de offertes zeggen en welke me baas dan goedkeurt

lock

Actief lid
De offerte van de 1.2 dsg komt toch het beste uit. En scheelt een hoop centen.
Jammer dat er totaal geen kortingen over de auto heen gaan.
Totaal komt op 28680.
Nu nog ff me leidinggevende lief aankijken

He Lock heb je er al eens aan gedacht om die 17inch te laten vallen en voor lederen bekleding te gaan? Was bij mij even duur. Ik heb toen gekozen voor leer. Natuurlijk zijn 17inch velgen veel mooier dan de standaard 16inches maar dat zie je alleen als je naast je auto staat. Lederen bekleding zie je en voel je elke kilometer dat je erin zit en rijdt. Ik wil nooit meer anders. (heb het nu een week)

lock

Actief lid
@baskoda, Bij mij is 17" maar 240 euro. is dus veel minder dan leer. is de busines elegance line. leer is dan rond de 1800.

vandaar de keus anders had ik het wel geweten.

Het is inderdaad €240 euro meerprijs van 16 naar 17inch. Maar in de lease komt er nog een x bedrag per maand extra bij aan ROB i.v.m. een grotere bandenmaat/diameter en je betaalt dus bijtelling over je (grotere) velgen. Leer daarentegen merk je niet in je bijtelling aangezien het als accessoire achteraf wordt ingebouwd maar natuurlijk wel in je leasebedrag per maand. Bij mij was het prijsverschil zo klein dat ik gekozen heb voor leer. Vraag anders eens een offerte aan met leer en dan zonder de 17inch velgen. Misschien verbaast het je wel. groetjes Bastiaan

lock

Actief lid
@BaSkoda; Ik zal dat morgen is laten berekenen. Wie weet scheelt het idd wel heel veel.
Ook voor me winterbanden zal het schelen. Ik moet nu op basis van deze 122 euro extra per maand aftikken. Hoop geld. Echter het is een a label dus kom op het zelfde netto uit van wat ik nu betaal.

Hoeveel zou zoiets kunnen schelen per maand denk je?

lock

Actief lid
Het wordt hoogst waarschijnlijk de 1.2 zonder dsg. werd me allemaal iets te duur. en met 1.2 kan ik meer optie nemen en dan nog wel een normaal lease bedrag krijgen.
Ff afwachten.
Gelukkig lees je hiet goede verhalen over de 1.2 dus zal wel goed komen.

ferry

Lid
Heb je niet liever de elegance met DSG als de EBL zonder? Je mist eigenlijk dan enkel Navi en Xenon als dure opties...

+ op een Elegance krijgt de Leasemaatschappij wel korting, dus kun je de andere opties die je mist zoals een multistuurwiel er dan gewoon bij pakken...

lock

Actief lid
@ ferry: Ja en nee. Ik vind navi wel belangrijk. Veel op verschillende plekken. En de columbus is er uitgebreidt. Dus dat is heel fijn. verder ook veel op de weg in de late en vroege uren. Dus xenon is super. (dit had ik in me vorige auto ook) en dit bevalt te goed. Natuurlijk is dsg heel fijn. Alleen het scheelt veel en schakelen, Ach ben nog jong dus moet wel lukken. En op de snel weg in ze 6 op cruise control. prima lijkt me.
Nu moet ik ook schakelen. het is maar net waar je aan went.

Bovenaan Onderaan