Nou hier ben ik weer. Helaas.
Vanochtend onderweg op 80 km weg ineens: prut prut prut, oranje lampjes aan EPC, engine fault. Jaaaa hoooorrrrr!! Stoppen, opnieuw starten. Neeee hooooorrrrr!!! Nog eens proberen, neeee hoooorrrr. Naar de garage daar kom ik gelukkig langs op weg naar mijn werk. Auto afgegeven, en men heeft ALLE bougiekabels vervangen.
Motor lijkt nu wel beter en rustiger te lopen dan voorheen, ik zeg met opzet 'lijkt'.
Auto nu op 100000 km, bij 93000 beurt gehad. Vlak daarvoor al een bougiekabel vervangen wegens vergelijkbare storing - onderweg door ANWB WW (prima). Ik bij op 100000 km nu ondertussen 5 keer ongepland in ge garage geweest. dan weer dit, dan weer dat. 3x turbo vulplaat, 2x bougies, daarnaast ook de distributieketting (maar dat was gepland). Ondertussen maakt ie bij het starten weer een schraperig geluid alsof de oliedruk niet op gang komt. Daarnaast nog de dagrijverlichting die af en toe een tik moet hebben om aan te gaan, en vandaag ook de linker koplamp. O ja vergeet ik bijna het regelmatig schokken bij deellast soms wel meestal niet - reden voor deze post. Kwaliteit van VW? La me niet lachen!!!
Heb ik nou zo'n rotexamplaar? Of is het simpelweg een kinderziekte probleem? Linksom of rechtsom ik vind het zwaar knudde en een 2e keer Skodia daar twijfel ik zeer sterk aan. Iemand in de reactie had ook al distr ketting, vulplaat en bougieblok gehad dus het is niet examplarisch. Het is gebrek aan kwaliteit door teveel willen besparen. En VW is echt niet de goedkoopste!!!
Ik pak wel Dacia of Renault of Peugeot of Ford zoiets, slechter kan het niet zijn.