1.4 TSI bougies vervangen; HORRORKLUS ?

@redriver ; heb ik ook geprobeerd met die speciale trekker. Dat werrekt nie. Je trek je eige de tering, het rubber van de bobine zit helemaal verkleefd, als je er aan trekt dan rekt het rubber uit en gaat dan nog strakker zitte.

maar ik heb de goude tip voor je: perslucht!
neem een blaaspistool met een wat lang dun pijpje eraan, mm of 6 breed. Priegel die er tusse. Hand boven de bobine; 8 bar erop en plop. Los issie. En alles blijft heel. Bougies wissele en met een beetje silicone vet de bobines terug monteren. Ik heb daar overigens Permatex Dielectric grease voor gebruikt..

Stuur dat ding maar terug naar amazon. Heb je echt geen moer aan.

Laatst bewerkt:

redriver

Senior Member
Gisterenavond alle 4 de bobines met de hulptool eruit gekregen. Je moet het wel met beleid / gevoel doen (ze zitten inderdaad erg vast) maar bij mij lukte het dus wel. De stekkers die aan de bobines zitten was ik meer tijd aan kwijt om die los te krijgen :-)

oh, nou mooi. geen idee hoe lang die er bij jou op gezeten hebben.. maar die van mij kreeg ik niet los.. trok gewoon de bobine van het rubber af.. wrikken pielen draaien trekken etc.. gewoon geen beweging in te krijgen bij mij.. zaten echt muur vast.. :arghh:

Maar met perslucht plopte ze echt instant los.. had ik meteen moeten doen.. ;)

Fmoon

Forumguru
Ik lees het nu pas, als de motor op bedrijfstemperatuur is trek je ze zonder moeite eraf. Heb het vorig jaar ook gedaan.

catch me

Forumguru
Ik lees het nu pas, als de motor op bedrijfstemperatuur is trek je ze zonder moeite eraf. Heb het vorig jaar ook gedaan.

Bij mij niet hoor....motor was op bedrijfstemperatuur maar trok er toch 2 stuk, 1 het rubber los en 1 ging goed los.
2 x rubber moeten vervangen

Bovenaan Onderaan