1.4 TSI vs 1.6 CRDI

Bakkertje

Forumguru
Dat heb je mooi goed @Tafkah de mijne is uit 2011 en ik zou willen dat ie een 6-bak had, ik heb nu juist een aardig gat tussen de 2e en 3e versnelling, en dat is met de caravan juist wat lastig ik moet hem in z'n 2 best doortrekken om niet in een gat te vallen zeg maar in z'n 3.

Voor de rest is het helemaal prima wat mij betreft, ow en die tante lies is ook eigenaar van de mijne, wat heeft ze toch een hoop auto's die dame :D

kansberg

Forumguru
@Tafkah: Ik begrijp je opmerkingen t.a.v. de bijtelling in de Lease, ik rijd echter privé en heb deze perikelen (dus) niet. Maar als leaserijder en caravanner moet je tegenwoordig vaak concessies doen inderdaad. Met de keuze voor de SCII 1.6 CRDI heb ik slechts gekeken naar het wagengewicht, gun de belastingdienst niet zo veel :nono:
En ja, een OII van '06 1.9 TDI zal een heel ander karakter zal hebben dan een SCII 1.6 CRDI van '11, maar wil er mee aangeven dat Skoda zijn auto's al jarenlang ontwikkeld en bouwt om er ook een fatsoenlijke caravan achter te hangen.

Tafkah

Forumguru
Mee eens. Ik had ook de mogelijkheid om voor een OIII te kiezen, maar de ruimte die ik gewend was in miin eerste SII kon ik toch maar moeilijk opgeven.. Het lage eigengewicht van de OIII was overigens een andere reden om toch voor weer voor een SII te gaan. Had in een ander artikel op dit forum gelezen dat iemand toch wat twijfels had over de stabiliteit met zo'n OIII combinatie (ben even kwijt wie dat was). Kijk daarom heb ik mijn ervaring ook met jullie gedeeld. Doe er wel of niet je voordeel mee ;)

oh ja, ik kon een luxere SII kiezen vergeleken met de OIII, waar ik dan wel weer meer opties op mocht kiezen.... maar geen andere motor.. (nee, ik ga verder niet in op de logica ervan... ik zal jullie niet vermoeien met wat Tante Lies mij oplegt).

En verder nog een ervaringspuntje: mijn eerste SII had geen hulpveren, maar daar hebben ze na twee jaar wel de rubber stootblokken (?) aan het eind van de achtervering moeten vervangen omdat die compleet doorwaren.
Bij de nieuwe SII wel gekozen voor hulpveren, en zelfs daar zat ik van de week met de trekhaak aan de grond toen ik voorzichtig over een drempel kwam (met sleurhut).
Just sharing...

Bovenaan Onderaan