En vertel eens wat heeft de doorslag gemaakt voor deze wagen ?
Ik ook en dan heb ik maar 400 km gedaanTja, het is een beetje wat je zelf belangrijk vindt, he. Het is een luxe om 1200km te kunnen rijden alvorens je moet tanken. Zeker als je lange ritten doet. Ik moet nu ook zo goed als elke week tanken. Maar goed, dat worden we wel gewoon
waarschijnlijk heb je dan in S gereden. Gewoon D is zelfs met een 2.0 tsi eco-gericht. Snel opschakelen, niet hoog in toeren gaan, laat terugschakelen ...Ik heb het onlangs uitgerekend voor een 2.0 Tsi tegenover een 2.0 Tdi. Dan blijkt het omslagpunt rond de 14.000 km te liggen. Ligt uiteraard aan de uitvoering en de prijs van de auto die je koopt. Ik heb ook gereden in de benzine versie, omdat ik nu diesel rijdt. Voor mij persoonlijk vond ik de benzine, zeker in combinatie met de automaat, wat nerveus rijden. Hoog in toeren rijden, continue schakelen, als je je grote teen beweegt schakelt de automaat al terug. Het geluid is een kwestie van wennen, maar voor mij was alles opgeteld reden om toch weer voor een diesel te gaan. Al is het maar omdat wegenbelasting maar één keer in het kwartaal zeer doet, en benzine tanken elke keer schrikken is...
de 230 tsi heeft zijn maximum koppel van 350Nm al op 1500toeren terwijl de 2.0tdi pas op 1750 toeren en dan nog minder koppel (320Nm) dan de 230. Hetgeen je zegt klopt dan niet echt voor deze twee motoren [/QUOTE]@Baphi Klopt, aan pk's is een Tsi krachtiger. Maar in de praktijk rij je vooral op koppel. (Tussen)acceleratie en rustiger toerenverloop hebben vooral te maken met een hoog koppel en minder met veel Pk's
[/QUOTE]de 230 tsi heeft zijn maximum koppel van 350Nm al op 1500toeren terwijl de 2.0tdi pas op 1750 toeren en dan nog minder koppel (320Nm) dan de 230. Hetgeen je zegt klopt dan niet echt voor deze twee motoren
Ik had een o2 fl combi. 1.6tdi ook getuned naar 150pk. Nu o3 fl combi met de 1.4tsi 150pk.
Motor rijdt even soepel. Ik vind m zelfs elastischer dan de diesel. Rondpunt in derde deed de diesel al brommend, de tsi blijft tevreden spinnen. Nooit gedacht dat die zo goed ging in lage toeren. Het is niet dat hij bij lage toeren al een duw in de rug geeft, maar hij neemt zo soepel op, zonder enige schok! Tsi maakt ook minder lawaai. Echt verademing. En dat terwijl de nieuwe 17inch metaal heeft met bredere banden!
Kwa duw in de rug merk ik niet veel verschil tussen de tsi en de diesel tenzij je hoger in de toeren gaat. Maar zo rijd ik niet veel en je verbruik gaat erdoor omhoog. In het gaspedaal heb je een weerstand op het einde van de slag. Ik vermoed dat als je die indruist je even wat extra koppel ofzo hebt? Gebruik ik eigenlijk nooit. Gaat vlot genoeg zo. Maar ja in België we ook niet zo snel als in Duitsland zoals eerder aangehaald werd.
Verwarming van Tsi komt sneller op gang. Verbruik ligt na 3000km op een 6,2l/100km.
Is veel meer dan de diesel maar goed, misschien daalt dat nog met de kilometers die komen.
Alleen kleine brandstoftank is minpunt.
Met de diesel heb ik zelfs eens 1300km gereden met één tank van 55-60 liter.
Nu haal ik geen 800km. Toch effe slikken.
Verder geen enkel minpunt, enkel pluspunten.
Ik doe jaarlijks 35k en heb vorige op 297750km ingeruild.
Groetjes en veel veilige en comfortabele kms toegewenst!
En als je een naftbak wat pittig rijdt hoeveel haal je dan ?Hoe krijg je het voorelkaar om 1300 km op een tank te rijden? Wat voor auto was dat? Ik rij nu een O3C 2,0 TDi handbak en redt de 800 km net
De O3C heeft dan ook een kinderachtig klein tankje. Onze vorige auto was een Laguna 1.9 dTi. Reed 1:20 gemiddeld (in de zomer vaak 1:21. En dan een 66 liter tank. Dan kom je aan een actieradius van 1260 km.Hoe krijg je het voorelkaar om 1300 km op een tank te rijden? Wat voor auto was dat? Ik rij nu een O3C 2,0 TDi handbak en redt de 800 km net
En als je een naftbak wat pittig rijdt hoeveel haal je dan ?