Stinger
Actief lid
Kan iemand mij vertellen wat de ervaringen zijn met de 1.4TSI CAXA motoren? Zowel handgeschakeld als DSG. Op advisering van bekende tuners en monteurs, gelieve de motor links te laten liggen. Met de volgende redenen:
- De 1.4TSI blijft een zorg kindje.
- Bobine en injectoren problemen.
- Gelieve euro 98 tanken dat is beter voor de motor ivm slijtage. Zowel getuned als standaard.
- Ketting en spanners problemen.
- Nokkenas stellers problemen.
- Motor olie verbruik.
De reden is, dat ik een leuke occasion op het oog heb. En niet graag voor verrassingen kom te staan. Ik hoop dat jullie mij kan adviseren.
@ertromp Uw Octavia was toch getuned bij tvs engineering. Hebt u toevallig nog een vermogens grafiek in bezit? Wat mij opgevallen is, dat 1.4TSI direct na zijn beschikbare koppel lineair naar beneden gaat. Is dat bij u ook het geval?
- De 1.4TSI blijft een zorg kindje.
- Bobine en injectoren problemen.
- Gelieve euro 98 tanken dat is beter voor de motor ivm slijtage. Zowel getuned als standaard.
- Ketting en spanners problemen.
- Nokkenas stellers problemen.
- Motor olie verbruik.
De reden is, dat ik een leuke occasion op het oog heb. En niet graag voor verrassingen kom te staan. Ik hoop dat jullie mij kan adviseren.
@ertromp Uw Octavia was toch getuned bij tvs engineering. Hebt u toevallig nog een vermogens grafiek in bezit? Wat mij opgevallen is, dat 1.4TSI direct na zijn beschikbare koppel lineair naar beneden gaat. Is dat bij u ook het geval?