1.4TSI CAXA ervaringen en problemen?

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, je moet er geen overdreven verwachtingen van hebben bij een bescheiden motortje. Het wordt geen GTI. Maar zoals gezegd, het verschil (bij mij ook iets in die orde), merk je wel degelijk en dat is in bepaalde situaties handig en prettig
 

Stinger

Actief lid
Men tuning kan men een auto niet veranderen naar een Ferrari. Dat is logisch. Bij tuning van 1.2TSI krijgt men meer vermogen en koppel vergeleken met de 1.4TSI. Qua ratio. Ik moet zelf een besluit nemen of het wel de moeite waard is.
 

Stinger

Actief lid
Vandaag een proefrit gemaakt met de auto. De 1.4TSI reageert redelijk op het gaspedaal. Deze occasion hebt links laten te liggen voor de volgende reden:

- Duidelijk problemen met de ketting. Tijdens de koude start hoort men de ketting ratelen voor ongeveer 1 min.
- Bij de deur rechts voor onder aan. Begint roest vanaf binnen uit. Omdat deze auto niet wordt verkocht door een skoda dealer en onderhouden. Vervalt de lak garantie.
- Het open dak laat toch een beetje licht door. Als ik avonds rij, dan wordt ik redelijk gek van invallend licht van straat verlichting.
- Een ZEER lage korting van €795,- zonder inruil.

Wel erg jammer voor auto van ruim 2,5 jaar oud. Ik ga verder zoeken.
 

Rob

Forumguru
Wat is de geschiedenis van deze auto? Roest??? Heeft ie 2,5 jaar als bedrijfswagen van de reddingsbrigade in de branding gestaan ofzo....

- Kettingproblemen hadden allang onder garantie verholpen kunnen worden...
-Hemelbekleding stuk? Anders laat het echt geen licht door..

De eerste eigenaar moet een eersteklas randebiel zijn geweest.

Nu op zoek naar een exemplaar met een logische prijs, dit was vast een "te mooi om waar te zijn" dump-prijs
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan