Ik had eigenlijk begrepen dat de Kodiaq 2,0 TSI beschikt over de DQ500 7-traps DSG?De 2.0 heeft sowieso de dq381, want 320nm.
Zou kunnen dat de 1.5 die ook krijgt, omdat dit een betere dsg zou moeten zijn.
Ik had eigenlijk begrepen dat de Kodiaq 2,0 TSI beschikt over de DQ500 7-traps DSG?
Is dat een 34000 euro ?
Zie het nu ook bij de VW Tiguan in BE. Staat ook de 1.5 met een DSG7. In NL en DE nog geen wijzigingen in de configurator...Leaseplan.be verwacht een 1.5 TSI DSG 7 versnellingen:
https://www.leaseplan.be/en/sections/fleet-min-20-vehicles/21200092
Ik rij nu al 5 jaar (nog 2 weken ) een O3 1.4 TSI en deze heeft toch echt een 7 traps DSG!!!mijn dealer meldde ook dat ik een 1.5 TSI ga krijgen met een 7 traps automaat
hij vertelde ook dat de 1.5 meer trekkracht onderin ( bij lagere toeren ) heeft dan de 1.4 en dat dat de reden is dat de 1.4 een 6 traps heeft en de 1.5 een 7 traps automaat
Klopt. Al het koppel is straks al beschikbaar bij 1300 toeren ipv 1500.mijn dealer meldde ook dat ik een 1.5 TSI ga krijgen met een 7 traps automaat
hij vertelde ook dat de 1.5 meer trekkracht onderin ( bij lagere toeren ) heeft dan de 1.4 en dat dat de reden is dat de 1.4 een 6 traps heeft en de 1.5 een 7 traps automaat
De grote vraag is uiteraard: Welke DSG7? Want er zijn inmiddels twee versies in omloop bij Skoda:
- De DQ200 met droge koppelingen, geschikt tot 250 Nm en niet combineerbaar met 4WD en
- De DQ381 met natte koppelingen, geschikt tot 350 (sommige bronnen zeggen 380) Nm en geschikt voor 4WD.
En hoe gaat dat dan met jouw bestelling? Ga jij nog wel die 1.5 TSI DSG 4x4 krijgen?Zal de DQ200 zijn denk ik.
Dit omdat de 1.5 DSG niet meer met 4x4 leverbaar is.
Nope geen 4x4En hoe gaat dat dan met jouw bestelling? Ga jij nog wel die 1.5 TSI DSG 4x4 krijgen?
dus u bestelt een 5.5 TSI DSG 4x4 en skoda zegt dan doodleuk dat het niet doorgaat ??kan dat zomaar ??