KodiaqScout
Nieuw lid
Ben wel benieuwd. Hoe kan ik zelf zien welke software er op zit?
Ik hoop wel voor he dat je een mooie vervangende Kodiaq hebt als vervanging?Update: auto zit helemaal vol storingen. In chassis, motor, dsg, computer, navigatie noem maar op.
Vorige week volledig uitgevallen en geen vermogen meer. Afgesleept. Auto blijft nu 3 weken bij de dealer. Heb al gezegd dat ik hem niet meer wil. Helemaal klaar mee.
klinkt wel vrij bekend ,, ook ik vind de auto wel wat tegenvallen
Maandag een pittig gesprek met de dealer over mijn kodiaq gehad , er mankeert nogal wat aan
1 het beruchte stotteren van de 1.5 TSI bij koude motor waar nog steeds geen update voor is
2 airco koelt wel maar op low is hij beslist niet ijskoud
3 regelmatig gilt de auto het uit en er staat een rode auto met sensoren op het display , tot overmaat van ramp gaat de auto zelf in de remmen terwijl er niks aan de hand is,,, heeft met bots signalering te maken volgens dealer
4 Ik vind de DSG niet erg snel reageren op het gaspedaal
5 na een paar dagen stil te hebben gestaan (op de handrem) en dan weg rijden klappen de remmen , als hij de rem er automatisch af gooit dan , handmatig de rem eraf halen geeft dit probleem niet
6 irritante rammel in dashboard nu en dan … maar om daar het dashboard helemaal voor open te maken... en wordt het er beter van...
7 vanaf begin al ernstige twijfels gehad over de deurbeschermers , gaat de dealer en nu ook af halen
8 kofferklep staat te strak afgesteld waardoor ik hem vaak meerdere keren dicht moet gooien voordat hij goed sluit
auto gaat over 2 weken een dag terug en ze gaan ermee aan de slag
Na 6 maanden bezit en 6800 km begin ik toch ernstig te twijfelen of het wel zo verstandig is geweest om van mijn Volvo V60 over te stappen naar een kodiaq …….
Dat hebben meer auto's, maar die kun je naar keuze eenmalig, permanent of gewoon niet activeren...automatische handrem
Da's nogal droog, ja...het effect bij het wiel is precies hetzelfde
Om dit stukje educatie af te ronden heb ik even de relevante passages uit het "INSTRUKTIEBOEK" (zo heet het echt) van de Leon in bijgaande pdf voor je bij elkaar gezet. Zal bij de andere VAG-auto's die hiermee zijn uitgerust wel hetzelfde werken.Weer wat geleerd
Nee een oude golfIk hoop wel voor he dat je een mooie vervangende Kodiaq hebt als vervanging?