rick76
Actief lid
Ik heb deze vraag ook gesteld bij Meet en greet.
Het volgende ik rij nu een een honda Cr-v uit 2008. Hiervoor heb ik een passat 1.4 tsi uit 2009 gehad. Nu zit ik toch weer te kijken naar een station. Ik rij ongeveer 14.000 km pj. Door de week korte stukken en in het weekend wat langere stukken. Snelwegstukken van meer dan 20 minuten.
Nu kan ik volgend jaar de Superb van een vriend van mij. Hij kan deze overnemen van zijn leasemaatschappij onder de marktwaarde. Zijn vorige auto een Peugeot 508 kon hij overnemen voor 11.000 Euro.
Het gaat om een Superb uit 2015. 1.6 tdi Greenline Champs Elysee met achteraf veel accessoires. Hij denkt dat aan het einde de dagteller op 125.000 km staat.
Of ga ik voor een 1.8 tsi Superb. Die prijzen zullen rond de 16 a 17.000 Euro zijn.
Voordelen Superb 1.6 tdi:
- ik weet wie de berijder is geweest
- aanschafprijs onder de marktwaarde
- zuinig
- weinig problemen met het blok 1.6 tdi
Nadelen 1.6 TDI
- roetfilter volraken
- egr klep
- gloeibougies
- wat hogere onderhoudskosten
- korte stukken
- mechanische slijtage zuiger en cilinderwand.
Voordelen 1.8 TSI:
- pittiger motorblok
- benzine motor
- lagere onderhoudskosten
Nadelen 1.8 TSI:
- schade aan het motorblok door olieproblemen
- Hoog verbruik olie wat behoorlijk in de kosten gaat lopen, rond de 2400,-
- duurder in aanschaf
- kettingproblemen
- zuigveren
- inlaatspruitstuk
- korte stukken
Ik weet niet of ik het zo goed verwoord/uitgezocht heb maar voor elk blok is dus wel wat van te zeggen.
Als ik de auto inderdaad onder de marktwaarde, dus tussen de 11.000,- en 13.000,- Euro kan kopen is dit denk ik financieel een goede deal.
Ik las wel dat vanaf 2013 een modificatie is doorgevoerd voor de 1.8 tsi. Klopt dit?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties, tips en tops.
Het volgende ik rij nu een een honda Cr-v uit 2008. Hiervoor heb ik een passat 1.4 tsi uit 2009 gehad. Nu zit ik toch weer te kijken naar een station. Ik rij ongeveer 14.000 km pj. Door de week korte stukken en in het weekend wat langere stukken. Snelwegstukken van meer dan 20 minuten.
Nu kan ik volgend jaar de Superb van een vriend van mij. Hij kan deze overnemen van zijn leasemaatschappij onder de marktwaarde. Zijn vorige auto een Peugeot 508 kon hij overnemen voor 11.000 Euro.
Het gaat om een Superb uit 2015. 1.6 tdi Greenline Champs Elysee met achteraf veel accessoires. Hij denkt dat aan het einde de dagteller op 125.000 km staat.
Of ga ik voor een 1.8 tsi Superb. Die prijzen zullen rond de 16 a 17.000 Euro zijn.
Voordelen Superb 1.6 tdi:
- ik weet wie de berijder is geweest
- aanschafprijs onder de marktwaarde
- zuinig
- weinig problemen met het blok 1.6 tdi
Nadelen 1.6 TDI
- roetfilter volraken
- egr klep
- gloeibougies
- wat hogere onderhoudskosten
- korte stukken
- mechanische slijtage zuiger en cilinderwand.
Voordelen 1.8 TSI:
- pittiger motorblok
- benzine motor
- lagere onderhoudskosten
Nadelen 1.8 TSI:
- schade aan het motorblok door olieproblemen
- Hoog verbruik olie wat behoorlijk in de kosten gaat lopen, rond de 2400,-
- duurder in aanschaf
- kettingproblemen
- zuigveren
- inlaatspruitstuk
- korte stukken
Ik weet niet of ik het zo goed verwoord/uitgezocht heb maar voor elk blok is dus wel wat van te zeggen.
Als ik de auto inderdaad onder de marktwaarde, dus tussen de 11.000,- en 13.000,- Euro kan kopen is dit denk ik financieel een goede deal.
Ik las wel dat vanaf 2013 een modificatie is doorgevoerd voor de 1.8 tsi. Klopt dit?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties, tips en tops.
Laatst bewerkt: