1.8 tfsi

Ik ben op zoek naar een nieuwe leasebak. Heeft er al iemand gereden met de 1.8 tfsi? Een rode Octavia Combi met zo'n motor lijkt me wel wat.

SkodaMan

Actief lid
De 1.8 TFSI staat nog niet eens in de folder in NL maar in België wel maar ik denk niet dat er daar al één is geleverd.

Ron

Lid
De 1.8 TFSI staat nog niet eens in de folder in NL maar in België wel maar ik denk niet dat er daar al één is geleverd.

Ik was 2 weken geleden bij de dealer voor de APK van mij O1 en daar was een monteur in de werkplaats bezig met een 1.8 TFSI van een klant. Dus hij rijdt al rond.

Ron

SkodaMan

Actief lid
Ik was 2 weken geleden bij de dealer voor de APK van mij O1 en daar was een monteur in de werkplaats bezig met een 1.8 TFSI van een klant. Dus hij rijdt al rond.

Ron

Dus wel in productie maar nog niet in de prijslijst? Meestal is het andersom. Waarom doet Skoda dit nu? Iemand?

LenK

Forumguru
Skoda.nl sux

Die lopen altijd achteraan met de feiten op hun site. Te laat en incomplete.
Kijk eens op Skoda.be daar vind je bijvoorbeeld motor grafieken:
n40nble.jpg

Of Skoda.at of Skoda.de allemaal veel completer en sneller met nieuwe gegevens.

Laatst bij een bezoekje was er bij Skoda.nl wel een enquete over mijn ervaring met de site.
Laat ze het geld liever in actuele gegevens steken!

2.0TFSI plaatje

Dat het van een RS 2.0 TFSI was had ik al gezien. Maar op BE staat ook een plaatje van de 1.8. Ziet er ook strak uit.

2.0TFSI zou leuk zijn maar past niet in het leasebudget :regels:

LenK

Forumguru
Sorry ik wilde niet de grafiek van de 1.8TSI plaatsen maar off-topic reactie op SkodaMan, laten zien dat andere Skoda sites meer bieden.

Bij deze dan toch nog maar even de goede grafiek bij de topic titel
n40nbld.jpg

De 1.8TSI heeft ook mooie grafiek. Zeker als je hem naast de ongeveer even dure 2.0FSI houdt:
n40nblx.jpg

LenK

Forumguru
Die vergelijkingstest zocht ik ook al.

Mondeo is een maatje groter, dus dat zou een reden zijn om die te kopen.

Maar Mercedes die boeren/aannemersbak, net zo groot als O2, niet beter (zelfs de kwaliteit van de materialen niet: "ein klassenunterschied zu Skoda ist aber nicht erkennbar"), maar wel 1 1/2 keer zo duur. Lekker dat ie weer eens van zijn gouden troon wordt gestoten, dat enorm overpriced hok.
En het is natuurlijk wachten of die C niet ook vol kinderziekten zit zoals de laatste E serie in het begin.

Voor de zoveelste keer: DSG erin en ik bestel hem, die 1.8TSI

Vergelijkingstest.

Kijk daar kunnen we iets met mee, zo'n vergelijkingstest. De Octavia is met stip gestegen op de lijst.

Bedankt voor de link.

zo, check ook eens de prijsverschillen.
Volgens het artikel kost de Mercedes C180 avantgarde in Duitsland eur 32.106.
Volgens autoweek kost ie hier eur 43.244 :x

Duitsers

Die D Duitsers betalen alleen maar mehrwertsteuer. Daarom zijn die karren ook veel goedkoper dan hier en hebben ze er meer opties op. Wat dat betreft worden we hier in Nederland genaaid. En met die plannen van kabouter Bos en bak van ellende helemaal. Wie haalt het in zijn hoofd de accijns op brandstof en de belasting op leasebakken te verhogen. :mad:

Maar het ging me meer om het vergelijk tussen mondeo en skoda. Mondeo daalt op de lijst. Dat sterrenmerk was toch al niet in zicht.

Heeft er al iemand mee gereden.

Maar toch heb ik naast natuurlijk een pracht aan informatie nog niemand gehoord die er daadwerkelijk met een 1.8 tfsi op weg is geweest.

Dus wie-o-wie.

Fabia

† In Memoriam
Waarschijnlijk maak ik op 17 november daar een proefrit in tijdens de wintercheck van SKoda.

Bovenaan Onderaan