1.8 tfsi

MD71

Nieuw lid
Nou, hier is ie dan... ik heb sinds 30 okt een 1.8T(f)SI - bij Skoda dus TSI. SUPER motor! Veeeel trekkracht bij lage toeren, hele soepele motor, makkelijk schakelgedrag en zelf in de 6e versnelling bij zo'n 120 nog trekkracht. Kortom: ik ben in de 'inrij'periode al erg tevreden over de auto (en motor). Valt mij overigens op dat ie vooral in z'n 3 erg lekker rijd. Breed toerenbereik èn trekkracht!
 
Heb een afspraak gemaakt.

Bedankt voor de reacties.
Waar het mij om gaat is hoe trekt die bijv. van 80 naar de 120? En hoe is de response op het gaspedaal?
Maar ik ga het zelf meemaken. Want ik heb nu een afspraak staan op 8 december bij Pon om er een keer mee te rijden.
 

MD71

Nieuw lid
Ik denk dat zelf rijden idd de beste manier is te ervaren hoe ie rijdt. Tis natuurlijk waar je het mee vergelijkt, wat voor'n vermogen heb je nu bijvoorbeeld?
Ik ben uitermate tevreden met de relatief 'rustige' motor. Geen neurotisch gedoe als je het gas aantikt. Maar wel veel trekkracht! Perfect in balans m.i. Ook de tussensprint van 80 naar 120 is prima (uiteraard vooral in 4, max 5). Je gaat het meemaken! Veel plezier 8/12!!
 

LenK

Forumguru
Vrees dat ik de automaat / DSG moet vergeten en een handgeschakelde 1.8 TSI moet accepteren (of een ander merk natuurlijk :D)
 
Ben bij Pon geweest

Afgelopen zaterdag naar Leusden geweest om met een 1.8 TSI te rijden. Netjes ontvangen. We waren een kwartiertje te vroeg en moesten even wachten. De TSI was de hele dag besproken. Hij staat koud op de parkeerplaats en de volgende wil er alweer mee weg.

Was mooi want de wagen was al lekker warm gereden en we konden dus meteen gassen.

En er zit echt een lekker vermogen in. Vooral al bij een redelijk laag toerental zo ongeveer bij 2000 toeren. En dan in één streep door tot de rev. limiter. Wil je er echt mee gassen dan moet dat in 2, 3 en 4 gebeuren. Maar hoog in toeren in 3 en 4 zijn al illegale snelheden. Op de snelweg even snel inhalen dan hup terug naar 4 en gas erop. Dan gaat die als de brandweer. Snel schakelen houdt de bak goed bij. Ik heb geen enkel moment het idee gehad dat de synchronisate het schakelen een beetje tegen hield.

In 5 en vooral 6 gaat de fut er een beetje uit door de lange overbrenging. 6 is echt een spaarstand. Maar snel even terug naar 4 en er is leven in de brouwerij.

Het is geen zenuwachtige wagen met een digitaal vermogen. De power komt er lekker mooi in.

Sturen gaat precies. Je voelt het vermogen niet in het stuur.

Zover over het vermogen. Maar het was de eerste keer dat ik met een O2 reed dus beviel de rest?

Ik vind, hoewel dit een best aangeklede bak was, dat ik het gevoel heb in een redelijk basic maar no-nonsence wagen te rijden. Dus geen tierelantijnen of opsmuk. Volgens mij was het een Elegance met een klein leer pakket. Wat me opviel was dat de stoelen smal zijn. Toch zitten ze goed.

Later op de dag ook nog met een Mondeo Titanium 2.0 gereden. Heeft een meer luxe uitstraling. Stuurt en rijdt beter maar mist het vermogen. Alhoewel die niet echt traag is.

Dus ik weet het even niet :smiley29: Zal toch begin januari een beslissing moeten nemen als de nieuwe kar in April op de stoep moet staan.
 
Bovenaan Onderaan