1.8 TSI met DSG: boven

24qv

Actief lid
Vorige week de bestelling de deur uitgedaan voor de volgende configuratie:

• Octavia III, hatchback 1.8 TSI Ambition Businessline, benzine, 132Kw
  • DSG
  • Race Blue
  • 18" Golus
  • Eibach verlagingsset, 3cm
  • Plus pakket (met oa Sunset)
  • Drive setup
Ik was aangenaam verrast toen ik gisteren het volgende filmpje op Youtube tegenkwam waar de 0-100 tijden v/d O3 1.8 TSI tegen het licht aan werden gehouden:

image.png

https://www.dropbox.com/s/qpqjth0zfjzf9z8/image.png?dl=0

In het boekje staan hier 7.4 seconden voor, maar in praktijk zijn de cijfers veel gunstiger. Ik hoop dat dit over de hele linie het geval is dat ik aangenaam door Skoda verrast wordt (omdat dit de eerste keer is dat ik een Skoda ga rijden). Dit stemt in ieder geval wel gunstig.

PS1: Mooi dat zwarte dak in de video trouwens; ben ik hier in NL nog niet tegengekomen.

Laatst bewerkt:

24qv

Actief lid
Ik wilde schrijven: 'boven verwachting' in de titel, maar ging iets mis tijdens plaatsen en krijg 'm niet meer aangepast.....

JJ1982

Lid
Mooie conf. Krijg je absoluut geen spijt van. Wij hebben de 1.8 dsg combi maar nog geen minuut spijt van.

MeneerB

Forumguru

Vlak Pon ook niet uit, voorbeeldje:
Bij de 1.4TSi betaal je €1990,- meerprijs voor de DSG. Voor beide moet Pon een gelijk BPM bedrag afstaan.

Bij de 1.8TSi betaal je €2330,- meerprijs voor de DSG, terwijl voor de DSG uitvoering bijna €900 minder BPM hoeft te worden afgedragen. Dus eigenlijk is de meerprijs voor een DSG bij de 1.8TSi maar €1430,-
En die lagere BPM bij de 1.8 DSG heeft Pon niet doorberekend in de prijs. :mad:
De meerprijs voor een 1.8TSi t.o.v. een 1.4TSi zou eigenlijk veel gunstiger kunnen zijn.

Maar toen ik de auto bestelde was de 1.4 nog niet met DSG leverbaar.
Ik zou met de 1.4 prima bediend kunnen zijn maar de loopcultuur van de 1.8 is niet te versmaden.
Dus geen spijt.

24qv

Actief lid
Dank je wel, ben me alvast helemaal aan het inlezen en wordt met de dag enthousiaster. Zeker ook als ik zie hoe men hier op dit forum tevreden is met de auto.

2015ABL

Forumguru
Aha, een alfa rijder die nu voor een "nuchtere" skoda kiest. Een hele mooie ook!

Komt het verstand dan toch met de jaren? :D:maakmegek:

24qv

Actief lid
Haha, dat was inderdaad de reactie van mijn vrouw ook "word je eindelijk eens volwassen?". Maar goed, de Alfa 166 blijft ook voor de fun aan boord.....

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Fean

Forumguru
dq200 DSG-bak kan max 250nm aan.

Ik lees dat de Polo GTI 1.8tsi handbak standaard 320nm heeft. Dat is toch wel een wezelijk groot verschil tov DSG

Als deze richtlijnen ook geldt voor de Skoda motorisering.. wellicht een puntje om toch over na te denken..

Fean

Forumguru
De DQ200 bak is begrensd tot een koppel rond de 250Nm.
Dat is wat anders dan max 250Nm aankunnen.
Het max ligt ergens rond de 350Nm

klopt, puur berekening levensduur verhaal. VAG berekend deze veilig op 250nm. Maar goed, ga je knutselen en wil je garantie behouden of heb je een leasebak en wil je achteraf absoluut geen gezeik..nie knutselen nie

Dat verschil met een handbak is echt groot... 250nm of 320nm, wereld van verschil! Ik vraag mij af of dit dan ook geldt voor de 1.8 handbak van Skoda's.

In m'n A3 (handbak) lagen de Nm ook al hoger tov dezelfde motorisering met Dsg ..

Bovenaan Onderaan