1.8 tsi of 2.0 TSI

yal

Lid
@Rallye, Naar mijn idee gaat dat topic over een maandagochtend productie auto die ze helaas speciaal, onder een alcohol promillage van 3,2, voor Yal hebben geproduceerd. Of zie ik de vele andere klachten van forumleden over het hoofd? No offense Yal, het is zwak uitgedrukt uitermate teleurstellend wat jij allemaal hebt meegemaakt met jouw 1.8 dsg7 Octi.
QUOTE]

Tja, dat heb je goed verwoord. Vooralsnog doet de auto het eigenlijk goed , durf dit na 1 jaar ellende eigenlijk niet hardop te zeggen....:winkie:

Achteraf gezien zou ik ook voor een 2,0 tsi dsg6 zijn gegaan , zeker als ik toen had geweten wat ik nu weet!

Beste optie is de handgeschakelde 6 bak , blijf dat het beste vinden zeker als je ooit meer vermogen wil.
Rijd nog graag met mijn bora tdi , deze heeft meer dan 400nm koppel en ongeveer 180pk (moet nog op de bank bij JD) , vooral dat koppel mis ik in de octavia.

De 1,8 tsi loopt wel super mooi, geen trillinkje te voelen. Mist alleen koppel.

Groet Yal
 

MarcoO2

Forumguru
de 1.8TSI mist koppel? Dat valt op zich nog wel mee (standaard 250NM, in de praktijk vaak meer). Ten opzichte van jouw bora is dat inderdaad weinig, maar voor zijn soort is het een mooi koppel. Maar meer is uiteraard altijd beter (heb niet voor niets dik 350 Nm uit mijn 1.8tsi na tuning).
 

yal

Lid
de 1.8TSI mist koppel? Dat valt op zich nog wel mee (standaard 250NM, in de praktijk vaak meer). Ten opzichte van jouw bora is dat inderdaad weinig, maar voor zijn soort is het een mooi koppel. Maar meer is uiteraard altijd beter (heb niet voor niets dik 350 Nm uit mijn 1.8tsi na tuning).


In de bergen met volle bepakking moet de motor toeren draaien omdat er anders weinig fut in zit.
Toen ik de auto kocht wilde ik absoluut bij JD chippen , na alle ellende met de dsg7 twijfel ik dit te doen.

Is tenslotte ook de gezinsauto , heb mijn eigen 'speeltjes'. (Golf mk1 gti).

Die 350nm is icm. met de dsg?

Groet Yal
 

MarcoO2

Forumguru
Nee, da's met de handmatige 6-bak. Zeker bij sportief gebruik blijft een handbak wat mij betreft de betere keus.
 

sitechris

Donateur
handbak kan op lange duur koppel beter verduren. Mijn VW dealer raadde tuning ook min of meer af voor de GTI VI met DSG-6 bak.
 

Roel

Lid
Ik vind het koppel van de standaard 1.8 TSI dik in orde.
De motor pakt mooi op bij lage toeren en is lekker soepel. (Heel af en toe voel je wel de vertraging in het vliegwiel).
Ook in de bergen, met een caravan erachter ondervind ik geen problemen. wat dat betreft is een 2.0 TSI niet echt nodig.
Maar ja, het kan natuurlijk altijd beter.....
 

yal

Lid
Roel, voor een benzine motor is het koppel inderdaad netjes.
Vertraging in het vliegwiel voel ik gelukkig niet, dat is niet goed.

Ik heb tdi's sinds 1997 en dan mis je gauw wat koppel (had nu de laatste 100k met mijn bora ongeveer 380nm bij 1900rpm).

Voordeel van de dsg en benzine motor is dat deze razendsnel kan schakelen en dat er meer toeren toegestaan zijn.
Motor is idd. heel soepel, lijkt wel een naaimachine.

Groet Yal
 

sitechris

Donateur
Klinkt ook net wat teveel een naaimachine imo. 1.8 TSI blok is erg fijn, maar mist wel wat sportiviteit en agressiviteit. Zelfs met chip mis je nog steeds beetje beleving. Gaat dan heel soepel, maar nog steeds op de achtergrond en dus niet spannend.
 

Roel

Lid
Klinkt ook net wat teveel een naaimachine imo. 1.8 TSI blok is erg fijn, maar mist wel wat sportiviteit en agressiviteit. Zelfs met chip mis je nog steeds beetje beleving. Gaat dan heel soepel, maar nog steeds op de achtergrond en dus niet spannend.
Past dus eigenlijk wel bij een Superb.
 

plaza

Forumguru
Klopt, chris,
Zelfs met bijna 300pk en 420 nm mis ik het gretige en agressieve van mijn vorige RS, de 1.8 tfsi heeft een totaal ander karakter
in een Superb als dat de 2.0 tfsi heeft in de oc 2 RS
 
Bovenaan Onderaan