1.8 TSI voor (bijna) de prijs van een 1.4 TSI

Octavarium

Actief lid
Bij mij eigenlijk min of meer hetzelfde verhaal als dat van Marco: heb eerst de 2.0 TDI overwogen, maar ik vind de pompverstuiver diesels van VAG alhoewel krachtig en explosief te 'nors' en lawaaierig qua motorgeluid en diesels zijn nu eenmaal prijzig. Dus na veel gezeur bij mijn werkgever mocht ik een benzine uitvoering uitzoeken.. Heb de 1.4TSI toen ook overwogen, maar voor weinig extra kon ik de 1.8TSI kiezen, waar ik echt nog geen dag spijt van heb gehad. De 1.8TSI is qua geluid wat bescheiden, maar qua karakter en loop absoluut de fijnste 4 cilinder benzinemotor die ik ooit heb meegemaakt.
 

Racer

Lid
Dat is precies de reden waarom ik de 2.0 TFSI gekozen heb. En natuurlijk omdat deze motor 5 x op rij 'engine of the year' is beoordeeld in zijn klasse door Top Gear!
Elke dag fun, maar het kriebelt toch wel om weer eens iets nieuws te gaan rijden!

Binnenkort (komende week) een proefrit in een Exeo ST 2.0 TSI Multitronic, daar ben ik ook wel benieuwd naar...... Of misschien ga ik toch voor de nieuwe O2 RS, of toch de S2C 2.0 TSI EBL met DSG? Of............

Luxe problemen!
 

sitechris

Donateur
multitronic is toch die CVT automaat? Zou ik niet doen, totaal niet sportief rijden. Bij een 2.0 TSI hoort imo als je toch automaat gaat rijden gewoon de DSG bak voor supersnel schakelwerk. Ik zou sowieso niet voor de Exeo gaan. Is inmiddels toch wel verouderd model. Dan zou ik wachten op de nieuwe RS.
 

sitechris

Donateur
Dat duurt wel even. Als je privé koopt, dan wellicht een goede en snelle BMW uit de Premium Select garantie? 2 jaar volledige garantie, dan is een gebruikte 335i best aantrekkelijk! Qua afschrijving is zo'n gebruikte BMW top! Het rijdt overigens ook top!
 

MarcoO2

Forumguru
multitronic is toch die CVT automaat? Zou ik niet doen, totaal niet sportief rijden. Bij een 2.0 TSI hoort imo als je toch automaat gaat rijden gewoon de DSG bak voor supersnel schakelwerk.
Helemaal mee eens. In de Audi A5 die ik pas een week meehad zat ook de Multitronicbak. Dat ding haalt een partij snelheid uit je auto... telkens als je gasgeeft, heb je een denkmomentje. Irritant, en voor mij een absolute reden om, áls ik al metr automaat wil rijden, alleen genoegen te nemen met een DSG of soortgenoot.
 

TL@

Forumguru
Multitronic is inderdaad compleet hopeloos. Had dat in een Merc B, verschrikkelijk. Enige manier om er een beetje deftig mee te rijden was de manuele stand gebruiken (met 7 voorgeprogrammeerde 'versnellingen')
 

Racer

Lid
Oke, oke, de multitronic, en daarmee de Exeo, gaat van het lijstje. Dan gaat het toch echt een DSG worden!

Dat de O3C pas in 2014 komt, dat verbaast me en stelt me teleur. De O3C met 4x4 en 265pk lijkt me errug leuk maar ik wil ook niet nieuw meer kopen (schrijft voor mij te snel af), dus O3C hopelijk Q1 2014, de O3C RS dan waarschijnlijk Q4 2014, kopen als deze een jaartje oud is: 2016!

Dan komend jaar maar een mooie O2C RS met DSG uit 2009/2010 in Duitsland halen denk ik, en dan wachten op de O3C RS!

Mijn huidige RS heeft eergisteren net zijn grote beurt gehad, dus die mag nog een jaartje langer blijven......
 
Bovenaan Onderaan