1.9 TDI of 2.0 TDI

Ik ben van plan een TDI diesel aan te schaffen. Ik heb tot nu toe alleen met de 1.9 TDI DSG gereden en genoeg vermogen, maar wel ietsje ruimoerig vond de rest van de familie. Ben benieuwd wat de anderen ervaren hebben om voor de een of de ander te kiezen.

groet
Passat

VEEJAY

Forumguru
1.9TDI is een lekkere relaxte auto, alleen op de snelweg met wat hogere snelheden zul je wat missen als je wat vermogen gewend ben. Mooiste is natuurlijk een 2,0TDI DSG, maar ik kan niet in je portomonee kijken.

Als je budget het toelaat zou ik voor de 2.0 gaan.
In mijn geval was het helaas net wat te veel van het goeie :(

Potje

Actief lid
Als de 2.0 kan, zou ik die doen. Hij moet iets gecultiveerder zijn vanwege zijn balansassen en het 1.9-blok begint oud te worden.

Qua kracht- en snelheidsbeleving maakt het naar mijn mening niet zoveel uit. De 1.9 heeft met 250 Nm genoeg power.

Wiseguy

Actief lid
De 1.9 heeft inderdaad al genoeg power om de meeste auto's een stofwolk te laten zien na het optrekken bij het stoplicht.... maar ik heb in allebei gereden en uiteindelijk toch voor de 2.0 gekozen... niet alleen voor de kracht (bruut gewoon), maar ook vanwege de 6-bak die je dan hebt.... die heb ik in mijn huidige auto ook (Laguna), en als je die gewend bent, dan wil je eigenlijk niet anders meer..... /forum/images/graemlins/grin.gif

VEEJAY

Forumguru
de verkoper zou zeggen, de 1.9 is goed doorontwikkeld en heeft zich de afgelopen jaren goed bewezen! ;)

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb via Pon in leusden voor zaterdag een proefrit kunnen regelen in een 2.0 TDI. Plaatselijke dealer had alleen een 1.9 tdi. Ik hou jullie op de hoogte!!

Groet
Passat

Wiseguy

Actief lid
Dan rij je waarschijnlijk in een zilvergrijze sedan met sportonderstel..... /forum/images/graemlins/grin.gif Ik heb het zelfde gedaan... enne... verdwalen kan je niet, want er zit ook nog eens navigatie in.... /forum/images/graemlins/laugh.gif ERRUG MAKKELIJK!!!!

Ik ben er helemaal uit en voor de 2.0 TDI gekozen. Het was geloof ik een zwarte. Bedankt voor jullie reacties.

Groet Passat

De motor loopt iets soepeler en ronder zoals ze dat noemen vooral bij lagere toerentallen en dat is de belangrijkste overweging geweest. Het lijkt alsof hij minder luidruchtig aanwezig is, maar het blijft altijd moeilijk vergelijken omdat je niet in twee auto,s tegelijkertijd kan rijden. Verschil in vermogen is in de vergelijking van beiden motoren geen afweging geweest. De motoren hebben beiden genoeg power.

groet
Passat

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik ben er helemaal uit en voor de 2.0 TDI gekozen. Het was geloof ik een zwarte. Bedankt voor jullie reacties.

Groet Passat

[/ QUOTE ]

/forum/images/graemlins/crazy.gifJe weet toch wel welke kleur je besteld heb. /forum/images/graemlins/yeah.gif

Gefeliciteerd met je keuze.

Groetjes,
Marcel

Ik reageerde op wiseguy die dacht dat ik in een zilveren O2 gereden had, maar het was een zwarte. De kleur is stone grey en zwarte bekleding. Ik wilde iets wat niet zo snel vuil lijkt en de huidige donkerblauwe ziet er snel vuil uit vandaar een lichte kleur. Grijs hebben al veel mensen en stone grey vind ik wel een mooie lichte kleur.

groet Passat

Ja de 1.9 is een rauwe trekker... /forum/images/graemlins/smirk.gif en laat zich horen bij 140km exact... ach ja...
De 2.0 viel net buiten mijn financiele plaatje /forum/images/graemlins/mad.gif

Bovenaan Onderaan