1.9 TDI of 2.0 TDI

rickske

Actief lid
Ik heb voor de 1.9tdi gekozen en heb deze laten tunen tot 133pk omdat in België komt er €2300 bij voor de 2.0tdi en dat vind ik nogal veel geld. /forum/images/graemlins/945.gif

@ rickske : Ik vermoed dat je dit dan niet hebt doorgegeven aan je verzekeringsmaatschappij en aan de DIV ?

De 2.0 valt in België inderdaad nogal duur uit en is ook fiscaal héél nadelig... Daarom bestel ik dus binnenkort ook de 1.9. Die heeft volgens mij toch power genoeg.

rickske

Actief lid
@ Snoopy combi:In tegenstelling wat je denkt heb ik alles netjes aangegeven aan de verzekering en die heeft alles overgebrieft aan de D.I.V. omdat ik geen misserie wil wanneer ik ben betrokken in een ongeval. /forum/images/graemlins/bye.gif /forum/images/graemlins/worshippy.gif

Joeri

Actief lid
Ik vind de 1.9 een toffe motor. De 2.0 is natuurlijk stiller, pittiger en draait ronder maar in België nogal gestraft door die 500 EUR -éénmalige- inschrijving en die overdreven meerprijs.

Vandaar altijd die 1.9 TDI demowagens bij ons. /forum/images/graemlins/407.gif
Of zou het voor m'n eigen veiligheid zijn? /forum/images/graemlins/crazy.gif

LenK

Forumguru
Jullie mogen in België wel schrikken van de meerprijs van een 2.0 tov een 1.9, maar wat dacht je hier van:

Belgie: O2 Ambiente 1.9 TDI € 18680
Nederland: O2 Ambiente 1.9 TDI € 26090
Verschil € 7410

Voor een kleine € 900 minder dan ik voor mijn 1.6MPI combi nieuw moet betalen kan ik in België een 2.0TDI combi kopen!!!!

Als ik dat zo nu voor me zie, dan wordt emigreren wel heel aantrekkelijk, zeker als je weet dat ik maar 15km van de grens woon..................

Dutch4x4

Senior Member
Als je beseft dat je in België helemaal NIETS aan je auto mag veranderen zonder herkeuring en extra verzekeringspremie en dat diverse zaken gewoon verboden zijn die in NL de gewoonste zaak van de wereld zijn, dan leg ik voor wat extra vrijheid graag wat BPM neer, hoor...

LenK

Forumguru
De meeste mensen zitten helemaal niet op tuning te wachten, die kopen wat er in de folder wordt aangeboden.
En hoeveel meer verzekeringspremie betaal je voor die € 7500 meer aanschafprijs?

ebagg

Nieuw lid
Ik heb mijn nieuwe wagen opgehaald verleden vrijdag, list prijs 30450... afgepingeld naar 27000 rond, da's nogal een verschil met nederland (bpm denk ik) maar, kreeg ook weinig terug voor mijn a3 2.0 tdi ambition, nieuw model 70000 km... 16000 euro!
Als je veel rijd is de 2.0tdi een veel modernere motor maar er is ook niets mis met de 1.9 tdi

Bovenaan Onderaan