En op alle andere plaatsen en in alle andere situaties waarin je wilt (of moet) versnellen...
Ik heb ook in de 2.0 TDi gereden. Ja, natuurlijk is het leuk om een stuk explosiever weg te kunnen trekken bij het stoplicht, of te kunnen versnellen als je rijdt, maar nodig? Nee. Voor mij volstaat de 1.9.
idd,het toch wel wat 'veiliger' en ook leuk om wat extra pk's voorhanden te hebben,als je ze nodig hebt in een bepaalde situatie zijn ze er en kan je ze ook gebruiken..heb je ze niet nodig dan rij je 'gewoon' zoals altijd..
Hoi Iedereen,
Vorige week is dan eindelijk mijn 02 Combi 1.9TDI Elegance Busineline in de kleur Black Magic besteld door de leasemaatschappij.
Wat ik mij nu eigenlijk afvroeg, of er een groot verschil in rijden is tussen de standaard 1.9TDI of een door ABT getunede 1.9TDI? Zie ook aanbieding van Skoda nu, het zogenoemde sportpakket.
Ik twijfel of ik mijn toekomstige auto nog met dit pakket zal uitbreiden.
Mochten er mensen op dit forum ervaringsdeskundige zijn dan verneem ik graag een reactie.
Groetjes,
PS: Kan bijna niet wachten tot ie afgeleverd wordt, verwachting is eind April.
Dat vind ik nou een hele goede opmerking....Ik ben ook niet zo voor chippen: enkel het vermogen en koppel gaan omhoog. En hoe zit het met remmen en andere veiligheidsvoorzieningen? Worden die ook aangepast aan de 30% meer vermogen?
Nope. :biggthumpdown:Volgens mij zitten dezelfde remmen ook onder de 2.0TDI met 170pk... dus het chippen van een 1.9 zullen ze ook wel aankunnen. Lijkt mij niet dat de veiligheid dan ineens in gevaar komt.
Nope. :biggthumpdown:
Topsnelheid misschien? :crazy:
die had ik er al in staan
Idd, maar je zegt dat het niet relevant is. Maar of je vanaf 200 of vanaf 225 naar 0 moet. Hiervoor heb je wel meer remvermogen nodig.
Het zal niet zoveel uit maken maar het kan net genoeg zijn.