10 dagen met de facelift onderweg

hemi24

Forumguru
@Math: Dat weten we, maar de vraag van Nomad is waarom dit niet automatisch gaat, zoals bijvoorbeeld bij het merk met de leeuw...

Zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn dat de spiegels automatisch inklappen en weer uitklappen bij het ver- en ontgrendelen van de auto?

nomad

Senior Member
Inderdaad, bij de concurrentie is dat wel geregeld. Zo moeilijk kan het toch niet zijn ?

Darkside

Forumguru
och niet bij alle 'concurentie' is dat zo geregeld hoor.
Laatst met de i40 gereden. En als je hem op slot doet. blijven de spiegels gewoon staan. Langer vasthouden.....prima. Maar er gebeurt niets.
Daar moet je (net als bij mijn oude opel) eerst binnen op het knopje spiegels inklappen drukken willen ze inklappen.
Dus zo slecht is het nog niet met de O2. Al prefereer ik idd de vol automatische stand.

En nog een issue met iig de O2FL. Als het regent en de ruitenwissers doen hun taak. En je haalt dan de sleutel uit het contact. Dan blijven ze staan midden op de ruit.
Bij mijn opeltje maakte hij dan nog keurig de slag af.

MarcoO2

Forumguru
Inderdaad, er zijn merken die het wel hebben, maar ik denkd at er meer merken zijn waarbij de spiegels niet inklappen dan waarbij het wel gebeurd.

Die niet-afgemaakte slag was ook bij de pré-FL al het geval. Op zich niet boeiend, maar 't staat zo knullig!

RobPG

Lid
Bij mijn vorige auto (Citroen C5) klapten de spiegels wel automatisch in. Maar ja, in winterse omstandigheden wilden ze dan weer niet uitklappen (vastgevroren). Heb nu dus de keuze tussen wel/niet inklappen, op zich wel nuttig. De tijd voor het langer vasthouden kan wel iets korter zijn vind ik.

tha a

Senior Member
@nomad, werkt jouw columbus wel met NL spraaksturing dus? Is dat via dealer te updaten? Lijkt mij nl wel erg fijne optie... (mijne heeft dat dus net niet)

nomad

Senior Member
Ja werkt met NL spraaksturing. Dealers weten vaak niet hoe ze dat moeten doen, maar er zwerven genoeg iso files op internet waarmee je een perfect werkende firmware cd kunt maken. Vanaf versie 3804 werkt het.

guitar_billy

Senior Member
Toevallig rij ik vandaag even met een PFL Octavia (vervangende auto van Vepreda). Wat mij opviel:
<SNIP>
De binnen-achteruitkijkspiegel van de PFL is kleiner, dus ook daar minder/ander zicht naar achteren.
<SNIP>
ik rijdt zelf in een PFL, maar ik zie de gehele achterruit en nog een stuk eromheen in de binnen-achteruitkijkspiegel. kan me dus niet vinden in deze opmerking... ik zie meer dan genoeg. :)

hemi24

Forumguru
Niet helemaal, de PFL had een witte behuizing aan de niet-zichtkant, terwijl de FL een zwarte "achterkant" heeft.

Gevoelsmatiger was het PFL model ook wat ronder dan het huidige, maar qua zichtgrootte heb ik weinig verschil ondervonden.

Met ingeklapte spiegels werken coming home lampen in de spiegels niet.
En ik kan me ook voorstellen dat je niet altijd wilt dat ze inklappen. Als je ergens gek ingeparkeerd staat en ze raken dan tijdens het inklappen de spiegel van een andere auto of een paaltje.

Ik vind het wel best zo.

hemi24

Forumguru
Het zou zo eenvoudig te realiseren zijn: automatisch inklappen van de spiegels bij vergrendeling indien de spiegelverstelknop in de bijbehorende stand zou staan...
Maar blijkbaar was dat net iets te logisch voor de heren van VAG..!

Wel heel erg ver gezocht, als je het mij vraagt: zo gek geparkeerd staan dat de spiegels tijdens het inklappen een andere auto of een paaltje of iets dergelijks zouden raken. Zo groot zijn de spiegels nu toch ook weer niet?!? :confused: Volgens mij kun je in een dergelijk geval ookal niet meer uitstappen...

Hallo,

ik heb al wel ontdekt dat de ramen sluiten als ik de 'afsluitknop' ingedrukt houd, betekent nog langer indrukken dat m'n spiegels ook inklappen? Of is dit een optie die geactiveerd moet worden?

Groet!!!

Michel

Forumguru
Volgens mij is een Ambition Business uitvoering niet uitgerust met electrisch inklapbare buitenspiegels.

hemi24

Forumguru
Op een O2 weer niet...
Electrisch verstelbare stoelen zijn ten eerste niet leverbaar op de O2BL-modellen en ten tweede bij een O2 pas leverbaar vanaf de Elegance.

WouterO2C

Actief lid
Leuk vergelijk! Over het algemeen dus niet alleen een (in mijn ogen) mooie facelift, maar ook qua bekleding en comfort verbeteringen, lees ik :)

Ik kan de O2 straks alleen vergelijken met mijn huidige Golf IV... haha daar hebben we/jullie niet zoveel aan denk ik :)

TL@

Forumguru
Bedoelen jullie met Safe-lock het automatisch op slot gaan van de deuren tijdens het rijden, want dat doet de mijne wel. Wanneer je 1 deur ontgrendelt gaat de rest ook van het slot. Sleutel uit contact -> alle deuren en koffer los.

Nog een min: buitenspiegel aan de passagierskant dimt niet meer, enkel die aan de bestuurderskant. (vond de kleinere buitenspiegels trouwens mooier dan de mickey mouse oren nu)

nog een plus: de buitenspiegel aan de bestuurderskant (diegene die wel dimt) kan nu onafhankelijk dimmen van de binnenspiegel, grote verbetering.

Rolle

Senior Member
huh had de PFL dimmende buitenspiegels? Vanaf welke versies? De mijne heeft het niet of ik heb het toch nog niet gemerkt.

Bovenaan Onderaan