sitechris
Donateur
Even de nadelen van een paar milieumaatregelen:
- Downsizing deel 1: steeds minder acht- en zescilinders. Steeds minder oorporno. Steeds minder 'laufkultur'. Een gemis!
- Downsizing deel 2: auto's met kleine cilinderinhoud bleken helaas niet altijd probleemvrij. En halen zulke blokkies ook de 4 ton op de teller?
- Downsizing deel 3: bij een eco rijstijl zijn de kleine torretjes iets zuiniger, maar geef je ook maar een klein beetje gas dan betaal je direct de rekening. In de praktijk ben je met de eco-torretjes niet goedkoper af.
- Een hydraulische stuurbekrachtiging zuipt wat meer brandstof (dan praat je echt over milliprocenten) maar levert over algemeen wel meer stuurgevoel op dan een elektrische bekrachtiging. Rijd eens in de vorige BMW 1 of 3 serie en je weet wat ik bedoel.
- Waarom voelde een 1300 kg zware Passat met 1.9 TDI 110 pk pompverstuiver (110 pk) retesnel aan, maar voelt een 1300 kg zware Octavia of Leon met 1.6 TDI 110 pk sloom aan? Bijna alle eco-motoren voelen altijd zo 'geknepen' aan. Zo zonde.
- Ik geloof nog steeds niet in het fabeltje van fabrikanten die zeggen dat start-stop geen kwaad kan voor je turbo, ook als je net kansloos hebt zitten planken op de Autobahn en je turbo roodgloeiend is.
- Imitatiegeluid via je speakers om sportief 'rijplezier' op te roepen. Helaas is uitlaatporno uit de ban vanwege allerlei regeltjes. Zo zonde.
- Ellenlange versnellingsbakverhoudingen om het toerental maar te drukken, maar de driveability neemt wel af.
- Turbomotoren zijn effectief, maar de directe gasrespons en lineaire vermogensopbouw van een atmo blok zijn niet te evenaren. Is toch achteruitgang voor de liefhebber.
- Dankzij ons belastingstelsel is ons wagenpark één grauwe sleur van 14% bijtellers. Naast de Greenlines, Ecomotives, Slowmotions en GT-lines wordt mijn blikveld verder verpest door een grauwe sleur Mitsubishi Outlanders, Opel Ampera's, Toyota Priussen. Zo zelden dat je in NL nog eens een originele auto ziet rijden, of een hele dikke.
- Coole auto's (bijvoorbeeld een Camaro SS V8) zijn in NL onbetaalbaar.
- Leuk dat je op een milieuvriendelijke band rijdt en je 2% minder brandstof verbruikt. Je remweg is langer, je gripniveau is lager en dat komt je veiligheid niet ten goede. Het rijplezier ook niet.
- De digitale milieuadviseurs zijn net zo betweterig als hun menselijke evenknietjes. Zie de irritante schakelindicator of de extreem irritante eco modus op veel auto's.
En de voordelen van milieuvriendelijke maatregelen?
- Eeeehhhhhh?????????
- Downsizing deel 1: steeds minder acht- en zescilinders. Steeds minder oorporno. Steeds minder 'laufkultur'. Een gemis!
- Downsizing deel 2: auto's met kleine cilinderinhoud bleken helaas niet altijd probleemvrij. En halen zulke blokkies ook de 4 ton op de teller?
- Downsizing deel 3: bij een eco rijstijl zijn de kleine torretjes iets zuiniger, maar geef je ook maar een klein beetje gas dan betaal je direct de rekening. In de praktijk ben je met de eco-torretjes niet goedkoper af.
- Een hydraulische stuurbekrachtiging zuipt wat meer brandstof (dan praat je echt over milliprocenten) maar levert over algemeen wel meer stuurgevoel op dan een elektrische bekrachtiging. Rijd eens in de vorige BMW 1 of 3 serie en je weet wat ik bedoel.
- Waarom voelde een 1300 kg zware Passat met 1.9 TDI 110 pk pompverstuiver (110 pk) retesnel aan, maar voelt een 1300 kg zware Octavia of Leon met 1.6 TDI 110 pk sloom aan? Bijna alle eco-motoren voelen altijd zo 'geknepen' aan. Zo zonde.
- Ik geloof nog steeds niet in het fabeltje van fabrikanten die zeggen dat start-stop geen kwaad kan voor je turbo, ook als je net kansloos hebt zitten planken op de Autobahn en je turbo roodgloeiend is.
- Imitatiegeluid via je speakers om sportief 'rijplezier' op te roepen. Helaas is uitlaatporno uit de ban vanwege allerlei regeltjes. Zo zonde.
- Ellenlange versnellingsbakverhoudingen om het toerental maar te drukken, maar de driveability neemt wel af.
- Turbomotoren zijn effectief, maar de directe gasrespons en lineaire vermogensopbouw van een atmo blok zijn niet te evenaren. Is toch achteruitgang voor de liefhebber.
- Dankzij ons belastingstelsel is ons wagenpark één grauwe sleur van 14% bijtellers. Naast de Greenlines, Ecomotives, Slowmotions en GT-lines wordt mijn blikveld verder verpest door een grauwe sleur Mitsubishi Outlanders, Opel Ampera's, Toyota Priussen. Zo zelden dat je in NL nog eens een originele auto ziet rijden, of een hele dikke.
- Coole auto's (bijvoorbeeld een Camaro SS V8) zijn in NL onbetaalbaar.
- Leuk dat je op een milieuvriendelijke band rijdt en je 2% minder brandstof verbruikt. Je remweg is langer, je gripniveau is lager en dat komt je veiligheid niet ten goede. Het rijplezier ook niet.
- De digitale milieuadviseurs zijn net zo betweterig als hun menselijke evenknietjes. Zie de irritante schakelindicator of de extreem irritante eco modus op veel auto's.
En de voordelen van milieuvriendelijke maatregelen?
- Eeeehhhhhh?????????
Laatst bewerkt: