12 Volt aansluiting in de achterbak werk niet

rouwehand

Senior Member
Bij het aansluiten van de 12 Volt stekker in de achterbak, blijkt dat deze niet is aangesloten.
Kan iemand aangeven of dit klopt?!

Ik heb een Octavia III Combi - Elegance business line.

Er zit een kunststof dopje in, met een torx-schroefje (zie foto)
20150103_215944.jpg

Joske

Forumguru
Was mss optie? Maar normaal verwacht men toch als het er zit dat het toch zou moeten werken?! :pieker:

micky

Forumguru
Ben direct even voor je naar buiten gelopen met een multimeter, dat dopje lijkt erg veel op de binnenkant van mijn 12v aansluiting in de kofferbak, bij mij staat er echter gewoon 12V+ op het stopcontactje, zonder dat de auto op contact staat...

EdK

Forumguru
Voor en achter staat 24/7 gewoon spanning op de 12V stopcontacten.
Dus word even zekeringen meten....

micky

Forumguru
doppie op de foto is de bodem van de socket die er nooit uit had gemoeten met torx, gok ik :shocked:

AndreM

Forumguru
doppie op de foto is de bodem van de socket die er nooit uit had gemoeten met torx, gok ik :shocked:

Ik heb nog eens de foto goed bekeken, maar je zou zomaar gelijk kunnen hebben @micky.
Ik dacht eerst dat dit in de auto gemonteerd zat i.p.v. de 12 V aansluiting, maar zou ook uit de aansluiting zelf kunnen komen.

Laatst bewerkt:

rouwehand

Senior Member
Dopje komt inderdaad uit de aansluiting.
Toen ik het dopje losmaakte hoorde ik wel iets achter de bekleding "vallen".
Waarschijnlijk het bevestigngsplaatje waar de torx-schroef in zat :pieker:
Maar via dit dopje maakt je 12 Volt aansluiting nooit contact (torx-schroef geleidt niet)
20150103_215944.jpg

Ik heb het getest, met en zonder contact aan. De aansluiting in de middenconsole werkt ook zonder het contact aan van de auto.

Als ik in de 12 Volt aansluiting in middenconsole bekijkt (zie foto), wordt er direct contact gemaakt met een (messing/koper) contactpunt. Dit is absoluut anders dan achterin.
Capture.JPG

Wie heeft er nog een idee?

@micky, zit dit kunststof dopje bij jou aansluiting achterin er ook zo in?

micky

Forumguru
Hier 2 foto's van mijn Socket in de kofferbak, het moge duidelijk zijn dat het deel wat jij op de foto hebt staan niet "buiten" de socket hoort ;) ImageUploadedByTapatalk1420328229.092647.jpg ImageUploadedByTapatalk1420328239.509218.jpg

Puur foto's vergelijkend lijkt het alsof de metalen washer achter het torx-schroefje ontbreekt. Daar duw je het mannetje van de aansluitplug toch tegen aan? Het plus-contact zit er niet? Via de wand van de connector pak je massa.

micky

Forumguru
het plus contact is het metalen middendeel, ik weet niet hoe de achterkant eruit ziet, maar ik vermoed dat daar een draadje middels een moertje op de plek gehouden wordt, dit moertje is waarschijnlijk los gelopen waardoor de kunststof ring los gekomen is, @rouwehand heb je een foto van de achterkant van het deel wat je hierboven plaatste?

rouwehand

Senior Member
@micky dit is de achterzijde van het kunststof dopje
20150104_104505.jpg

Ook nog een foto gemaakt van de aansluiting achterin.
Tenminste wat er nog van over is :pieker:

Capture.JPG

Ik vrees dat het een bezoekje aan de dealer wordt.

micky

Forumguru
dat lijkt me ook, ik kan nog steeds niet zien of er schroefdraad op de achterkant zit, of dat er gewoon een klink verbinding is afgebroken, wat ik wel zou doen is de zekering verwijderen, want er ligt nu een 12V+ bloot op je wielkast, deze kan voor kortsluiting zorgen.

EdK

Forumguru
maar ik vermoed dat daar een draadje middels een moertje op de plek gehouden wordt, dit moertje is waarschijnlijk los gelopen waardoor de kunststof ring los gekomen is
Tsja ik zie het volgende draadje al aankomen "hoor een rammeltje vanuit me kofferbak, wie weet wat het kan wezen..... "

Bovenaan Onderaan