12v achterin

Is er iemand die enig idee of er ergens een aftap punt in de kofferbak van een O2 HB ligt voor een 12v aansluiting?
 

Gieliovd

Forumguru
Volgens mij worden bepaalde uitvoeringen geleverd met een aparte plug daar achterin.

Zouden de kabels er standaard al liggen?

Even een kabeltje aftakken van de achterlichten is niet zo handig denk ik.
 
Volgens mij worden bepaalde uitvoeringen geleverd met een aparte plug daar achterin.

Zouden de kabels er standaard al liggen?

Even een kabeltje aftakken van de achterlichten is niet zo handig denk ik.

Volgens mij zit het wel een de combi, maar dat weet ik niet zeker. Dus het zou mooi zijn als er ergens een kabeltje al ligt. Aftakken van de verlichting zou wellicht kunnen, maar als dan m'n koelkast aanspringt en ik krijg een soort disco effect zal het niet echt op prijs worden gesteld door de politie :1761:
 

Gieliovd

Forumguru
Buiten dat, problemen met de computer die denkt dat de lampen stuk zijn enzo.

Lastig, dan wordt het wellicht toch touwtje trekken net zoals zou moeten gebeuren bij een nieuwe trekhaak bijvoorbeeld.
 

van_der_P

Senior Member
Je zou natuurlijk ook een soort verloop stekker kunnen kopen in ieder geval kun je dat apparaat in de sigare aansteker stoppen en je kunt 2 of 3 verbruikers op aansluiten. ( ik weet niet de juiste naam voor dat onderdeel ) Dan een langere kabel die leg je door de auto tot de plek waar je het nodig hebt. Dat is vrij eenvoudig. En je zou het ook nog in een andere auto kunnen gebruiken. Ik weet niet of je die mogelijkheid hebt, en of je dat wilt.
Je hoeft dan niets af te takken of te boren.
 

Okki

Donateur
Waarom mogen alleen mensen met een Combi een koelkastje achterin meenemen en mensen met een Hatchback niet?

Onbegrijpelijke keuze van Skoda (c.q. importeur?)
 

EdK

Forumguru
Je zou natuurlijk ook een soort verloop stekker kunnen kopen in ieder geval kun je dat apparaat in de sigare aansteker stoppen en je kunt 2 of 3 verbruikers op aansluiten. ( ik weet niet de juiste naam voor dat onderdeel ) Dan een langere kabel die leg je door de auto tot de plek waar je het nodig hebt. Dat is vrij eenvoudig. En je zou het ook nog in een andere auto kunnen gebruiken. Ik weet niet of je die mogelijkheid hebt, en of je dat wilt.
Je hoeft dan niets af te takken of te boren.


Een splitter word dit wel genoemd !
Maar heb er slechte ervaringen mee !
Verleden jaar voor werk in Beieren gezeten en dus collega en ik alle bij een koelbox mee en de TomTom .
Dus zo'n splitter ertussen , maar rijden we halverwegen duitsland ruiken we een plastic lucht ! bleek de gehele splitter aan het smelten te zijn !
Maar de zekering tegen overbelasting kwam er niet uit, dus maw de belasting die over de splitter ging was overbelast !
Maw ik gebruik ze niet meer, mij te link !! Voor hetzelfde geld ben je even een koffie in het restaurant aan het drinken en vat dat ding vlam !!
 

Gieliovd

Forumguru
Altijd op de geschakelde plus mag ik hopen.

Ons lid genaamd "Jager" heeft een zelfde probleem gehad en heeft het door de dealer laten inbouwen. Ik zou zeggen, stuur deze man eens een berichtje!
 

skodaboy

Forumguru
12 V stekker achteraan

Bij de combi zit er standaard een 12v plug achterin.
zo ver ik weet zit er in de hb-versie geen 12v plug achterin.
de dealer zou dit wel moeten weten,en die weet ook of er een mogenlijkheid is om een 12v aansluiting te maken achterin de hb-versie. :xyxthumbs:

trouwens ik denk ook niet dat er een hb-versie bestaat met "standaard" of "optioneel" een 12v plug achterin, :crazy:
 

TL@

Forumguru
In de HB is het idd niet mogelijk om in de koffer een 12V-aansluiting te hebben (toch niet af-fabriek), beetje jammer wel.

@EdK: Als je een splitter plaatst, moet je wel zien dat die 15A kan hebben, want zo zwaar is de zekering voor de 12V-aansluiting. Als er meer dan 15A doorgaat, dan geeft de zekering zijn geest. Als je maar 5A kan geven op die splitter, dan is je splitter al lang om zeep voor je beveiliging kan werken, nooit een goed idee.
 

EdK

Forumguru
In de HB is het idd niet mogelijk om in de koffer een 12V-aansluiting te hebben (toch niet af-fabriek), beetje jammer wel.

@EdK: Als je een splitter plaatst, moet je wel zien dat die 15A kan hebben, want zo zwaar is de zekering voor de 12V-aansluiting. Als er meer dan 15A doorgaat, dan geeft de zekering zijn geest. Als je maar 5A kan geven op die splitter, dan is je splitter al lang om zeep voor je beveiliging kan werken, nooit een goed idee.


Als ik een splitter koop dan ga ik ervan uit dat de zekering die daarin zit gebaseerd is op de bedrading die in de splitter zit ( was in dit geval zo )
En ik hou gerust wel in de gaten of de zekering in de splitter lager is dan die van de auto !! ( selectief ) Maw wat mij is overkomen met die splitter zoals in bovenstaand verhaal mag theoretisch niet gebeuren !!
 
Het zal toch een splitter worden. Heb ze al eens meer gebruikt zonder al te slechte ervaring, alleen als het makkelijk zou zijn en er ligt al ergens een kabel richting achteren zou ik 'm willen gebruiken. Eventueel een solderen is niet erg, maar om nou een losse kabel te gaan trekken, dat vind ik te ver gaan. De koelbox gaat maar 1 of 2 keer per jaar mee, en ik heb slechte ervaring om 'm op de achterbank te leggen ivm beschadigingen met mijn vorige auto, dus had ik 'm graag in de kofferbak.

Ik zal het nog eens navragen bij de dealer...
 

van_der_P

Senior Member
Een splitter word dit wel genoemd !
Maar heb er slechte ervaringen mee !
Verleden jaar voor werk in Beieren gezeten en dus collega en ik alle bij een koelbox mee en de TomTom .
Dus zo'n splitter ertussen , maar rijden we halverwegen duitsland ruiken we een plastic lucht ! bleek de gehele splitter aan het smelten te zijn !
Maar de zekering tegen overbelasting kwam er niet uit, dus maw de belasting die over de splitter ging was overbelast !
Maw ik gebruik ze niet meer, mij te link !! Voor hetzelfde geld ben je even een koffie in het restaurant aan het drinken en vat dat ding vlam !!

Dat wist ik niet, ik dacht een goedkope en simpele oplossing gevonden te hebben. Sorry
 

TL@

Forumguru
Als ik een splitter koop dan ga ik ervan uit dat de zekering die daarin zit gebaseerd is op de bedrading die in de splitter zit ( was in dit geval zo )
En ik hou gerust wel in de gaten of de zekering in de splitter lager is dan die van de auto !! ( selectief ) Maw wat mij is overkomen met die splitter zoals in bovenstaand verhaal mag theoretisch niet gebeuren !!

Als er een zekering in die splitter zat, dan mag zoiets idd niet gebeuren. Terug naar de winkel met die hap.

De meeste splitters hebben echter zelf geen zekering en op sommig staat zelfs niet hoeveel stroom ze kunnen hebben. Daarom dat ik heb gezegd wat ik heb gezegd.
 

van_der_P

Senior Member
Ik denk dat twee koelboxxen en een TomTom wellicht iets te veel van het goede was. Als het dan ook nog warm is, dan kan ik mij de ontstanen problemen voorstellen.
Thuis moet je ook niet de wasmachine, droger en wellicht nog een groot stroomverbruiker op een en dezelfde groep aansluiten, dan gaat de zekering er ook uit.
 
Een koelbox kan wel 6 Ampere trekken, en dat keer twee plus een tomtom, in combinatie met een "made in china" stekker.... voor je het weet heb je net zo veel smog in je auto als in hartje Beijing...
 

EdK

Forumguru
Dat wist ik niet, ik dacht een goedkope en simpele oplossing gevonden te hebben. Sorry


Je hoeft je niet te excuseren hoor !!
Ik gaf alleen mijn ervaring met die splitter , zodat je een gewaarschuwd mens was !
Wat de lezers er verder mee doen is aan hun , maar men kan er rekenig mee houden wat de conseqentie's kunnen zijn !
 

Pendragon

Donateur
Ik heb ook eens aan de dealer gevraagd om een 12V aansluiting in de kofferruimte en ze zeiden dat het mogelijk is, maar kostbaar, want ze moeten een kabel trekken. Het kon niet met aftappen van de achterlicht bekabeling.
 
Bovenaan Onderaan