12v achterin

Fabia

† In Memoriam
Je hoeft je niet te excuseren hoor !!
Ik gaf alleen mijn ervaring met die splitter , zodat je een gewaarschuwd mens was !
Wat de lezers er verder mee doen is aan hun , maar men kan er rekenig mee houden wat de conseqentie's kunnen zijn !

Dat noem je dus beroepsdeformatie.

van_der_P

Senior Member
Ik heb ook eens aan de dealer gevraagd om een 12V aansluiting in de kofferruimte en ze zeiden dat het mogelijk is, maar kostbaar, want ze moeten een kabel trekken. Het kon niet met aftappen van de achterlicht bekabeling.

Zou je dat zelf niet kunnen een kabel trekken. Zo moeilijk zal dat niet zijn, misschien wel veel werk als je het netjes wil doen.

Ik heb juist een kabel van de 12V aansluiting in de kofferbak (combi) naar voren getrokken.
Nu heb ik een extra opbouw 12V aansluiting onder de bestuurdersstoel voor m'n navigatie en blijft die lelijke laadplug uit zicht.

Het wegwerken van een 1,5mm2 tweelingsnoer onder de dorpels, langs de achterbank en onder de bekleding was een koud kunstje, er is ruimte genoeg om de kabel tussen te stoppen.

Ik heb voor de aanluiting in de kofferbak wel een connector gebruikt met een ingebouwde 2A zekering, mocht de verlengkabel ergens sluiting krijgen is er niks aan de hand.

Gieliovd

Forumguru
Beroepsdeformatie

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken
Beroepsdeformatie treedt op bij mensen die te lang of te serieus met hun beroep bezig zijn, waardoor ze in hun vrije tijd gedrag gaan vertonen of taal gaan gebruiken die doorgaans alleen op het werk gebruik wordt. Een voorbeeld is een aannemer die constant over "realiseren" spreekt, of een manager die privé woorden als "focussen" en "een bilateraaltje" gebruikt. Dit gedrag zal bij omstanders gauw irritatie opwekken. Het nabootsen van beroepsdeformatie kan humoristisch zijn. Een voorbeeld is te vinden in een weblog op internet:
Mijn vader, op het moment dat de oude poes op schoot springt, tegen de poes: "Hela!, zou jij dit niet voortaan schriftelijk in drievoud aanvragen?"
Beroepsdeformatie ook lichamelijk van aard zijn. Deformatie is een medische term voor misvorming van een lichaamsdeel.

Aardige oplossing, zo'n kabel toch! Was het moeilijk te doen met bekleding verwijderen enzo? Ik heb het we leens gedaan voor een CD wisselaar, dat was met een andere simpelere auto en viel reuze mee.

Aardige oplossing, zo'n kabel toch! Was het moeilijk te doen met bekleding verwijderen enzo? Ik heb het we leens gedaan voor een CD wisselaar, dat was met een andere simpelere auto en viel reuze mee.

Ik heb niets hoeven verwijderen, je kunt de kabel zo tussen de dorpels duwen, en wanneer je de achterbank naar voren klapt kun de de kabel onder de zitting duwen. Vervolgens kun je em in de achterbak ook eenvoudig onder de stof wegwerken. Stelt echt niets voor.

EdK

Forumguru
Zou je dat zelf niet kunnen een kabel trekken. Zo moeilijk zal dat niet zijn, misschien wel veel werk als je het netjes wil doen.

Van accu naar achteren een kabel trekken heb je in een uurtje of 2 wel gedaan,en dan nog netjes ook !! Makkelijke kabel om hiervoor te gebruiken is speakerdraad ( rood/zwart ) met een diameter van 1,5 mm²
En van te voren even naar de praxis / gamma rijden en daar uit de grabbelbak een setje met alle soorten bitjes kopen ( 5 a 10 euries ). Zit je ook niet te klooien dat je niet de juiste bitje's voor de schroeven hebt

EdK

Forumguru

Tja na de info van Gieliovd en de wikipedia tekst , moet ik misschien wel zeggen dat ik een vakidioot ben op mijn eigen vakgebied !
Maar dit heeft wel als voordeel dat jij als klant een goede en nette installatie in je bedrijfspand zou krijgen !!

maar affijn we gaan weer off topic

Bovenaan Onderaan