18 inch welke banden

Mr_McPhisto

Actief lid
dank allemaal voor de leuke reacties!
Lijkt als ik zo de foto terugzie inderdaad wat achterover te hellen. Valt me niet zo op in real life. Volgens mij was deze parkeerplaats ook niet waterpas en dit versterkt het beeld wel, doordat de wagen enigszins achterover stond.
De kofferbak is hier inderdaad afgeladen en tank was hier ook nokkie vol.
Ga niet lager met de wagen in ieder geval, want zit vaak redelijk beladen en tik al af en toe eens de grond aan bij drempeltjes oid.

Der Einser

Forumguru
Staat inderdaad goed bij de kleur van de auto. Toch blijft mijn persoonlijke mening dat 18" te klein is voor een Superb. Het oogt gewoon net niet. Wat sowieso wel al zou helpen is om hem enkele cm's te droppen.

oh,.. en,... Audi logo's op de velgen :D

• Leuk
Waarderingen: CDK
Ik ben terug van vakantie en ben heel content met de MAD hulpveren (auto stond mooi recht). En trouwens ook met het bandenspanningscontrolesysteem, wat tijdig waarschuwde dat er een miniem lek was door een klein schroefje in de RA-band. Dat geloofde ik eerst niet want het drukverlies was niet te zien. Nagemeten en ja hoor: 1.8 ipv 3.0 bar. Dat had ik echt niet gezien (door de 18 inch met lage wang?) en ik houd mijn banden toch altijd heel goed in de gaten. Band laten plakken (met une 'tampon' van binnenuit) en geen last meer. Verder viel me nog op dat de voorbanden (met 2.7 bar) flink over de zijwangen zijn gegaan (lichtgrijs geworden van het wegdek) in de vele hairpins. Je voelt ook dat de auto erg leunt op het buitenste voorwiel. Meer dan mijn vorige auto, een Passat Variant V5 uit 2001, die toch wat lichtvoetiger/sportiever in het bochtenwerk was (hoewel even zwaar), vanwege een mooiere voorwielophanging. Volgende lente, bij de winterbandenwissel, de Continentals Sport Contact maar eens vervangen door Michelins Pilot Sport. Daar verwacht ik (vanwege goede ervaring met de Primacy op de Passat) wat meer duurzaamheid van, want de Conti's slijten vrij snel: zo'n 3 a 4 mm over na 44000 km. En hopelijk vreet de Superb die voorbanden van Michelin wat minder snel. Iemand ervaring mee? Ben trouwens wel altijd heel content met de Conti's als winterband geweest (en nu ook weer). Stiller en comfortabeler (want zachter) dan de zomerbanden (ook dan de Michelins).

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan