100-serie 2.0 16v Octavia-motor in 100 serie??

Karstieman

Forumguru
Dit zijn toch van die auto's die racen naast elkaar op een rechte baan ? (en inderdaad soms remmen met een parachute)

Erik

Lid
Dragracen heet dat, je hebt verschillende klasses, zoals bijvoorbeeld de omgebouwde personenwagens, meestal bestaan die uit een buizenframe en is de buitenkant alleen een kap die er overheen gaat...

Je hebt ook de Top Fuel klasse, dat houd je niet bij hoor... /forum/images/graemlins/grin.gif
Top Fuel Dragsters zijn met hun 8.000PK (!) sterke motoren de snelst accelererende voertuigen ter wereld. Vanuit een staande start bereikt een Top Fuel Dragster in 0,8 seconden een snelheid van 160 kilometer per uur! De ¼ mijl (402 meter) wordt afgelegd in 4,7 seconden en de snelheid bedraagt dan al 500 kilometer per uur!

/forum/images/graemlins/cheer.gif

Dragrace strips zijn gedurende het jaar ook enkele keren open voor straatauto's, en kan je dus kijken hoe snel je eigen auto is op de 1/4mile, 400 meter /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Erik

Lid
Ligt eraan welk blok.

En het gewichtsverschil tussen die twee maakt ook nog een hoop uit (neem aan dat dat verschil best groot is)

Maar denk dat t zo rond de 18 a 19 zal zitten, nog afhankelijk van de bestuurder.

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Erik</font><hr />

Top Fuel Dragsters zijn met hun 8.000PK (!) sterke motoren de snelst accelererende voertuigen ter wereld. Vanuit een staande start bereikt een Top Fuel Dragster in 0,8 seconden een snelheid van 160 kilometer per uur! De ¼ mijl (402 meter) wordt afgelegd in 4,7 seconden en de snelheid bedraagt dan al 500 kilometer per uur!

[/ QUOTE ]
Waar blijven je organen dan?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Waar blijven je organen dan?

[/ QUOTE ]
Die moet je vast tapen met Ducktape, anders vliegen ze zo de motor in. Iemand gebakken lever?
grin.gif

RSlogo

Actief lid
Ik zou een "oude" VW bus de nek omdraaien. Achter aangedreven, 5gang, sterk van materiaal en volgens mij pas het blok er ook nog eens op. Iedergeval zijn er VAG motoren genoeg die passen. Wanneer is hij klaar, ik wil hem wel zien. (vergeet de RDW niet !!!)
xyxthumbs.gif

Erik

Lid
Gozer die ik ken is nu bezig een 2.8 liter VR6 blok uit een Golf 3 achterin z'n 135 Rapid te leggen...

Achterbank eruit en een buizenframe maken en dan past alles
smile.gif

Bovenaan Onderaan