2.0 TDI met caravan erachter

ougie

Forumguru
Volgens mij is rijden met de caravan, met de koelkast aan op gas, overal verboden. Om reden die Pim aangeeft. Pim is goed geinformeerd, ook dat verhaal van die schakeling met contact aan en uit klopt. Toevallig is er bij mij deze week een hele nieuwe constante stroomdraad getrokken. Ik heb nu twee dikke en een dunnere draad met zekeringen, rechtstreeks aan de pluspool van de accu zitten. Zaterdag maak ik de caravan klaar voor vertrek en kan ik controleren of het geheel klopt. Volgens de monteur is alles volgens het juiste schema aangesloten.

De koelkast onder het rijden op aardgas laten werken is niet echt handig inderdaad. Dat de koelkast het niet meer doet wanneer de auto niet loopt klopt wel. Ik zelf heb dat expres niet laten doen, omdat die accu het echt wel enige uren uithoud alvorens leeg te zijn. Doe dit zo al jaren zonder problemen.

ougie

Forumguru
Ik heb net e.e.a. gecontroleerd en de koelkast blijft aan, ook als de sleutel uit het contact is. Ik laat het, denk ik maar zo, die 20 tdi heeft een accu die daar wel tegen kan. En als ik langere tijd stil sta is dat op een onderweg camping en sta ik aan de stroompaal. Zo, nu ga ik pitten, morgen vroeg lekker richting het zuiden. Met z'n tweeen, de tijd aan ons zelf. Niet besproken we kijken wel, het eind doel is eigenlijk Slovenie (Bled).
cheer.gif
473.gif
cheer.gif

Nog even over de temperatuur. Hoewel ik er geen caravan achter heb, kwam er na een flink snelgenomen bergpas omhoog wel een schroeiluchtje vanuit onder de motorkap. Ik liet de motor nog even draaien zoals aangeraden wordt, maar toen ik het portier opendeed kwam er toch een flink luchtje mee in de warme stroom van de koelventilator (geen geschroeide olielucht ofzo). Temperatuurmeter gewoon in het midden.

Maak me er verder geen zorgen over, maar was benieuwd of dit bekend voorkomt? Zou het de turbo zijn die zo heet is geworden dat alles wat er na 45.000km aan de buitenkant was aangekoekt eraf geschroeid is?

octaaf11

Actief lid
Het draadje over 2.0TDI met caravan maar eens naar boven tillen. Deze ochtend met onze O2 2.0TDI DSG de caravan uit de stalling gehaald.
Jemig zeg, wat rijdt dat lekker!!!!! Wat een power om de Knaus van 1200max, dus nu leeg een 1000-1100 kg van zijn plek te krijgen. Opterkken en versnellen gaat een stuk sneller dan met onze vorige auto, een C5 HDI, 110pk en automatische 4 bak. De DSG 6 bak is soepeler en allerter, heeft natuurlijk ook 2 verzetten meer.
Bij net optrekken is et verbruik wel heel even een 60 l per km. Dat is iets meer dan 1 op 2. Gelukkig maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel even.
Daarna bij constant 80 was het een 1 op 12,5. Voor wat het waard was natuurlijk want het was nog in de stad.
Maar de 2.0TDI, DSG en hulpveren, wat rijdt dat prima!
Johan

Bovenaan Onderaan