Welke tuner gebruikt werkelijk op maat geschreven software?
Tuning maakt de auto sowieso zuiniger bij gelijkblijvende rijstijl , en ron 102 tanken maakt de auto niet alleen nog sneller, maar ook zuiniger.How kerel! @plaza
Ik rij origneel op dit moment, rijdend als een oude opa en heel af en toe eens doortrekken 12.5 gemiddeld op 100...
Dan verbruik jij toch veel minder blijkbaar!
Als jij hem warm rijd, rij je dan binnen de 2km de autobaan op dan of hoe moet ik dat zien?
Want das een groot verschil ten opzichte van originele slakkengang...
Jij mag dat uiteraard ten zeerste betwijfelen, maar ik laat mijn auto's al ruim 20 jaar tunen, en kom elke keer tot dezelfde conclusie.Beide uitspraken betwijfel ik ten zeerste.
Zuiniger door tuning lukt je alleen bij diesels, en alleen als je in combinatie met de tuning ook de EGR en het roetfilter weghaalt en wegschrijft. Bij benzinemotoren haal je daar echt geen winst. Af fabriek is dat al heel erg uitgeknepen.
En Ron 102 heeft geen hogere verbrandingswaarde dan Ron 98 of Ron 95, maar een hogere klopvastheid. Daardoor kun je bij Ron 102 al eerder beginnen met inspuiten en zo per arbeidsslag een grotere hoeveelheid brandstof inspuiten. Daarom is een dergelijke brandstof vaak nodig bij getunede auto's. Maar zuiniger worden ze er echt niet van.
50l??? Neenee de superb tsi heeft een tank van 70l zonder reserveMet 50 liter ?
Heel Europa is zo dacht ik Super 95, ook wel E10, heeft 10% bioethanol. Super 98, ofwel E5, heeft tot maximum 5% bioethanol, maar het kan dus ook minder zijnHier in Nederland is 95 aangelengd met biospul waardoor het verbruik omhoog gaat. 98 is hier soms nog wel zonder bio te krijgen en dan rijd je zuiniger.
In ieder geval… ik heb al meermaals een poging gedaan om een volledige benzinebak “rustig” te rijden. Gewoon om eens te kijken hoeveel kilometer ik dan kan halen.
Ik mag blij zijn als ik 700 km haal met een volle tank. Meestal zelfs nog stuk minder. En dan heb ik er echt geen sportieve rijstijl op nagehouden. Dus zuinig is hij verre van…