andrehj
Forumguru
Onze inmiddels bijna 14 jaar oude S2 heeft ons nog nooit laten staan, en ik wil dat ook graag zo houden.
En om dat te bereiken ging ik op zoek naar "single points of failure". Zaken die ineens kapot kunnen zijn en er dan voor kunnen zorgen dat je niet meer verder komt.
Daarbij kwam ik op startmotor en dynamo.
Mocht de startmotor ooit falen, dan kan ik de auto niet meer starten (aanduwen gaat immers bij een DSG niet), en met een kapotte dynamo kom je ook niet bepaald ver.
Onderdelen zijn van een A-merk als Bosch ook niet heel duur, en redelijk eenvoudig zelf te vervangen.
Maar heeft dit zin?
Heeft iemand bij een CDAA-motor ooit al eens een kapotte dynamo of startmotor vervangen?
En om dat te bereiken ging ik op zoek naar "single points of failure". Zaken die ineens kapot kunnen zijn en er dan voor kunnen zorgen dat je niet meer verder komt.
Daarbij kwam ik op startmotor en dynamo.
Mocht de startmotor ooit falen, dan kan ik de auto niet meer starten (aanduwen gaat immers bij een DSG niet), en met een kapotte dynamo kom je ook niet bepaald ver.
Onderdelen zijn van een A-merk als Bosch ook niet heel duur, en redelijk eenvoudig zelf te vervangen.
Maar heeft dit zin?
Heeft iemand bij een CDAA-motor ooit al eens een kapotte dynamo of startmotor vervangen?