2011 1.8 TSI: Preventief startmotor of dynamo vervangen?

andrehj

Forumguru
Onze inmiddels bijna 14 jaar oude S2 heeft ons nog nooit laten staan, en ik wil dat ook graag zo houden.
En om dat te bereiken ging ik op zoek naar "single points of failure". Zaken die ineens kapot kunnen zijn en er dan voor kunnen zorgen dat je niet meer verder komt.
Daarbij kwam ik op startmotor en dynamo.
Mocht de startmotor ooit falen, dan kan ik de auto niet meer starten (aanduwen gaat immers bij een DSG niet), en met een kapotte dynamo kom je ook niet bepaald ver.
Onderdelen zijn van een A-merk als Bosch ook niet heel duur, en redelijk eenvoudig zelf te vervangen.
Maar heeft dit zin?
Heeft iemand bij een CDAA-motor ooit al eens een kapotte dynamo of startmotor vervangen?
 

Highway

Forumguru
Ik heb de dynamo vervangen, denk dat de auto rond de 250 000 had gelopen. Nu bijna 310 000 km erop zitten.

Ik kon aan een goede en goedkope dynamo komen (origineel) van een auto met ongeveer 20 000 km. De 'oude' ligt nu bij mij in de garage, deed het verder prima.

Vervangen van de dynamo stelt niet veel voor. Startmotor heb ik geen ervaring mee, maar met mijn handbak kan ik de auto in geval van nood nog aanduwen.
 

VAG-man

Forumguru
Onze 1.8 TSI bouwjaar 2010 staat op ruim 325.000 en geen van de aangegeven onderdelen zijn vervangen. Als je lid bent van bijv. de ANWB-wegenwacht zal ik mij daar niet druk om maken. Er zijn zoveel andere onderdelen die kapot kunnen gaan, waardoor je strand.
 
Bovenaan Onderaan