leon-cupra
Forumguru
Thx.Gefeliciteerd met je MX5. Hele fijne auto die je veel rijplezier gaat geven. Vooral op de bergwegen voortreffelijk. De 1.5 is snel genoeg. Auto heeft imo wel paar nadelen. Stoel en zitpositie zijn mwoh. Dat eerste kun je oplossen door Recaro's te plaatsen. Daarnaast maakt de auto onacceptabel veel herrie met de kap dicht en vind ik de rechtuitstabiliteit op de snelweg een issue. Imo is de mx5 een auto om erbij te hebben voor de leuke roadtrips met kap open maar niet als eerste auto.
Het is in de bochten een heerlijk bakje maar een wagen voor lagere snelheden. Daarvoor heb ik hem ook gekocht. Meer plezier bij lagere snelheden en veeeel meer plezier in het bochtenwerk. Autostrade gaat mijn mx5 amper zien.
En idd paar nadelen: 2 zit, stoelen kan je idd niet aanpassen maar zitten voor mij wel goed, geluidsgelast wordt ruimschots overheerst door de leuk klinkende uitlaat, rechtuitstabiliteit is idd ook wel niet te denderend, maar vooral bij hogere snelheden (maar aangezien ik meestal maar max 100 rij voor mij niet echt een issue).
En het is hier ook de tweede wagen anders was het geen optie.
Maar overal waar je komt wordt hij enthousiast onthaalt. Op mijn werk ook. Collega's "vechten" om eens mee te mogen rijden. Dat had ik helemaal niet met de RS.