Even een mailtje maken naar
weconnect-support@volkswagen.de
Kan gewoon in het Nederlands, bij mij moest er ook nog wat in het centrale systeem van VW aangepast worden.
Bij mij maakte de auto ook geen verbinding meer en moest toen opnieuw geactiveerd worden vanuit VW
Vandaag heeft VW Nederland laten weten dat inderdaad Duitsland iets moet doen.
Vanmorgen eerst een mail:
“Indien de We Connect (ID.) app niet goed functioneert of een foutmelding geeft, adviseer ik je om de app volledig van je telefoon te verwijderen en daarna opnieuw te downloaden. Door het volledig verwijderen en opnieuw downloaden wordt er een soort mini reset gemaakt, wat meestal al direct het probleem oplost.
Tevens is het advies om er voor te zorgen dat je telefoon de laatste softwareversie heeft van het besturingssysteem. Indien de telefoon op een ouder softwareversie staat, dan kan het zijn dat de app niet goed kan functioneren. Het is belangrijk altijd de laatste softwareversie op de telefoon te hebben staan (dit geldt voor alle apps en het hele gebruik van de telefoon). De We Connect ID. app functioneert juist vanaf softwareversie iOS 14.0 of hoger en Android 7.0 of hoger op je telefoon. Voor de We Connect app is dit iOS 12.0 of hoger en Android 7.0 of hoger.
Indien het probleem zich blijft voordoen na bovenstaande stappen verneem ik graag met welk e-mailadres je We Connect account is aangemaakt. Ik ga dan verder voor je aan de slag om het probleem op te lossen. Het kan zijn dat ik het dan uit moet zetten bij Volkswagen AG; de beheerder van We Connect.”
Erg fijn dit. Ik had zowel het mailadres van mijn account als het kenteken als het VIN in mijn mail staan en een foto van de melding in de auto - dat hij geen internetverbinding maakt. Nu geen verwijzing naar Audi, maar naar We Connect ID - die ik niet heb omdat die voor elektrische auto’s is. Vertrouwenwekkend….
Dus maar weer alles doorgegeven, met als reactie terug uiteindelijk:
”Hartelijk dank voor je e-mail.
Ik heb het voor je uitgezet bij Volkswagen AG; de beheerder van Volkswagen We Connect. Zodra ik een terugkoppeling heb, geef ik dit aan je door.”
De eerste mail komt van “Volkswagen”, de laatste van “Volkswagen Customer Care”. Komt ook van twee verschillende mailadressen, met volkswagen.nl resp. pon.com. Erg gestructureerd ziet het proces er niet uit.