2021 Golf 8 GTI, Black Style, Kings Red

Rallye

Forumguru
Sinds gisteren, onderweg, opeens geen internetverbinding meer. Een “bloep” en een foutmelding van één van de veiligheidssystemen (welke weet ik niet meer, later geen melding meer gezien). Vervolgens de melding dat internet weg is. Is nog niet weer terug.

2615E691-E7F1-4612-A571-7F3D8E059FE7.jpeg

Eerst maar eens afwachten - of heeft iemand een trucje?

ertromp

Forumguru
Voor de VW ID3 lees je veel het trucje om de 5A zekering van het multimediasysteem (is nr 19) er uit te halen. Auto op slot en na een kwartier weer open en zekering er in en de 4G verbinding / internet is er weer

Rallye

Forumguru
Dank je. Ik meende dat al eens gelezen te hebben. Kijken of het bij de Golf dezelfde zekering is en of ik dat dan durf…….

Rallye

Forumguru
Eerst maar eens gechat met VW. Om onbekende redenen loopt We Connect (bij mij?) via VW bedrijfswagens:

IMG_9234.png

hemi24

Forumguru
@Rallye : dat is bij de Golf (VII) van m’n vrouw ook het geval; wellicht komt het omdat de auto niet origineel in NL geleverd is..?

ertromp

Forumguru
Dat is ook zo bij mijn ID3 dat de Weconnect via "Bedrijfswagens" loopt.
Ach het zijn toch veredelde busjes die VW's
Mijn ID3 is origineel NL

De Multimedia zekering nog niet geprobeerd?

Rallye

Forumguru
De reactie in de chat was in ieder geval vlot. Al was het waarschijnlijk een copy/paste, gezien de verwijzing naar Audi…..

Canon-Eye

Forumguru
Volgens Van Dale niet:
Bedrjfswagen.jpg

;)
En ook hier geldt dat het omgekeerde wel mogelijk maar niet vanzelfsprekend is: bedrijfswagens kunnen geleased zijn.

Laatst bewerkt:

Fmoon

Forumguru
@hemi24, zeer verstandig. Ik was laatst bij een dealer en die vroeg of ik een lening of lease of iets wilde… toen vroeg ik of ik ook gewoon kon pinnen. Ik vroeg hem daarop hoeveel er cash afgerekend word, dat was bij hun maar 11%. Gemiddeld zei die dat landelijk het 20% was. Ben daar wel verbaasd over.

EdK

Forumguru
Ja ik deponeer altijd een emmer met 2 euro muntstukken op de balie en pak wat koppen koffie zodat zij kunnen tellen...
Is altijd een vermakelijk uurtje............ :D

EdK

Forumguru
Zelf betaald.
Nee mooi toch, geld voor mij ook hoor ! we zijn hiermee wel een uitstervend ras volgens mij...
Maar ging uit van etromp zijn citaat " bij mijn ID3 dat de Weconnect via "Bedrijfswagens" loopt. " en dat volgens mij een leasewagen is.
En dan kan ik me zo voorstellen dat het via bedrijfswagens loopt het We connect....

Rallye

Forumguru
Maar het begon met mijn opmerking dat We Connect via VW bedrijfswagen loopt. Daarom had ik je opmerking wat ruimer uitgelegd dan je hem bedoelde.

Rallye

Forumguru
Even een mailtje maken naar weconnect-support@volkswagen.de
Kan gewoon in het Nederlands, bij mij moest er ook nog wat in het centrale systeem van VW aangepast worden.

Bij mij maakte de auto ook geen verbinding meer en moest toen opnieuw geactiveerd worden vanuit VW
Vandaag heeft VW Nederland laten weten dat inderdaad Duitsland iets moet doen.

Vanmorgen eerst een mail:

“Indien de We Connect (ID.) app niet goed functioneert of een foutmelding geeft, adviseer ik je om de app volledig van je telefoon te verwijderen en daarna opnieuw te downloaden. Door het volledig verwijderen en opnieuw downloaden wordt er een soort mini reset gemaakt, wat meestal al direct het probleem oplost.

Tevens is het advies om er voor te zorgen dat je telefoon de laatste softwareversie heeft van het besturingssysteem. Indien de telefoon op een ouder softwareversie staat, dan kan het zijn dat de app niet goed kan functioneren. Het is belangrijk altijd de laatste softwareversie op de telefoon te hebben staan (dit geldt voor alle apps en het hele gebruik van de telefoon). De We Connect ID. app functioneert juist vanaf softwareversie iOS 14.0 of hoger en Android 7.0 of hoger op je telefoon. Voor de We Connect app is dit iOS 12.0 of hoger en Android 7.0 of hoger.

Indien het probleem zich blijft voordoen na bovenstaande stappen verneem ik graag met welk e-mailadres je We Connect account is aangemaakt. Ik ga dan verder voor je aan de slag om het probleem op te lossen. Het kan zijn dat ik het dan uit moet zetten bij Volkswagen AG; de beheerder van We Connect.”

Erg fijn dit. Ik had zowel het mailadres van mijn account als het kenteken als het VIN in mijn mail staan en een foto van de melding in de auto - dat hij geen internetverbinding maakt. Nu geen verwijzing naar Audi, maar naar We Connect ID - die ik niet heb omdat die voor elektrische auto’s is. Vertrouwenwekkend….

Dus maar weer alles doorgegeven, met als reactie terug uiteindelijk:

”Hartelijk dank voor je e-mail.
Ik heb het voor je uitgezet bij Volkswagen AG; de beheerder van Volkswagen We Connect. Zodra ik een terugkoppeling heb, geef ik dit aan je door.”

De eerste mail komt van “Volkswagen”, de laatste van “Volkswagen Customer Care”. Komt ook van twee verschillende mailadressen, met volkswagen.nl resp. pon.com. Erg gestructureerd ziet het proces er niet uit.

Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Dit is toch een sh*tshow?!
Ik vind het altijd zo frustrerend dat wanneer je support nodig hebt, je in contact komt met meerdere groepen (dealer, pon, vw ag etc etc).

Maargoed, hopelijk binnenkort opgelost.

Bovenaan Onderaan