270 KM en meer gereden met RS 2

plaza

Forumguru
Eind maart heb ik mijn auto een anabolen kuurtje gegeven bij JD.
De vorige eigenaar was gekomen tot stage 2 , ik heb daarna gekozen voor
upgrading naat stage 4. Het resultaat mag er zijn.
324 PK en 433 NM koppel.
paar weken geleden naar duitsland geweest. Eerst euro 100 octaan
getankt en toen het gas erop.
Het versnellen van de auto is niet te beschrijven, zo bruut en waanzinnig.
0 tot 100 in 5 seconden en een top van meer dan 270 km per uur op de teller. Ik had nog gas over maar de teller gaat maar helaas tot 270.
Bij een volgende keer zal ik mijn tomtom meenemen om het exact te weten.
De auto is echt verschrikkelijk snel. Maar ik moet eerlijkheids halve bekennen dat ik ook al wat probleempjes heb gehad.
Ik noem bijvoorbeeld al 3 maal onder garantie problemen gehad met
het Milltek uitlaatsysteem.Dump valve vervangen en power controller vervangen vanwege verkeerde olie temperatuur signalering.
Maar dit is allemaal netjes verholpen door JD te lochem. Hulde aan dit
perfecte bedrijf en team.
 

Desperado

Forumguru
Hoe voelt dat om zo hard te gaan?
Heb je geen idee dat het allemaal wel heel erg hard gaat?
Het lijkt mij wel erg spannend om eens te doen, maar de Felicia haalt maar 160 :ahum:
 

Gieliovd

Forumguru
Jezus, dat zijn getallen!

Terecht opgemerkt, kun je er nog wel wat mee zonder elke 3 maanden een set banden te verslijten?

Zo veel vermogen en koppel op 2 bandjes, bof, dat is knap.

Kom ik aan met 101 pk :)

Ik ben een noob wat RS'en aan gaat, ligt daar een 2.0 TDI in? Of is het een 1.8T? Of... In alle gevallen, hoe kan dat!
 
Nee, Gieliovd. Er ligt een 2.0 liter turbo FSI motor in. In dit geval heeft ie hem gechipt en een nieuw uitlaatsysteem eronder. Chippen levert in eerste instantie zo'n 40 à 45 pk extra en het uitlaatsysteem van Milltek zorgt voor nog eens een extra 25 à 30 pk. Dan zit je al op 270 pk. Wat er in de laatste stages gebeurt, weet ik niet helemaal precies. Volgens mij worden dan ook nog wat onderdelen vervangen in de motorruimte....

Maar dat zal plaza vast wel haarfijn uitleggen hier ;)
 
Yep, en o.a. in de Audi A3 en A4. Om die 324pk te halen moet er in ieder geval een andere turbo gemonteerd zijn.
 

plaza

Forumguru
Stage 8 met meer dan 500 PK

Bij zulke hoge snelheden moet je erg ver vooruit kijken om goed te kunnen
anticiperen. Op dit stukje duitse autobaan rijden ook veel hollanders die
135 km per uur rijden. Dat geeft grote remakties wanneer die besluiten
om links andere auto's in te halen met een snelheid van 135 km per uur
en ik kom eraan met 270 km per uur.
Stage 4 is inderdaad de ombouw met een turbo van de audi S3, ander
spruitstuk, pakkingen, slangen , bougies , Milltek uitlaatsysteem met
katvervanger, airbox , powercontroller en opnieuw een andere chip.
Op dit moment is er al een stage 8 met meer dan 500 PK !!!!!!
En dat allemaal met een 2 liter motor, echt ongelofelijk maar ook
onbetaalbaar voor een gewone sterveling zoals ik.
Kijk maar eens op de site van : jdengineering.nl
 
Rest nog steeds de vraag, hoe je dat vermogen op de voorbandjes een beetje netjes om kunt zetten in snelheid zonder na ieder stoplichtsprintje naar de bandenboer te moeten.....
 

plaza

Forumguru
Power controller

Rest nog steeds de vraag, hoe je dat vermogen op de voorbandjes een beetje netjes om kunt zetten in snelheid zonder na ieder stoplichtsprintje naar de bandenboer te moeten.....



Dat doet de powercontroller. Dit is een ingebouwde schakelaar met diverse
standen voor droog, vochtig en zeer natte wegdek, waarbij vermogen en
koppel per versnelling zijn geoptimaliseerd naar gelegenheid, zodat in alle
gevallen je normaal weg kunt komen.
Maar EDS en tractioncontrol worden ook door JD meebehandeld zodat je ten allen tijde een perfecte start hebt .
Trouwens ik heb mijn auto ook als pilot auto laten behandelen bij de Koni
fabriek. Daar liggen nu Koni FSD schokbrekers onder, voor een nog iets
sportievere wegligging.
 

skodaboy

Forumguru
en hoe zit met de remmen van die octavia 02 RS?
zijn die ook aangepast,of zijn dat de "standaard" remmen nog?? :crazy:
het is te hopen voor de chauffeur dat hij goede remmen heeft,want met zo'n snelheden moet je ook "snel" kunnen afremmen. :1884:
 

Roel

Lid
Wat dacht je van de RDW / verzekering? (Als de wagen niet meer voldoet aan de vermogensgegevens, zoals vermeldt op het kentekenbewijs).

Echter kan ik uit eigen ervaring zeggen dat het ontzettend kicken is om ver boven de 200 op de Autobahn te scheuren.
 

LenK

Forumguru
Het is te hopen dat er behalve de motor en uitlaat nog meer is aangepast zoals onderstel en remmen.
Anders valt het voor mij onder de categorie echt onverantwoord.
Standaard remmen zijn echt niet opgewassen tegen deze snelheid. Behalve dat de vertraging te weinig is redden remblokken en -schijven het niet lang bij een dergelijke overbelasting.
Tractie en wegligging?
En ik kan me ook niet voorstellen dat de verzekering niet moeilijk doet bij schaden met een dergelijk verbouwde auto.
 

nomad

Senior Member
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb diverse keren in DLD 250+ gereden met auto's die daarvoor geschikt waren, maar ik ben echt heel benieuwd wat er gebeurd als je met 270 een noodstop gaat maken omdat er plotseling een vrachtwagen naar links duikt.
 
En ik kan me ook niet voorstellen dat de verzekering niet moeilijk doet bij schaden met een dergelijk verbouwde auto.

Als je veel te hard rijdend een ongeluk veroorzaakt, doet de verzekering sowieso moeilijk. Of je dat dan met 200pk doet of met 324pk maakt dan niet zoveel uit lijkt me:rolleyes:
 
Bovenaan Onderaan