270 KM en meer gereden met RS 2

Gieliovd

Forumguru
Mooi ding!

Leuk ook die meegespoten stootstrips.

Jammer van die merkemblemen. Daar had natuurlijk gewoon Škoda moeten staat :)

Je uitlaat is al lekker geroet!

Hele mooie wagen, veel plezier!
 

Fabia

† In Memoriam
Gave bak hoor alleen mis de emblemen. Nu kunnen ze niet zien dat ze door een Skoda rijder ingehaalt worden.
 
Ziet er verassend standaard uit voor een 324pk monster. Had op z'n minst ook wel een mooie bijpassende remmenset verwacht en een verlaagd onderstel.....
 

plaza

Forumguru
helaas was het geld op

Ziet er verassend standaard uit voor een 324pk monster. Had op z'n minst ook wel een mooie bijpassende remmenset verwacht en een verlaagd onderstel.....

Volgens JD Engineering is tot en met stage 4 de originele setting van
remmen , koppeling, en onderstel ruim voldoende, en ik kan dat nu ook
als zodanig beoordelen dat dat klopt.
Wel heb ik nu KONI FSD schokbrekers eronder, maar dat was een pilot
projekt bij KONI en koste me dus niks ( waarde incl. montage € 1500 )
Niet dat het nodig was voor de wegligging, maar het beste wil iedereen
wel, zeker als het gratis is.
Verlagen is geen optie, ik irriteerde me mateloos aan de voorspoiler
van mijn RS 1 die bij elke drempel over de weg schuurde.
Dus bij deze RS 2 geen verf op de drempels.
€ 6200 stage 4 upgrading , €1500 Koni schokbrekers , € 2000 optische tuning zoals meegespoten dakrails , chromen kofferdeksel strips , race
steun pedaal, chromen ringen in dashboard, cover emblemen, ramen
geblindeerd, 18 inch velgen enz is niet helemaal standaard.
De vorige eigenaar en KONI hebben me al en beetje op weg geholpen,
ikzelf heb ook nog een duit in het zakje gedaan, maar voor nu is het even
voldoende , het geld is op en we sparen nu weer voor de vakantie.......
 

plaza

Forumguru
foto RS 1

Ziet er verassend standaard uit voor een 324pk monster. Had op z'n minst ook wel een mooie bijpassende remmenset verwacht en een verlaagd onderstel.....

Dit was mijn vorige RS, let op de lage voorspoiler , om gek van te worden,
bij elke drempel 2 mm van je spoiler op de weg achterlaten.
 

Bijlagen

  • Afbeelding 032.jpg
    Afbeelding 032.jpg
    94,9 KB · Weergaven: 98

Gieliovd

Forumguru
Jij weet dus wel wat vlotte Skoda's zijn en wat ze kosten.

Man, wat een geld! Alleen die stage 4 tuning is al bijna de waarde van mijn hele auto.
 

LenK

Forumguru
Als er zoveel geld tegenaan moet, waarom niet meteen een auto kopen die het allemaal al heeft en kan af-fabriek?
Die auto is dan tenminste ook nog normaal te verzekeren, want dat is de grote vraag bij een dusdanig opgevoerde auto. Heb je de polis aan laten passen qua prijs en autogegevens?
Van al die extra investeringen zie je ook niks meer terug bij verkoop of inruil.
Ik denk eerder dat de auto minder opbrengt dan een originele.
 

Roel

Lid
Dit was mijn vorige RS, let op de lage voorspoiler , om gek van te worden,
bij elke drempel 2 mm van je spoiler op de weg achterlaten.

Dat ken ik wel: zeer rustig over de drempels! Bij mij voelt de onderkant van de voorspoiler er ook al zeer ruw uit.

Het mooie van een O1 RS is dat de auto er ingetogen uitziet (niet teveel spoilers / sideskirts / etc.).
Des te verrassender zijn de stoplichtsprintjes voor medeweggebruikers!

Veel plezier met je PK monster.

Gr,

Roel.
 

plaza

Forumguru
Als er zoveel geld tegenaan moet, waarom niet meteen een auto kopen die het allemaal al heeft en kan af-fabriek?
Die auto is dan tenminste ook nog normaal te verzekeren, want dat is de grote vraag bij een dusdanig opgevoerde auto. Heb je de polis aan laten passen qua prijs en autogegevens?
Van al die extra investeringen zie je ook niks meer terug bij verkoop of inruil.
Ik denk eerder dat de auto minder opbrengt dan een originele.

Er is geen enkele auto in de 200 pk klasse die groter, ruimer , completer
en goedkoper is dan de RS. ( en "relatief" goedkoop te tunen )
Tot 325 pk is er onder de € 60.000 niks te vinden en een 2 jaar oude impreza of een evo zijn geen gezinsauto en het uiterlijk en gebruikte
materialen zal een huwelijkscrisis veroorzaken
 

___JC___

Forumguru
Er is geen enkele auto in de 200 pk klasse die groter, ruimer , completer
en goedkoper is dan de RS. ( en "relatief" goedkoop te tunen )
Tot 325 pk is er onder de € 60.000 niks te vinden en een 2 jaar oude impreza of een evo zijn geen gezinsauto en het uiterlijk en gebruikte
materialen zal een huwelijkscrisis veroorzaken

Ehhh

Een RS (combi) kost EUR 35.000.
Daarvoor heb je ook:
- een Laguna GT touring (205pk, vierwielbesturing en meer opties)
- een Mondeo 2.5turbo titanium (220pk, leuke gadgets en veeeel meer ruimte)
- een Passat 2.0TFSIcomfortline (zelfde motor, meer ruimte)
- een Mazda 6 2.5 S-VT (okee niet zo makkelijk te tunen)

De RS is niet meer de enige met ruimte en vermogen en een lange optielijst...
 

plaza

Forumguru
Ehhh

Een RS (combi) kost EUR 35.000.
Daarvoor heb je ook:
- een Laguna GT touring (205pk, vierwielbesturing en meer opties)
- een Mondeo 2.5turbo titanium (220pk, leuke gadgets en veeeel meer ruimte)
- een Passat 2.0TFSIcomfortline (zelfde motor, meer ruimte)
- een Mazda 6 2.5 S-VT (okee niet zo makkelijk te tunen)

De RS is niet meer de enige met ruimte en vermogen en een lange optielijst...

Dit zijn inderdaad aardige alternatieven, die ik vorig jaar allemaal de revue
heb laten passeren, maar ze hadden allemaal wel een of meerdere punten
waardoor ze het examen met mijn criteria niet gehaald hebben.
Hier komen de strafpunten :

Laguna: zeker mooier en beter dan het vorige model , maar er was / is ? op dit moment geen tuner bekend ( zeker niet tot 325 PK )

Passat : met vergelijkbare opties € 4.000 of meer duurder en mijn inziens
geen mooi en sportief model ( te log )

Mazda : wel mooi model , "maar" 170 PK en geen tuner bekend , en zeker
niet tot 325 PK of meer

Volvo v50 T5 :voor mijn 2 RS-en reed ik volvo v40 T4 245 PK,
toen kwam de nieuwe V 50 , veel duurder , minder ruim
en dashboard lelijk ( smaken verschillen )

Mondeo : heb ik serieus overwogen en een proefrit in gemaakt.
De 2.5 turbo voelde zwaar aan en niet snel, in duurste
uitvoering 44.000 € en in mijn gewenste vergelijkbare uitvoering
40.000 € ( dat was ver boven mij budget ) komt nog bij dat
ik 3.500 € minder voor mij oude RS terug kreeg dan bij de Skoda
dealer , dat zijn wel bijna 8.000 keiharde guldens........
tunen tot 270 pk is nu pas sinds kort mogelijk.

DE ULTIEME VERGELIJKING :

Men neme een tweede hands RS van pakweg 25.000 €
Je koopt erbij STAGE 8 van JD Engineering , kosten +/-
25.000 € . Totaal 50.000 €
Wat krijg je daarvoor ? 600 NM en 500 tot 550 PK
en een volledige ombouw vam remmen , koppeling en
onderstel en natuurlijk een nieuwe motor.

Audi RS6 : € 160.000
BMW M5 : € 147.000
Mercedes 63 AMG : € 144.000
Audi R8 : € 157.000

Je kunt dus met een zeer kwalitatief goede auto van € 50.000
meekomen met de grote jongens van € 150.000
 

___JC___

Forumguru
Dit doet mij denken aan de ellelange discussies op een ander forum of een Seat Leon Cupra met JD kuur (340 pk voor nog geen 40.000 eutjes) te vergelijken is met een BMW 135i of Audi S3.

Ja, voor wat betreft zuiver het vermogen en zeker qua prijs. Niet voor wat betreft kwaliteit, afwerkingsniveau, aandrijfconcept etc. Tuurlijk is een RS met anabolenkuur een goedkope manier om een beest van een wagen te krijgen. Dan kan het overigens nog veel goedkoper met een ouwe Siera Cosworth of Lancia Delta Intergrale als startpunt.
 

plaza

Forumguru
Dit doet mij denken aan de ellelange discussies op een ander forum of een Seat Leon Cupra met JD kuur (340 pk voor nog geen 40.000 eutjes) te vergelijken is met een BMW 135i of Audi S3.

Ja, voor wat betreft zuiver het vermogen en zeker qua prijs. Niet voor wat betreft kwaliteit, afwerkingsniveau, aandrijfconcept etc. Tuurlijk is een RS met anabolenkuur een goedkope manier om een beest van een wagen te krijgen. Dan kan het overigens nog veel goedkoper met een ouwe Siera Cosworth of Lancia Delta Intergrale als startpunt.

Ook Autoweek zegt hetzelfde als ik in meerdere vergelijkingstesten.
Skoda wint altijd met prijs , terwijl afwerkingsniveau en comfort bijna aan
het niveau Audi zit, en je bij andere merken ook veel bij moet betalen voor
opties die de RS standaard heeft.
Siera Cosworth is met alle respect geen vergelijk, ik heb het over bijna nieuwe gezinsauto met veel ruimte etc, die voor mij ook als zakelijk goed te gebruiken is en waar ik mee voor de dag kan komen, en die ook nog eens goed te tunen is.
Sorry guys, er is in mijn optiek geen goed alternatief als je al mijn wensen
op een rijtje zet.
En ja , het is een SKODA, maar zitten we hier niet met zijn allen op het forum omdat we allen SKODA rijden ?????
Ik ben juist blij dat SKODA op dit moment een auto is die ook in de vakbladen al in tests wordt vergeleken met audi en mercedes, en dan ook
nog wint op alle gebied.
Bmw 135i en Audi s3 krijg je trouwens net een bierkratje in de kofferbak en
dan houdt het ook wel op en kosten kaal al 50.000 €
Ik vind SKODA zeker geen poor man's car.
 

LenK

Forumguru
Blijven de twijfels over wat er van de auto overblijft als je het vermogen ook daadwerkelijk gebruikt en vooral hoe veilig het is, want je wil hem op de openbare weg gebruiken.

En een Skoda van 25+25k schrijft 3x zo hard af als een BMW/Audi van 50K

En een Skoda Octavia RS in hetzelfde rijtje zetten met Audi RS6, BMW M5, Mercedes 63 AMG en Audi R8...... Tsja, Monaco, Marbella, Dubai én Callantsoog liggen ook allemaal aan zee.
 

TL@

Forumguru
Je koopt een auto naar wat je verwacht te hebben. als je budget nu 'maar' 50.000€ is en je wilt een bloedsnelle auto, dan zal dit zowat de enige oplossing zijn (als hij nog praktisch moet zijn)

Als Autoweek en Topgear een RS6 mogen vergelijken met een Ferrari, dan mag Plaza zijn bloedsnelle RS vergelijken met een RS6.
 

plaza

Forumguru
Je koopt een auto naar wat je verwacht te hebben. als je budget nu 'maar' 50.000€ is en je wilt een bloedsnelle auto, dan zal dit zowat de enige oplossing zijn (als hij nog praktisch moet zijn)

Als Autoweek en Topgear een RS6 mogen vergelijken met een Ferrari, dan mag Plaza zijn bloedsnelle RS vergelijken met een RS6.


Zo zie je maar weer, iedereen heeft zo zijn eigen wensen, gedachten en
meningen , en dat maakt zo'n forum nou juist zo leuk.
 
Bovenaan Onderaan