2e Skoda besteld!

ericb

Actief lid
Vandaag een 2e Skoda besteld als vervanging van de Peugeot 206 SW GTI. Een Fabia Combi Elegange 2.0.
Voorzien van o.a. sportstoelen, 16inch L&K velgen(die black chrome versie van de O1 L&K), verlaging etc.. Voorlopig in de kleur Tangerine Orange Metalic, we moeten nog even afwachten tot we een Fabia in deze kleur hebben gezien om de keuze vast te zetten.
Nu maar afwachten tot eind juni. /forum/images/graemlins/cool.gif

MdK

Lid
Goeie keus! Wij hebben ook een O2 en een fabia. Kan het iedereen aanraden! /forum/images/graemlins/489.gif

Heel de familie aan de Skoda! Al Skoda beddengoed?

Wel top hoor, mooi plaatje zodadelijk voor de deur. Jalourse mensen zal je voorbij zien lopen.

eind juni? probeer daar niet al te veel op te hopen /forum/images/graemlins/smile.gif

Mijn 1.4 elegance fabia combi is besteld op 4 april 2006, gisteren gebeld of er al wat bekend is. De productie van de modellen die begin april besteld zijn begint in week 22..
Op dit moment is er bij de importeur nog geen preciese productie week bekend en dus ook nog geen preciese afleverdatum.. Maar, met een beetje geluk zou de mijne rond half juni toch wel bij de dealer moeten staan....

ericb

Actief lid
Op 1 juli wordt de onze 270 euro duurder omdat de 2.0 een E label heeft. Ik heb de toezegging dat de aflevering net voor deze datum kan plaatsvinden. Omdat de afspraken met de dealer tot nu toe altijd zijn nagekomen ga ik er vanuit, als ras optimist, dat het gaat lukken.

adfloortje

Nieuw lid
gave snelle auto zeeeeer goede keus veel pelzier er mee
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

fabia met veel toeters en bellen

</font><blockquote><font class="small">Citaat: ericb</font><hr />

Op 1 juli wordt de onze 270 euro duurder omdat de 2.0 een E label heeft. Ik heb de toezegging dat de aflevering net voor deze datum kan plaatsvinden. Omdat de afspraken met de dealer tot nu toe altijd zijn nagekomen ga ik er vanuit, als ras optimist, dat het gaat lukken.

[/ QUOTE ]

dat kan je heel makkelijk controleren, als je de dealer belt, met de vraag welk productieweek er achter de bestelde auto staat, dan komtie idd op tijd. Als er nog geen productieweek achter staat, dan is het week 22 of later /forum/images/graemlins/smile.gif

Volgens mijn dealer is het bij altijd zo dat als de productieweek bekend is, de auto 2 weken later dan die datum bij de dealer staat.

(van kleef, dordrecht)

ericb

Actief lid
Bij de importeur hebben ze al een hatchback rijden in de nieuwe kleur Tangerine Orange, we gaan binnenkort even kijken, we kunnen tot 4 weken voor productie nog veranderen van kleur. Als de kleur tegenvalt wordt het waarschijnlijk storm blauw, mijn ega heeft eigenlijk liever een wat sprekendere kleur maar buiten geel heeft Skoda die niet voor de Fabia. En dat geel is volgens mij niet zo'n geweldige zet als het om inruilen gaat!

Dutch4x4

Senior Member
Cool, twee Skoda's!

Had ik ook best gewild, jammer dat Skoda de Fabia niet met een echt krachtige benzinemotor levert.

ericb

Actief lid
Mijn vriendin heeft heel lang getwijfeld tussen de Fabia en de Fiesta. Van de Fiesta is alleen geen snelle 4 deurs versie te koop. En 4 deuren zijn ivm de kinderen een must. Van de fiesta blijft dan alleen een 1.6 over en dan is de Fabia 2.0 toch een wat snellere optie. De wegligging van de Fiesta is natuurlijk wel heel goed maar we hopen dat de verlaging van de Fabia de wegligging verbeterd en het overhellen wat beperkt.

Dutch4x4

Senior Member
En de Combi heeft natuurlijk veruit de grootste kofferbak in zijn klasse - ja, vanuit dat oogpunt begrijp ik het zeker. Als ik niet iets ultrasportiefs had gezocht, dan was ik ook op de Fabia uitgekomen. Inderdaad, die lekkere ouwe tweeliter, helemaal volgooien met opties, sportinterieur, 16", KW-schroefset eronder, klaar. Voor hetzelfde geld als de ST nu.

Maar de ST stuurt af-fabriek al zo scherp en heeft natuurlijk flink wat pk's meer (en dat worden er nog een paar meer /forum/images/graemlins/grin.gif ), dat de Fabia daar niets tegenover kon zetten. En met zo'n compleet nieuw onderstel moet je ook maar weer gokken dat het goed rijdt.

ericb

Actief lid
We hadden uitgerekend wat de ST met de nodige opties ging kosten, we kwamen toch nog een 2500 tot 3000 euro hoger uit en dan viel de inruil van de 206 SW GTI ook nog eens 2000 euro lager uit. Voor de 206 SW GTI had ze een Corsa 1.8 GSI 3 deurs en dat was een crime met het inladen van 3 kinderen en dat woog toch ook wel zwaar mee in de afweging.
Ik denk dat je in de dagelijkse praktijk op de route die zij rijdt niet veel merkt van het mindere vermogen(regio Utrecht, veel 80KM zone).

Dutch4x4

Senior Member
Dríe kinderen? Ja, dan is 't helemaal no contest. Wij hebben er maar eentje...

En gelukkig hadden wij geen inruil bij de Ford-dealer. Hem nog wel even hypothetisch laten bieden - was inderdaad geen vetpot!

Henny

Actief lid
Wat betreft de kleur: als het een beetje (en dat lijkt aan de naam te zien) in de buurt komt van de kleur van Peugeot 206 of het oude cayenne orange, dan zou ik het altijd doen. Hoop ook op die kleur bij de O², misschien dat ik dan ga denken .... Met die kleur blijft de auto sprankelen of ie nou een beetje vuil is of niet.

LenK

Forumguru
Hier ook 2 Skoda's: Octavia + Fabia
En ze heeft hem zelf uitgekozen! /forum/images/graemlins/489.gif

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

En ze heeft hem zelf uitgekozen! /forum/images/graemlins/489.gif

[/ QUOTE ]

Welke? Die Octavia? /forum/images/graemlins/grin.gif

Octaviarijder

Actief lid
Ik zou ook wel een Fabia hatchback voor het vrouwtje willen hebben, maar voorlopig moet ze het nog ff met de fiets doen. Die van jou gaat een mooi exemplaar worden, ben nu al benieuwd naar de foto's.

ericb

Actief lid
Ik ben zelf vooral benieuwd hoe de verlaging in combinatie met de velgen er uit gaat zien en vooral ook hoe dat gaat rijden want dat is een beetje een gok.
Met de originele vering vinden wij de wagen wat veel overhangen in de bocht. De stuurbekrachtiging vondt mijn vrouw iets te soepel en vaag aanvoelen, zij zou liever een minder bekrachtigde besturing willen hebben. Volgens info van de dealer kun je de besturing aanpassen in 3 standen, heeft iemand ervaring hiermee?

Bovenaan Onderaan