3 kinderstoelen

jopla

Nieuw lid
weet iemand (liefst uit ervaring) of er in de superb combi 3 kinderstoeltjes naast elkaar kunnen (en dan bij voorkeur 2 met isofix en de derde met de gordel) ?

OrbitZ

Lid
Ik las laatst ergens dat de achterbank van de Superb niet heel breed is, die had problemen met 2 kinderstoelen en een extra passagier op de achterbank.

Ben dus ook benieuwd of het past.

Ik denk dat dat krap gaat worden. Ik heb er nu een gewone kinderstoel in staan (dus eentje die gewoon verhoogd en met de auto gordel werkt). Het "probleem" is dat de 2 buitenste zitplaatsen redelijk breed zijn, zodat de kinderstoelen erg naar binnen komen (want zijn gecentreerd in de zit-plaats doordat die wat omhoog loopt naar de randen).
En als ik me niet vergis zijn de isofix-modellen breder (onze vorige toch) omwille van het isofix harnas.

Zo heb ik laatste 2 mensen meegenomen vanachter terwijl het kinderzitje erin stond (op ene buitenste zitplaats) en die zaten heel krap (qua breedte)!

Josh

Nieuw lid
Arnold de Rijk, eigenaar van autobedrijf A. de Rijk te Roosendaal rijdt met 3 kinderzitjes op de achterbank van zijn Superb-Combi .Hij zal je ongetwijfeld meer kunnen vertellen.
Telefoon:0165-561456.

Succes , Josh

rufus1904

Nieuw lid
twee maxicosy kinderstoelen laten weinig ruimte meer op de achterbank. voor volwassene is het dan wringen.

Boror

Nieuw lid
Dinsdag ga ik een proefrit maken in de Superb Combi. Benieuwd hoe de auto rijdt en of onze 3 kinderstoeltjes* er in passen. Ik ben benieuwd, maar ik heb m'n twijfels :ahum:. Wordt vervolgd...

* 1 x maxi cosi Priori voor kinderen tot 3,5 jaar
2 x maxi cosi Rodi voor kinderen tot 12 jaar

Roel

Lid
Zal denk ik moeilijk worden om 3 maxi-cosy's achterin de S2 te krijgen.
Ik zou in ieder geval de cosi Rodi niet in het midden doen, omdat je niet lekker zit tegen de middenarmsteun.

Maar ik hoor graag of het je lukt.
Veel plezier met de proefrit: het zal niet tegenvallen!

Boror

Nieuw lid
@Wasmachineman
Op dit moment heb ik een Toyota Avensis. Het is mogelijk om de genoemde 3 stoeltjes achterin te krijgen, maar dat valt niet mee. Auto is eigenlijk te smal (of stoeltjes te breed). Doordat de priori iets hoger is kun je de armleuning van de rodi er onder schuiven. Nadeel is wel dat je dan bijna de gordel niet meer dicht krijgt :1884:, zonder dat je hand vast komt te zitten.

P.S. bedankt voor de link.

@Roel
Heb nu al zin :24: in de proefrit en ben zeer benieuwd hoe de auto rijdt (S2 combi 1.8 TSI). Ik zal m'n bevindingen hier posten.

Boror

Nieuw lid
Vanmiddag een proefrit gemaakt in de Superb Combi 1.8 TSI Ambition en ik moet zeggen dat de auto me goed bevallen is. De motor is prima en met m'n 1,95 kan ik er prima in zitten (eindelijk een auto waar ik de stoel niet in de achterste stand hoef te zetten). Bij het wisselen van rijstrook op de snelweg vond ik wel dat de auto iets "zwalkte" (is vast een beter woord voor, maar schiet me zo snel niet te binnen). Volgens mij is daarom een sportonderstel op deze auto eigenlijk een must. Ligt de auto ook iets strakker op de weg en hij wordt er een stuk mooier van. Standaard staat de S2 combi nogal hoog op de pootjes.

Grootste probleem heb ik met m'n kinderzitjes. Verschillende combinaties uitgeprobeerd, maar ik krijg ze eigenlijk niet netjes en zonder gepruts achter in de auto :ahum:. De auto is tussen de armsteunen 1,30 meter breed en de 3 stoeltjes samen 1,35 meter. Het lukt uitendelijk wel door de 2 buitenste stoelen iets onder de middelste te schuiven, maar door de "gevormde" achterbank staan de buitenste stoeltjes niet recht. Lijkt me voor de kids niet erg prettig om op een "scheve" stoel te moeten zitten. Als er iemand is die de oplossing heeft dan hoor ik het graag.

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Boror,
Hoelang heb je nog 3 kinderzitjes nodig? Straks kan er 1 kind zonder zitje, hoe oud zijn ze?
Mijn oudste zoon van 8 heeft geen stoeltje achter meer. Hij is te lang.

Boror

Nieuw lid
Hallo Wasmachineman,

De kids zijn 1, 3 en 6. Ik weet eigenlijk niet exact wat de wettelijke regels zijn m.b.t. tot kinderzitjes, maar als ik het goed heb mag de oudste al zonder zitje in de auto. Nadeel is dan dat de gordel precies over de hals loopt en dat is niet erg prettig en veilig.

@FredV
De dealer stelde eigenlijk voor om om naast m'n huidige auto ook maar één van de kinderen in te ruilen :grin:.

Wasmachineman

Forumguru
Inderdaad, de hals moet wel goed beschermd zijn. Anders krijg je ruzie met je kind. Even puzzelen dus nog. En een stoelverhoger dan voor de oudste? Met kleine stukken kan dat wel maar met grote stukken is dat moeilijker! Zeker als ze willen slapen! Of ze slapen met de hoofdjes tegen elkaar aan....schattig gezicht, dat wel!

Falcon

Donateur
Onze zoon (3,5) zit in een stoelverhoger met rugleuning. Deze komt precies klem te zitten onder hoofdsteun-achterin.

Als je daarnaast je zoon van 6 in het midden plaatst (waar dus alleen een middel-gordel zit) en de maxi-cosi aan een zijkant, dan zou het precies passen in een O2 Combi.

Boror

Nieuw lid
Kijk eens hier wat betreft de (wettelijke) eisen kinderzitjes
http://www.autokinderzitjes.nl/home

Bedankt voor de link.

Als ik het goed begrijp :koffie: komt het er eigenlijk op neer dat alle kinderen onder de 1.35 meter in een stoeltje moeten. Past dit niet in de auto, dan mag je één van je kinderen (mits ouder dan 3 jaar), in de gordel vervoeren. In verband met de veiligheid kies ik liever voor verhoger met rugleuning.

SuperbIIC

Nieuw lid
Ik heb sinds enkele maanden (begin maart) een superb combi.
Heb 3 kleine kinderen en ben ook een hele tijd bezig geweest om uit te vinden in welke auto 3 kinderzitjes goed passen. De combinatie die ik heb; 2 keer een romer king (plus) en een normale maxi cosy voor de baby levert dit weinig problemen op. Het middelste stoeltje staat iets schuin en het is belangrijk om de maxi cosy achter de bestuurder te zetten ivm de gordellengte. In deze combinatie past het prima. Andere autostoeltjes kunnen natuurlijk weer een ander resultaat geven. Het beste kun je derhalve langs gaan bij de dealer om te passen.

Naar mijn mening overigens een groot pluspunt, naast de berg ruimte, is dat de kinderen zelf kunnen uitstappen naast de andere stoeltjes. Ze lopen er in feite zo langs.
We hebben ook nog een andere station maar daar moeten de kinderen bijna over de voorstoelen uit de auto klimmen.

Bovenaan Onderaan