Vanmiddag een proefrit gemaakt in de Superb Combi 1.8 TSI Ambition en ik moet zeggen dat de auto me goed bevallen is. De motor is prima en met m'n 1,95 kan ik er prima in zitten (eindelijk een auto waar ik de stoel niet in de achterste stand hoef te zetten). Bij het wisselen van rijstrook op de snelweg vond ik wel dat de auto iets "zwalkte" (is vast een beter woord voor, maar schiet me zo snel niet te binnen). Volgens mij is daarom een sportonderstel op deze auto eigenlijk een must. Ligt de auto ook iets strakker op de weg en hij wordt er een stuk mooier van. Standaard staat de S2 combi nogal hoog op de pootjes.
Grootste probleem heb ik met m'n kinderzitjes. Verschillende combinaties uitgeprobeerd, maar ik krijg ze eigenlijk niet netjes en zonder gepruts achter in de auto :ahum:. De auto is tussen de armsteunen 1,30 meter breed en de 3 stoeltjes samen 1,35 meter. Het lukt uitendelijk wel door de 2 buitenste stoelen iets onder de middelste te schuiven, maar door de "gevormde" achterbank staan de buitenste stoeltjes niet recht. Lijkt me voor de kids niet erg prettig om op een "scheve" stoel te moeten zitten. Als er iemand is die de oplossing heeft dan hoor ik het graag.