ik heb 3 kinderen achterin, 4,7 en 9 jaar allen in een grote kinderstoel (15 t/m36 kg).
ze passen alle drie naast elkaar, waarbij de middelste ongeveer 1 cm voor de andere uitsteekt, daardoor zitten de leuningen van de buitenste stoeltjes aan 1 kant (binnenzijde) onder de middelste stoel, hierdoor zit alles perfect vast en staan de stoeltjes netjes recht!
Met isofix krijg je maar 2 stoeltjes achterin!
De kleinste zit bij mij in het midden (hoofdsteun het laagst) en stoeltje iets verder naar voren en kan nu nog niet met de voetjes op de middentunnel (met rubberbeschermflap).
Bij mijn vrouw in de Zafira B is dit ook geen probleem!
Wat wel een probleem was in beide auto's is de gordels in de sluitingen steken, schuiven/wrikken met stoeltjes waar de kinderen inzitten, en altijd je handen ertussen...
Hiervoor gebruik ik gordelverlengers, die voor de Opel zijn gemaakt van gordelsluitingen en pinnen van een opel (omdat deze niet de standaard maat maar extra breed waren) met nieuwe gordelband (mijn buurman werkte op een gordelfabriek..)
Probleem met de Superb was de gordelpin die niet goed in de verlengers paste, door de vorm van de chromen pin klikte dit niet, maar van de sluiting aan de buitenzijde (doet niets af aan veiligheid) een randje plastic afgedremeld... klik het paste..je ziet het ook niet echt omdat dit aan de onderkant zit als de gordel dichtzit zeg maar.. (tip die verlengers op aliexpress van 3 euro zijn dezelfde als je hier voor 25 euro per stuk betaald).
wij hebben 6x (voor 2 auto's) de Romer kid autostoel met de zelfde bekleding, echter de nieuwe passen niet naast elkaar in de Superb (wel in de Zafira), de oudere (bijna de zelfde, ook dezelfde stof zijn net iets minder breed) en deze passen dus net weer wel in de Superb.
tot 150 cm groot zijn stoeltjes verplicht voor de kids, achterin ook zij airbags.. denk dat ze zo veilig mogelijk zitten.
Ik zal eens kijken of ik foto's heb.. ja gekeken... vanuit de achterbak zie je de 3 stoeltjes, en de hoogte van de hoofdsteunen, en de mod van de gordelverlengers..